کد خبر : 41889
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 20:50
-

اخبار بسیج

دیار کارون

رسانه ها ابزار قدرتمندی برای امید آفرینی در جامعه هستند

رسانه ها ابزار قدرتمندی برای امید آفرینی در جامعه هستند
نماینده ولی فقیه در سپاه خوزستان بر نقش رسانه‌ها به عنوان ابزاری قدرتمند در راستای امیدآفرینی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از دیار کارون، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا رستگار در نشست تخصصی “جبهه رسانه انقلاب” اظهار کرد: خوشبختانه تمام فعالان رسانه‌ای استان در موضوع کلیت نظام و حفظ آرمان‌ها در خط رهبری هستند و برای پیگیری منافع استان با هم تفاهم دارند؛ لذا باید با همدلی از ابزار قدرتمند رسانه برای امید آفرینی در جامعه استفاده کرد.
وی بر اهمیت رسانه در جنگ شناختی و ادراکی تاکید کرد و افزود: دنیای استکبار همواره با موحدین در تقابل است؛ با این وجود هیچگاه اسلام ناب با دنیای استکبار سر میز مذاکره نمی‌نشیند.

نماینده ولی فقیه در سپاه خوزستان گفت: دشمن از سه شیوه جنگ “نیمه سخت”، “سخت” و “نرم” به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد. بحث جنگ نرم در صدر اسلام توسط دشمنان پیامبر آغاز شد و آنها اسلام دروغین را طراحی و از این طریق حسین بن علی (ع) را به شهادت رساندند.

وی افزود: با هدایت‌های مقام معظم رهبری و بصیرت مردم، دشمن نتوانسته در بحث جنگ نرم، دستاوردی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رستگار گفت: باور، اعتماد، آگاهی و اراده ملت، چهار محور مهم جنگ شناختی و ادراکی هستند. دشمن به دنبال تغییر باورها بوده و اعتماد ما را مورد هجمه قرار داده است همچنین با دست‌کاری آگاهی‌ مردم به دنبال مختل کردن اراده مردم است تا ناامیدی را به جامعه‌ تحمیل کند.

وی با بیان اینکه جایگاه رسانه در جنگ ادراکی بسیار کلیدی است افزود: امروز انقلاب اسلامی بعد از ۴۴ سال، موثرترین اندیشه در محور مقاومت است و جنگ غزه را می توان مصداق بارز این موضوع دانست؛ همچنین به هنگام سخنرانی حسن نصرالله، چهار میلیارد نفر از جمعیت جهان نگاه‌شان به این سید مقاومت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه خوزستان گفت: رسانه را می توان کلاسی بدون دیوار و یک شبه از اعجاز عنوان کرد؛ به گونه ای که میلیاردها نفر را در کوتاه‌ترین زمان مورد خطاب قرار می دهد. امروز از رسانه به عنوان یک عنصر کلیدی برای تغییر افکار عمومی یاد می‌شود که نشان از اهمیت این موضوع است.

وی افزود: امروز دشمن از طریق رسانه، افکار و باورهای مخاطبان را مورد هجمه قرار داده که در این بین نقش رسانه‌های استان بسیار کلیدی است.

حجت الاسلام و المسلمین رستگار افزود: ما دشمن را در جنگ سخت و نیمه سخت شکست داده‌ایم هر چند در این مسیر شهدایی تقدیم کرده‌ایم. امروز رسالت رسانه‌ها جهاد تبیین بوده و باید دروغ‌ها و شایعات دشمن را خصوصا در آستانه انتخابات پیش‌رو خنثی کنند.

وی ادامه داد: تلاش دشمن در این دوره به مراتب بیشتر است چرا که ۲ انتخابات مهم را در پیش داریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه خوزستان عنوان کرد: اهمیت این دوره از انتخابات آنقدر مهم است که مقام معظم رهبری بحث سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت را به عنوان چهار راهبرد اساسی در انتخابات پیش رو بیان داشتند.

وی افزود: سلامت در انتخابات همواره مورد تاکید بوده و امکان تقلب وجود ندارد اما دشمن تلاش می‌کند که انتخابات را ناسالم جلوه دهد به همین دلیل اصحاب رسانه باید پرچم روایتگری را برافراشته و اولین روایت‌گر در موضوعات مختلف باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رستگار با بیان اینکه راهبرد مقام معظم رهبری، امیدوار کردن مردم است گفت: زمانی بیش از ۸۰ کشور دنیا با ما وارد جنگ شدند اما امروز تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی در تمام دنیا گسترش یافته است. امروزه رسانه ها باید حامل این پیام باشند که انقلاب اسلامی ایران ماندنی بوده و تمام قله‌ها را فتح خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.