کد خبر : 18806
تاریخ انتشار : جمعه 31 مرداد 1399 - 21:05
-

زندگینامه یکی از شخصیت های فرهنگی و دانشگاهیِ شهرستان هندیجان

زندگینامه یکی از شخصیت های فرهنگی و دانشگاهیِ شهرستان هندیجان

زندگینامه یکی از شخصیت های فرهنگی و دانشگاهیِ شهرستان هندیجان؛   استاد علی عبادنسب به روایت یکی از دانشجویان : دکتر علی عبادنسب یکی از چهره های فعال هندیجانی در عرصه فرهنگ و تعلیم و تربیت می باشد، ایشان ،سال ۱۳۵۰ در بخش مرکزی شهرستان هندیجان از توابع خوزستان در یک خانواده کشاورز متولد شدند

زندگینامه یکی از شخصیت های فرهنگی و دانشگاهیِ شهرستان هندیجان؛

 

استاد علی عبادنسب به روایت یکی از دانشجویان :

دکتر علی عبادنسب
یکی از چهره های فعال هندیجانی در عرصه فرهنگ و تعلیم و تربیت می باشد، ایشان ،سال ۱۳۵۰ در بخش مرکزی شهرستان هندیجان از توابع خوزستان در یک خانواده کشاورز متولد شدند ایشان پس طی دوره ابتدائی در دبستان ۲۲ بهمن و دوره راهنمایی در مدرسه طالقانی، دوره دبیرستان خود را در دبیرستانِ شهید مطهری، در رشته فرهنگ و ادب در سال ۱۳۷۰ به پایان رساندند،

ایشان در دوران تحصیل متوسطه خود برای کمک به هزینه زندگیِ خانواده ،همزمان با تحصیل و ورزش در رشته مورد علاقه اش یعنی تکواندو ، کار هم می کردند .

استاد عبادنسب در همان سال اتمام دوره دبیرستان یعنی سال ۱۳۷۰ در کنکور سراسری شرکت کرده و با رتبه ۳ رقمی در بیشتر دانشگاههای دولتی و بزرگ کشور مثل دانشگاههای تهران ،اصفهان ،شیراز و تبریز قبول شدند اما دانشگاه شهید چمران اهواز را به عنوان اولویت اول خود برگزیدند و در رشته دبیری زبان و ادبیات عرب به صورت بورسیه آموزش و پرورش به تحصیل خود ادامه دادند

و در سال ۱۳۷۴ به محض فارغ التحصیلی، تدریس درس های عربی ،قرآن و فلسفه و منطق را در دبیرستان های علامه ،مطهری ، رسول اکرم (ص) و ام البنین، از سر گرفتند.

استاد بلافاصله در سال ۱۳۷۸ توانست مدرک فوق لیسانس خود را در دانشگاه دولتی کردستان اخذ نموده و از همان سال به عضویت کمیته تحقیقات و پژوهش سازمان آ.پ در آمدند و همزمان در پیش دانشگاهی های دکتر حسابی و دهخدا و دانشگاه P.N.U بندر امام درشته های زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عربی و الهیات مشغول به تدریسِ درسهای صرف و نحو و علوم بلاغی و متون ادبی شعر و نثر و نقد ادبی و فلسفه گردیدند.

استاد عبادنسب در سال ۱۳۸۸ در آزمون اعزام به خارج فرهنگیان شرکت کرده و پس از موفقیت در مرحله کتبی و ۵ مرحله مصاحبه در تهران و یک مرحله مصاحبه در اهواز ،به عنوان یکی نفرات اول اعزامی به خارج از کشور، برگزیده شده و از طرف 《مرکز امور بین الملل》، برای تدریس به کشور روسیه و شهر مسکو اعزام شدند و تا سال ۱۳۹۱ در آنجا مشغول به تدریس درسهای عربی، قرآن، تاریخ ، جغرافیا و همکاری در اداره سایت اطلاعرسانی آموزشگاه پیام امام (ره) گردیدند.

عبادنسب پس از اتمام ماموریت خارج از کشور با وجود اینکه امکان رفتن به مناطق و شهرستانهای بهتر و بهرمندی از امکانان بیشتر را داشتند، باز هم به شهر خود باز گشتند تا به مردم محروم منطقه خود خدمت کنند.

