کد خبر : 28512
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 تیر 1400 - 4:15
-

درخواست مردم و احزاب سیاسی اهواز برای ورود دادستانی به موضوع انتخابات شورای شهر

درخواست مردم و احزاب سیاسی اهواز برای ورود دادستانی به موضوع انتخابات شورای شهر

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اهواز گفت: وضعیت فعلی، از دو مسئله خارج نیست و آن این است که یا ناکارآمدی مسئولین وجود دارد و یا آنکه قصد و غرضی در پشت این ماجراست که در هر دو صورت ورود دستگاه قضا به ماجرا را ضروری کرده است. محمود نوری ظهار داشت: پس از ۵

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اهواز گفت: وضعیت فعلی، از دو مسئله خارج نیست و آن این است که یا ناکارآمدی مسئولین وجود دارد و یا آنکه قصد و غرضی در پشت این ماجراست که در هر دو صورت ورود دستگاه قضا به ماجرا را ضروری کرده است.

محمود نوری ظهار داشت: پس از ۵ دوره برگزاری انتخابات شورای شهر و تجربه دوره‌های مختلف انتخابات مجلس و خبرگان، هیچ گونه عذر و بهانه‌ای جهت تاخیر در اعلام نتایج با وجود آنکه‌، تمام شهرهای بزرگتر از اهواز از جمله تهران اصفهان مشهد اعلام شده است قابل پذیرش نیست.

وی افزود: در این دوره تمام امید مردم و جناح‌های سیاسی به برگزاری الکترونیکی انتخابات بود که روز انتخابات با بروز برخی اخلال‌ها، بی‌نظمی‌ها و بی‌تدبیری‌ها، به صورت دستی و ترکیبی شاهد آن بودیم که علاوه بر بازگردانی شائبه‌های دوره گذشته، بی‌تدبیری مسئولان دولتی را به نمایش می‌گذارد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اهواز تصریح کرد: پیش از انتخابات، شائبه برخی لابی بازی‌ها برای تایید صلاحیت دقیقه نودی برخی و سپس خرید و فروش رای در روز انتخابات توسط همان افراد سلامت انتخابات را به خطر انداخت که اکنون نیز تاخیر در اعلام نتایج، بی‌کفایتی مسئولین استانی در اجرای تماماً قانونی انتخابات را به ذهن خطور می‌کند.
نوری در ادامه بیان داشت: استاندار خوزستان کمبود کدهای اعتباری و دیر رسیدن آن‌ها از تهران را علت این موضوع می‌دانست درحالی که ۲۹ مرکز استان دیگر انتخابات در آن‌ها الکترونیکی برگزار شد و در هیچ کدام از آنها این مشکل وجود نداشت که پذیرش این موضوع کمی سخت است.

وی در ادامه گفت: وضعیت فعلی انتخابات و تاخیر در اعلام نتایج شورای شهر، از دو مسئله خارج نیست و آن این است که یا ناکارآمدی مسئولان دولتی استان و اهواز وجود دارد و یا آنکه قصد و غرضی در پشت این ماجراست که در هر دوصورت ورود دستگاه‌های نظارتی مانند نمایندگان مجلس با استفاده از کمیسیون اصل ۹۰ و دستگاه قضا و دادستانی اهواز و استان به عنوان مدعی العموم را به ماجرا ضروری کرده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اهواز با هشدار به مسئولان استانی تصریح کرد: مدیران و مسئولان دولتی از صبر و نجابت مردم اهواز سوء استفاده نکنند و خود را در عمل امانتدار واقعی اعتماد بدانند و اجازه ندهند این گونه شائبه‌ها و مسائل سلامت انتخابات را به چالش بکشد.

وی در انتهای بیان داشت: باتوجه به سابقه دوره پنجم، یکبار باید به صورت جدی دستگاه قضا به ماجرا ورود کند و با برخورد با متخلفین و تنبیه مدیران نارکارآمد جلو سلب اعتماد عمومی به انتخابات را بگیرد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان با گذشت ۴ روز از انتخابات روز جمعه و وعده های مکرر استاندار خوزستان و فرماندار اهواز به شکل عجیبی تاکنون نتایج انتخابات شورای شهر اهواز اعلام نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.