کد خبر : 55040
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 18:55
-

اخبار پلیس خوزستان

پلیس فتا

دستگیری گروه کلاهبرداری که کارت بانکی ۵۶ نفر از شهروندان اهوازی را کپی کرده بودند

دستگیری گروه کلاهبرداری که کارت بانکی ۵۶ نفر از شهروندان اهوازی را کپی کرده بودند
ماموران عملیات ویژه پلیس فتا با کار فنی و تخصصی، یکی از عاملان برداشت غیرمجاز را در شهرستان اهواز مورد شناسایی قرار دادند که پس از هماهنگی قضائی و رصد اطلاعاتی طی عملیاتی وی دستگیر شد.

 

شبکه خبری خوزستان / رئیس پلیس فتا خوزستان از انهدام یک باند اسکیمر که مبلغ ۱۳ میلیارد ریال از هموطنان کلاهبرداری می‌کردند خبر داد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان در تشریح این خبر گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان مالباخته به این پلیس که علیرغم همراه داشتن کارت بانکی، از حسابشان برداشت غیرمجاز شده بود، کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

 

وی افزود: ماموران عملیات ویژه پلیس فتا با کار فنی و تخصصی، یکی از عاملان برداشت غیرمجاز را در شهرستان اهواز مورد شناسایی قرار دادند که پس از هماهنگی قضائی و رصد اطلاعاتی طی عملیاتی وی دستگیر شد.

 

سرهنگ حسینی افزود: در ادامه تحقیقات موشکافانه پلیس فتا، همدست این کلاهبردار که در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی کشور اقدام به تبدیل وجوه شکات به طلا میکرد، شناسایی و با اخذ نیابت قضائی طی عملیات منسجم او نیز دستگیر گردید.

 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این باند کلاهبرداری از هموطنان مبلغ به ارزش مالی ۱۳ میلیارد ریال کلاهبرداری نموده اند، گفت: در ادامه تحقیقات به عمل آمده مشخص شد سرکرده باند با تهیه یک دستگاه اسکیمر (کپی کارت) و در پوشش کارگر پارکینگ بیمارستان، اقدام به کپی برداری کارت بانکی شهروندان می‌کرد به گونه‌ای که از حساب بانکی ۵۶ نفر از شهروندان سرقت نموده است، متهمان نیز پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

 

رئیس پلیس فتا استان خوزستان ضمن توصیه به شهروندان در خصوص خاطر نشان کرد: شهروندان عزیز توجه داشته باشند حتما هنگام کشیدن کارت بانکی، مراقب باشند دستگاه‌های کارت‌خوان سالم بوده و مواردی مثل چسب خوردن یا قطعات اضافی بر روی آن نباشد، چرا که در صورت چسب خوردگی یا قطعات اضافه امکان اسکیمر بودن آن وجود دارد. همچنین مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش های شهروندان در فضای مجازی می‌باشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.