کد خبر : 36539
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 15:23
-

روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از خدمات هلال احمر در عراق بهره مند می شوند

روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از خدمات هلال احمر در عراق بهره مند می شوند

آبادان – شبکه خبری خوزستان – رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: روزانه به طور متوسط یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از همه اقشار به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در عراق مراجعه کرده و خدمات دریافت می کنند.

دکتر پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در جریان بازدید از مرز و پایانه شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان اظهار داشت:جمعیت هلال احمر یکی از دستگاه‌های خدمت رسان به زائران اربعین در ایران و کشور عراق است.

وی افزود:در کشور عراق علاوه بر سلامت ، بهداشت و درمان ، مسئولیت امداد و نجات زائران نیز برعهده جمعیت هلال احمر است که در اربعین امسال خدمات ارزنده‌ای در این راستا ارائه شده است.

کولیوند به استقرار ۲۰۰ درمانگاه و پایگاه امداد و نجات سطح سه در مرزهای ۶ گانه کشور تا کربلا اشاره کرد و بیان داشت:روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در این مراکز ویزیت و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت:۴۰ درمانگاه ثابت و سیار مجهز که هر کدام بین چهار تا پنج هزار نفر را ویزیت می‌کنند و ۶ بیمارستان عراق در اختیار جمیعت هلال احمر است ضمن اینکه برای اولین بار در مسیر بین نجف تا کربلا ۱۵ پلی کلینک و در فاصله هر ۱۰۰ عمود یک مرکز درمانی هلال احمر مستقر است.

رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۵۰ درصد بیمارستان امل، بیمارستان حیدریه و ۲ بیمارستان سیار در کنار بیمارستان ابومهدی المهندس و بیمارستان الحسین در اختیار جمعیت هلال احمر است ضمن اینکه نیروهای متخصص مورد نیاز بیمارستانهای دیگر عراق نیز تامین شده است.

وی افزود: ۳۰۰ تن دارو و تجیهزات از داخل کشور تامین و به  عراق ارسال شده و سرم مورد نیاز نیز از دیگر کشورها تامین شده است.

کولیوند اظهار داشت:تمام بیمارانی که در بیمارستان‌های عراق بستری می‌شوند توسط جمیعت هلال احمر به کشور منتقل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان کولیوند در بازدید از مرز و گذرگاه شلمچه از نزدیک در جریان روند ورود زائران به کشور و عزیمت آنان به کربلای معلا قرار گرفت.

چذابه و شلمچه ۲ مرز رسمی وبین المللی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.