کد خبر : 19636
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهریور 1399 - 14:05
-

دفع غیراصولی زباله در اندیمشک / طبیعت زیبای تنگوان ‌نابود شد

دفع غیراصولی زباله در اندیمشک / طبیعت زیبای تنگوان ‌نابود شد

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم ؛ طبیعت زیبای تنگوان اندیمشک در شمال خوزستان به دلیل دفع غیر اصولی زباله و دود ناشی از آتش زدن این زباله‌ها، علاوه بر تخریب محیط زیست، مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است. یکی از ویژگی‌ها و نکات مثبت زندگی در شمال خوزستان طبیعت زیبا و

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم ؛

طبیعت زیبای تنگوان اندیمشک در شمال خوزستان به دلیل دفع غیر اصولی زباله و دود ناشی از آتش زدن این زباله‌ها، علاوه بر تخریب محیط زیست، مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است.

یکی از ویژگی‌ها و نکات مثبت زندگی در شمال خوزستان طبیعت زیبا و دل‌انگیز است که آن را به بهشتی کوچک برای اهالی بومی تبدیل کرده است.به نوعی می‌توان گفت این طبیعت زیبا و بکر یکی از گنجینه‌های مردم این دیار است که باعث شده تمام سختی‌ها و گرمای سخت جنوب را تحمل کنند.

اما چند وقتی است هر صبح این طبیعت زیبا با بوی مشمئز کننده و دودی غلیظ آلوده می‌شود دودی که برگرفته از انباشت زباله‌ها و آتش زدن آنها در این منطقه است. با دیدن زباله‌های انباشته شده و استشمام بوی نامطبوع این زباله‌ها متوجه خواهید شد که افراد این منطقه در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دارند و  محیط زیست این منطقه فدای بی‌تدبیری در این خصوص شده است.

براساس شواهد و همچنین گزارش‌های مردمی، زباله‌های شهرستان اندیمشک به شکل غیراصولی در منطقه تنگوان تخلیه می‌شود. روزانه تخلیه انبوه زباله توسط خودروهای حمل زباله شهرداری در منطقه تنگوان، علاوه بر بوی نامطبوع، سلامت اهالی و ساکنان روستاهای مجاور این منطقه را در معرض تهدید قرار داده است.

دفع غیراصولی زباله‌ها در شهرستان اندیمشک به یک معضل جدی در چندین سال اخیر برای سلامت شهروندان تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در فضای فیزیکی یک شهر در جهت حفظ سلامت مردم مورد توجه قرار می‌گیرد مدیریت پسماند و زباله‌های شهری است که بی توجهی، کم کاری در این موضوع می‌تواند سلامت افراد جامعه را به شدت تحت تاثیر خود قرار دهد.

شهرداری و دستگاه‌های متولی باید پاسخگوی مشکل زیست‌محیطی و بهداشتی ناشی از انتشار دود و آلوده شدن محیط زیست باشند.

یکی از شهروندان در این رابطه گفت: دود ناشی از آتش زدن زباله‌ها سلامت مردم منطقه را به خطر انداخته است.

وی در ادامه افزود: نمی‌توان به سادگی از کنار این موضوع گذشت و باید راه حلی سریع و در عین حال موثر برای معضل دفع زباله‌ها در اندیشمک پیدا شود.

یکی دیگر از شهروندان در این رابطه بیان داشت: آتش زدن زباله‌ها در این محل باعث می‌شود تا دود ناشی از آن فضای مناطق اطراف را فراگیرد و بوی بد آن سلامتی ساکنان به ویژه سالمندان و کودکان را به خطر بیندازد.

وی با اشاره به اینکه ساعت‌ها تحمل بوی دود زباله در حالی‌که هیچ راه گریزی هم ندارند، عذاب رنج آوری است؛ افزود: دود زباله علاوه بر بوی خفه کننده، حاوی مواد خطرناک سمی و شیمیایی است که ریه‌ها را مسموم می‌کند و به بدن آسیب می‌رساند و چشم‌ها را می‌سوزاند.

این شهروند اندیمشکی ادامه داد: با وجود اعتراض و گله‌مندی مکرر نسبت به این معضل غیربهداشتی، مسئولین شهرستانی با بی‌توجهی نسبت به این معضل همچنان نسبت به حل این مشکلات تدبیری اندیشیده نشده است.

به گزارش تسنیم، رویه نامناسب دفع زباله در شهرستان اندیمشک موجب نگرانی شهروندان شده است و شهروندان اندیمشکی از مسئولان شهرستانی بویژه شورای اسلامی و شهردار شهرستان درخواست دارند که ضمن توجه و اهمیت بیشتر به این موضوع، اقدامات لازم را انجام دهند.

در صورتی که برای این معضل که چندین سال گریبان گیر مردم است، چاره اندیشی نکنند قطعاً در آینده نزدیک تبدیل به چالشی بزرگ برای سلامت ساکنان منطقه و شهر اندیمشک خواهد شد.

گزارش از محمدحمید ذوالفقاری

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.