کد خبر : 18650
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 - 4:05
-

روند رشد سرمایه‌گذاری در دزفول همچنان پرشتاب در حال حرکت است

روند رشد سرمایه‌گذاری در دزفول همچنان پرشتاب در حال حرکت است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول،گفت: روند رشد سرمایه‌گذاری در دزفول همچنان پرشتاب در حال حرکت است. به گزارش شبکه خبری خوزستان، مهراب عبدالهی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در شهرستان دزفول چهار شهرک صنعتی و سه ناحیه صنعتی وجود داشته که قریب به ۳۰۰ واحد صنعتی مجوز دارند. وی با

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول،گفت: روند رشد سرمایه‌گذاری در دزفول همچنان پرشتاب در حال حرکت است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، مهراب عبدالهی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در شهرستان دزفول چهار شهرک صنعتی و سه ناحیه صنعتی وجود داشته که قریب به ۳۰۰ واحد صنعتی مجوز دارند.

وی با بیان اینکه روند رشد سرمایه‌گذاری در دزفول همچنان پرشتاب در حال حرکت است، افزود: بیشترین مجوزها در حوزه صنعت در استان خورستان در شهرستان دزفول صادر می‌شود؛ در سال ۹۶، ۷۹ مجوز، در سال ۹۷ ، ۱۰۶ مجوز، در سال۹۸، ۱۰۷ مجوز و همچنین در پنج ماه نخست سال۹۹، ۴۱ مجوز صنعتی صادر شده است

عبدالهی با اشاره به مجوزهایی که منجر به تولید و بهره‌برداری شده‌اند اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶، ۱۹ واحد، در سال ۹۷، ۲۷واحد، در سال۹۸، ۳۰ واحد و همچنین در پنج ماه نخست سال جاری۹۹، ۶واحد بوده است؛ که قریب به پنج هزار نفر در حوزه صنعت دزفول مشغول به فعالیت هستند.

۴۷ واحد صنعتی در حال رکورد هستند

وی با بیان اینکه ۴۷ واحد صنعتی در دزفول در حال رکورد و یا غیرفعال هستند، گفت: عمده مشکلات این واحدهای صنعتی از جمله بدهی‌های معوقه بانکی، سرمایه گردشی، مالیات، بیمه و یا بر اساس آمایش سرزمینی طرح ایجاد نشده و یا عدم رقابت پذیری با سایر واحدهای صنعتی بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول، بابیان اینکه سال گذشته ۳۲ میلیون تومان جذب تسهیلات در صنعت دزفول داشته، گفت: ۱۲ میلیارد تومان دیگر از سامانه کار جذب شده است.
وی در ادامه، اظهار داشت: در سال ۹۸ از ۱۶ واحد تولیدی ۳۰میلیون دلار صادرات به کشورهای از قبیل عمان، دبی، قطر، روسیه و آذربایجان بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول،گفت: در ماه‌های آذر و دی ماه محصولات شهرستان پربار هستند که روازنه ۱۰۰تریلر، و از فرودین تا خرداد ماه ۵۰تریلر از محصولات شهرستان دزفول صادر می‌شود.

عبدالهی با بیان اینکه اختیارات اداره صنعت در شهرستان درباره مجوزات معدنی صفر است، گفت: شهرستان دزفول علاوه بر اینکه در کشاورزی قطب است در حوزه صنعت هم در حال تبدیل به یک ظرفیت مهم تبدیل می‌شود و نیز حوزه صنعت ظرفیت ایجاد شهرک معدنی را دارد.

هشت پرونده غیر مجاز معدن در شهرستان تشکیل شده است

وی با بیان اینکه هشت پرونده برداشت غیرمجاز در شهرستان دزفول تشکیل شده است، گفت: مجوز برداشت معدن از کف بستر بوده این در صورتی است که برخی از معدن‌های متخلف از کنار بستر برداشت کرده‌اند.

عبدالهی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم درباره کمبود ماسک در شهرستان دزفول، اظهار داشت: از شیوع ویروس کرونا در دزفول پشتیبانی از کادر درمان بوده‌ایم تا در این باره کمبودی نباشد و خطوط تولید فعال باشند.

وی با اشاره به اینکه از یک واحد تولیدی در دزفول یک میلیون ماسک داشته، گفت: چهار واحد تولیدی ماسک و دستگاه اتوماتیک وارد شهرستان دزفول شده تا تولید ماسک در شهرستان از ۱۰هزار به ۴۰هزار عدد می‌رسد تا مشکل کمبود ماسک حل شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول، در پاسخ سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه کارگاه‌های تولیدی بسیج با کمبود پارچه مواجه شده‌اند و نیمه فعال بوده، گفت: در حال پیگیری هستیم تا هرچه زودتر این مشکل را رفع کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.