ایشان در سال ۹۲ در انتخابات شورای اسلامی شهر ،شرکت کرده و به لطف همشهریانِ قدرشناس ،به عنوان نفر اول برگزیده شده و دوره ۴ ساله شورای خود را با صداقت و پاکدستی و دلسوزی برای مردم شهرشان به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان و رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان به پایان رساندند.
از آنجایی که دکتر عبادنسب از جمله محبان اهل البیت علیهم السلام و از مدافعان حق وعدالت بودند همواره در جلسات و نوشته ها و سخنان خود از حقوق مردم به خصوص، محرومان و مستضعفان جامعه، حمایت کرده و بارها و بارها مشکلات و نیازمندیهای منطقه را به گوش مسؤولین استانی و کشوری رسانده و راهکارهای مناسب را برای برون رفت از مشکلات منطقه ارائه نمودند.

استاد عبادنسب، در سال ۹۳ در آزمون سراسری دکتری شرکت کرد و در دانشگاههای شهید چمران اهواز و دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شدند اما به دلیل داشتن محبت ویژه نسبت به امام رضا (علیه السلام) ،دانشگاه فردوسی مشهد را ترجیح دادند تا دوره دکتری خود را در جوار امام رئوف بگذراند.

کتابهای تاریخ ادبیات ایران عصر دولتها و امارتها و فرهنگ کلمات پرکاربرد چهار زبانه روسی، عربی، انکلیس و فارسی از جمله تالیفات استاد عبادنسب می باشد.

یکی از ویژگیهای شخصتی استاد این است کا ایشان، به دلیل عشقی که به ایران و همه اقوام ایرانی می ورزدند، همیشه سعی داشته اند، وحدت و الفت را میان همه قومیت های مختلف ایرانی، ایجاد نموده و از هرگونه تفرقه افکنی میان مردم، جلوگیری نمایند.

استاد عبادنسب با وجود اینکه در رشته زبان و ادبیات عرب درس خوانده اما علاقه خاصی به شعر و ادب فارسی به خصوص ادبیات کلاسیک ، به ویژه اشعار فردوسی و مولانا و سعدی و پروین اعتصامی دارند و خود نیز در موقعیت های مختلف در قالب مثنوی، اشعاری را می سراید که در زیر نمونه ای از اشعار ایشان آورده می شود

شعر معلـّـم :
از استاد علی عبادنسب:

معلم ای تو راز آفرینش /
تویی سرچشمه ادراک و بینش /

معلم ای بزرگ آسمانی/
دعاگویم تو را، پاینده مانی /

توچون نیکی و رادی می دهی یاد/
دل دل باری ز کارت می شود شاد/

نهال فهم را بالنده کردی /
جهان را از ادب آکنده کردی /

چو تدبیر و خرد را پروریدی! /
ز دست جاهلان محنت کشیدی!/

ولی صبر و متانت شیوه توست/
نشانت، این دل بی کینه توست/

ز تو دانش بزرگ و راد کردد /
دل مولی ز کارت شاد گردد/

تویی نور خدایی در شب تار /
رهایی گمرهان، از دوزخ و نار /

نباشد برتر از تو هیـــچ آدم/
به جز پیغمبران و شــــاهِ خاتـــــم /

معلّم ای نکواخــــتر، که ماهی/
تــــو را شایسته زرین تاج شاهی/

تو آیــا دیـده ای برتر ازاو را/
که چون دُر پرورد عقل ِنکــــو را/

من از فضلت چه گویم؟ هرچه گویم/
نباشد لایقت دیگر چــــــــــه گویم /

معــــــلـــم تو بزرگ و ارجمنــــدی / سراسرعبرت و درسی و پندی/

معلم تو چو اخــــــــتر ســرفرازی/
که در عزّت مثـــــــال ِ سرو و بازی/

تو باشی برتر از دُرّ و جواهـــــر/
تو باشی برتــــر از الماس فاخـر/

زدی بر پای گـــمراهی بسی بند/
که باشد باری از کــــــار تو خرسند /

خداوندا معــــــــــــلم را نگه دار/
که او از بــــــهر دانش بهترین یار/

مبارک باد هـــر روزت، خردمند/
که باشد پند زیبای تو چـون قند/

شکر باشـــد سخن هایت برایم/
بمانــد پنــــد زیبـایــــت برایــم سراینده : علی عبادنسب . خوزستان .هندیجان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی شنبه , ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

سلام علیکم
متاسفانه معمولا جامعه قدر انسانها را آنچنان که هستند نمی داند

اکبراکبری شنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

سلام جناب آقای عبادنسب از دوستان سی سال پیش منند اگر این پیام به دستشون رسید به این شماره به من زنگی بزنند بنام اکبراکبری ۰۹۹۰۷۱۶۵۷۹۸ سپاسگزار میشم