کد خبر : 39431
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 10:24
-

دیدار با شهرداران و روسای شورای اسلامی برخی از شهرهای دزفول / بازدید از برخی کارخانه‌ها / پیگیری پروژه‌های راه شهرستان از معاون وزیر راه و شهرسازی

دیدار با شهرداران و روسای شورای اسلامی برخی از شهرهای دزفول / بازدید از برخی کارخانه‌ها / پیگیری پروژه‌های راه شهرستان از معاون وزیر راه و شهرسازی

🔵 استاندار خوزستان: قدردان کسانی هستیم که در دزفول برای رشد صنعت و اشتغال تلاش می‌کنند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان امروز در ادامه سفر منطقه‌ای خود در دزفول حضور یافت و همراه با علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول، بهروز قمرزاده رئیس اداره جهاد کشاورزی دزفول، سید باقر موسوی فخر رئیس شورای اسلامی شهر دزفول و معاونین فرمانداری از کارخانه قارچ و قند این شهرستان بازدید کرد.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در حاشیه این بازدید‌ها که در راستای حمایت از تولیدکنندگان صورت گرفت، گفت: امروز به همراه فرماندار شهرستان دزفول با شهرداران و روسای شورای برخی از شهرهای دزفول جلسه‌ای تشکیل شد که در آن مسائل و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت خیابان‌ها و معابر، استفاده از حق آلایندگی و ارزش افزوده برای عمران شهرها، مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام پیگیری‌های لازم از معاون وزیر راه برای شروع به کار مجدد پروژه‌های راه، افزود: پل میانرود یکی از موضوعاتی بود که امروز درخصوص آن تصمیماتی اتخاد شد چرا که سال‌هاست عملیات اجرایی آن آغاز شده اما با موانعی مواجه است که حل آن‌ها پیگیری می‌شود.

استاندار خوزستان در خصوص بازدید از کارخانه قارچ دزفول، عنوان کرد: با استفاده از روش مهندسی معکوس که توسط نیروهای بااستعداد کارخانه صورت گرفته است شاهد انجام اقدامات خوبی در این مجوعه بودیم که می‌تواند در سایر نقاط دزفول و دیگر شهرهای خوزستان تکثیر شود.

وی با اشاره به سطح بالای تولیدات این کارخانه از نظر کیفی و کمی، ادامه داد: توسعه کارخانه قارچ دزفول در حوزه‌های مختلف از سری موضوعاتی بود که امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیدواریم با کمک صندوق توسعه ملی و بانک‌ها شاهد تحقق این امر در جهت رشد هر چه بیشتر میزان صادرات و اشتغال‌زایی باشیم.

علی اکبر حسینی محراب تصریح کرد: دزفول دارای تعداد زیادی از شرکت‌های صنعتی در حوزه صنایع تبدیلی و کشاورزی است که با وجود پایانه‌ صادراتی که در آینده نزدیک شاهد توسعه بیشتر و افتتاحش خواهیم بود، چرخه تولید این شهر را به اقتصاد بین الملل و بازرگانی خارجی خواهیم رساند که با ارزآوری به رشد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی کمک بسزایی می‌شود.

وی بیان کرد: ساخت کارخانه قند در دزفول کار بسیار عظیمی است که توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در حال انجام می‌باشد و در رشد اشتغال و محصولات کشاورزی بویژه چغندرقند تاثیر بسزایی خواهد داشت.

حسینی محراب ضمن بیان اینکه با فعالیت کارخانه قند شاهد تحول بزرگی در کشاورزی منطقه خواهیم شد، اظهار داشت: کارخانه قند دزفول تا به امروز حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و خرید تجهیزات آن بصورت کامل انجام شده تا ان‌شاالله شاهد فعالیت یک کارخانه مدرن و پیشرفته باشیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم که با راه اندازی کارخانه قند، ۱۵ هزار هکتاری که نیاز کارخانه است در دزفول و شوشتر تامین شود. درصورت تحقق این مسئله در خودکفایی تولید شکر قدم‌های موثری برداشته‌ایم.

استاندار خوزستان گفت: نیاز کشور به شکر حدود دو میلیون تن است که حدود یک میلیون تن آن در خوزستان تولید می‌شود و در آینده هم این کارخانه قریب به ۱۴۰ هزار تن شکر تولید خواهد کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی کارخانه قند شاهد آبادانی در منطقه خواهیم بود، افزود: کارگاه ساخت کارخانه هم فعال و دارای شرایط خوبی است که امیدواریم دولت و ستاد اجرایی با قدرت و سرعت بیشتری حمایت خود را انجام دهند تا شاهد افتتاح کارخانه در زمان نزدیک‌تری باشیم.

علی اکبر حسینی محراب گفت: قدردان کسانی که در دزفول برای رشد صنعت، صادرات و برای اشتغال که امروز یکی از نیازهای اصلی کشور است، تلاش وافری دارند، هستیم.

علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز گفت: امروز با حضور استاندار خوزستان مشکلات تولیدکنندگان شهرستان شنیده شد و با توجه به روند حمایتی دولت سیزدهم از تولیدکنندگان این مسائل تاحصول نتیجه دنبال می‌شوند تا بیش از پیش شاهد رونق اقتصادی شهرستان باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.