کد خبر : 37897
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آذر 1401 - 12:16
-

راه اندازی هنرستان های مهارت محور به اولویت آموزش در مناطق آزاد کشور مبدل شود

راه اندازی هنرستان های مهارت محور به اولویت آموزش در مناطق آزاد کشور مبدل شود

اهواز- شبکه خبری خوزستان- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه باتاکید بر تحقق دیپلماسی مهارت آموزی در مناطق آزاد کشور گفت: راه اندازی هنرستان های مهارت محور می بایست به اولویت اول حوزه آموزش مناطق آزاد کشور مبدل شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان احمد محمود زاده امروز پنجشنبه در دیدار با رئیس منطقه آزاد اروند افزود: این مهم باید از طریق ایجاد و راه اندازی هنرستان های مهارت محور جهت ارائه دوره های مهارتی به داوطلبان از کشورهای منطقه دنبال شود.

وی ادامه داد: مدارس غیردولتی ظرفیت بالایی در حوزه آموزشی و تربیتی دارند و از این منظر آموزش و پرورش توجه ویژه ای به حوزه ارتقای شاخص های کیفی این مدارس دارد و بر این اساس دولت برنامه های گسترده ای برای بهبود وضعیت این شاخص ها در ۲ حوزه تربیتی و آموزشی در منطق آزاد هفت گانه کشور دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در راستای توجه ویژه به ظرفیت های بالای مناطق آزاد کشور و ارتقای هم افزایی ها در حوزه نوسازی؛ توسعه و تجهیز مدارس اداره کل مناطق آزاد اروند را ایجاد کرده است تا بتوان شاهد رشد شاخص های کیفی مدارس مستقر در مناطق آزاد کشور بود.

معاون و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای مدارس و مراکز غیردولتی در ایجاد اشتغال پایدار در کشور؛ خاطرنشان کرد: در مدارس غیردولتی کشور بالغ بر ۳۰۰ هزار جوان تحصیل کرده به صورت پایدار مشغول ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان هستند که نشان از ظرفیت بالای این مدارس در حوزه اشتغال زایی است.

وی با اشاره به آمادگی کامل مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای توسعه کمی و کیفی مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق هفت گانه آزاد کشور؛ ادامه داد: بی شک توسعه کشور از مسیر آموزش و پرورش می گذرد و این امر می بایست با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی انسانی متخصص و در تراز انقلاب اسلامی دنبال شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه ۲۳۰ هزار دانش آموز در مدارس مناطق هفت گانه آزاد کشور تحصیل می کنند افزود: ۳۰۰ هزار معلم نیز در مدارس غیردولتی کشور مشغول به کار هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش از روز چهارشنبه برای حضور در چند برنامه با محور بررسی وضعیت مدارس غیر دولتی به خوزستان سفر کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.