کد خبر : 37223
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 آبان 1401 - 18:16
-

رسم و رسوم خانواده‌ها مانع ازدواج جوانان شده است

رسم و رسوم خانواده‌ها مانع ازدواج جوانان شده است

اهواز – شبکه خبری خوزستان – نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: رسم و رسومات خانواده‌ها مانع از ازدواج جوانان شده لذا انتظار داریم که در امر ازدواج بیش از اندازه سخت گیری نکنند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدنبی موسوی فرد» روز یکشنبه در جشن ازدواج ۹۹ زوج خوزستانی که در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: در آموزه های اسلامی بر امر ازدواج تأکیدات بسیاری شده و اگر جوانی ازدواج کند از بیشتر آسیب‌های اجتماعی جامعه در امان خواهد بود.

وی افزود: در صدر اسلام پیوند دختران و پسران بسیار آسان انجام می شد و توقعات بسیار پایین بود لذا اگر آن شرایط رعایت می شد امروز هیچ دختر و پسری بدون همسر نبود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن تبریک پیوند ۹۹ زوج خوزستانی گفت: امروز متاسفانه در امر ازدواج آنقدر رسم و رسومات اضافه کرده ایم که دختر و پسر جرات ازدواج ندارند و بعضا این رسومات توسط بزرگان انجام می شود.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه امروز نبود شغل و مسکن مانع از ازدواج جوانان شده است، افزود: باید زمینه تسهیل‌گری ازدواج جوانان در همه بخش‌های جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در قرآن بارها به امر ازدواج تاکید شده است، بیان کرد: از جوانان انتظار داریم تا شخصی متناسب با خود انتخاب کرده و سپس اقدام به ازدواج کنند.

موسوی فرد گفت: جوانان ما به هنگام ثبت مهریه و خواندن خطبه عقد باید بدانند که توان پرداخت چه مقدار سکه را دارند. متاسفانه مهریه سنگین سد راه جوانان شده، البته اکنون شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است.

گفتنی است در این مراسم به ۹۹ زوج جوان خوزستانی یک سری جهیزیه به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال اهدا شد.

در این مراسم که به صورت رایگان برگزار شد، برخی از شیوخ و بزرگان طوایف خوزستانی حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.