کد خبر : 3081
تاریخ انتشار : شنبه 29 تیر 1398 - 15:33
-

دوران «شغل دولتی» داشتن به سرآمده است

دوران «شغل دولتی» داشتن به سرآمده است

خوزستان| دوران «شغل دولتی» داشتن به سرآمده است سرپرست جدید پارک علم و فناوری خوزستان گفت: سرمایه اصلی کشور جوانان است. حمایت از ایده‌های جوانان و هدایت آنان به سمت کارآفرینی و اشتغال وظیفه اصلی پارک علم و فناوری است. به گزارش سایت شبکه خبری خوزستان ، صبح امروز آئین تودیع و معارفه مسئول پارک و علم

خوزستان| دوران «شغل دولتی» داشتن به سرآمده است

سرپرست جدید پارک علم و فناوری خوزستان گفت: سرمایه اصلی کشور جوانان است. حمایت از ایده‌های جوانان و هدایت آنان به سمت کارآفرینی و اشتغال وظیفه اصلی پارک علم و فناوری است.

به گزارش سایت شبکه خبری خوزستان ، صبح امروز آئین تودیع و معارفه مسئول پارک و علم و فناروی خوزستان با حضور مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

در این مراسم غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز  اظهار داشت: پارک علم و فناوری در کشور وظایف بسیار مهم و موثری برعهده دارد. پارک علم و فناوری حلقه اتصال دانشگاه و صنعت است.

وی افزود: یکی از چالش‌های پارک، عدم شناخت آن در جامعه است. در این زمینه کارهای صورت گرفته ولی رسانه‌ها باید در معرفی پارک به سازمان‌ها بیش از پیش تلاش کنند.

در ادامه این مراسم بابک مختاری رئیس پیشین پارک علم و فناوری خوزستان اظهار داشت: بیش از ۱۰ سال مسئولیت راه‌اندازی و مسئولیت پارک را برعهده داشتم و در این مدت تلاش کردم پارک به موقعیت بهتری برسد.

وی به دشواری‌های راه‌اندازی پارک اشاره و گفت: اخذ مجوزهای لازم و نداشتن ردیف اعتباری مستقل از دشواری های راه‌اندازی پارک بود. اگر مسئولان وقت وزرات علوم مجوز استانی پارک را صادر می‌کردند اکنون بسیاری از مشکلات پارک برطرف شده بود.

مختاری با اشاره به دو نقش پارک‌ها بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری دو وظیفه اصلی دارند. وظیفه نخست فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان است که در این بخش تلاش های خوبی انجام دادیم و موفقیت های خوبی حاصل شده است. این وظیفه در خوزستان که سایه صنایعی مانند نفت و فولاد سنگینی می‌کند بسیار سخت بود.

وی با اشاره به نقش دوم پارک‌ها در بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی گفت: در این بخش به علت استانی نبودن پارک در شروع کار و زیر نظر دانشگاه شهید چمران بودن، سبب شد خیلی موفق نباشیم.

رئیس پیشین پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به ایجاد ساختمان‌ جدید و اخذ ردیف بودجه اظهار داشت: با پیگیری و همکاری نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه؛ در بودجه سال ۹۷ ردیفی مستقل برای پارک در نظر گرفته شد.

مختاری با اشاره به تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی خوزستان گفت: مسائل  مقدماتی این صندوق برطرف شده و امیدواریم با همکاری وزارت علوم به زودی این صندوق نیز تاسیس شود.

همچنین ایرج کاظمی نژاد سرپرست جدید پارک علم و فناوری خوزستان ضمن تشکر از تلاش‌های مختاری بیان کرد: پارک خوزستان سابقه ۱۰ ساله دارد و باید سعی کنیم ایده‌های جدید را حمایت و دنبال اثر مثبت باشیم.

وی ادامه داد: همه ما در زمینه پارک و ایجاد اشتغال و فناوری موثر و مسئول هستیم. جوانان سرمایه کشور هستند و اگر حمایت نکنیم این سرمایه ها را از دست می‌دهیم.

سرپرست جدید پارک علم و فناوری خوزستان همچنین بیان داشت: جوانان دانش آموخته جویای کار را باید به سمت کارآفرینی هدایت کنیم. دوران «شغل دولتی» تمام شده و دولت دنبال کوچک‌سازی است بنابراین باید با حمایت از ایده‌ها زمینه اشتغال جوانان تحصیل کرده را فراهم کنیم.

منبع :خبرگزاری تسنیم خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.