کد خبر : 37492
تاریخ انتشار : جمعه 27 آبان 1401 - 16:17
-

خطیب جمعه اهواز: هوشیاری و تحلیل درست از اتفاقات اخیر کشور باید در اولویت باشد

خطیب جمعه اهواز: هوشیاری و تحلیل درست از اتفاقات اخیر کشور باید در اولویت باشد

اهواز – شبکه خبری خوزستان – امام جمعه موقت اهواز گفت: مهمترین وظیفه ما در قبال حوادث اخیر مهمتر از اسلحه به دست گرفتن نیروهای انتظامی و امنیتی، هوشیاری و تحلیل درست از اتفاقات اخیر در کشور است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: حادثه تروریستی شهرستان ایذه یک حادثه بسیار تلخ بود که همزمان در اصفهان نیز اتفاق افتاد و ۲ نفر از بسیجیان به طرز ظالمانه‌ای به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه بنا به گفته مقام معظم رهبری پشت پرده این حوادث آمریکا و اسراییل هستند، افزود: بعد از انقلاب اسلامی روزی را پشت سر نگذاشتیم که آب راحت از گلوی مردم پایین رود و روزی بدون توطئه نبوده است ولی باید حوادث را با آگاهی و درایت تحلیل کرد.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: حوادث دهه اول انقلاب و کشتار صدها نفر از هموطنان توسط گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب در بلوچستان، آذربایجان، خوزستان و سایر نقاط کشور با اقدام مناسب مردم و مقام معظم رهبری به سرانجام نرسید.

وی با اشاره به شهدای  وقایع اخیر در سنندج، مشهد، اصفهان و هفت شهید در ایذه افزود: رفتن این عزیزان دلها را به درد می‌آورد ولی آگاه باشید که آن سال‌هایی که فضای مجازی وجود نداشت ایران ما ۱۷هزار نفر شهید وقایع تروریستی را تقدیم انقلاب کرد.

حاجتی با بیان اینکه نسل جوان ما از این وقایع بی اطلاع و به یک بازخوانی تاریخی نیازمند است، گفت: تیم‌های ترور کور منافقین زمانی این اقدامات را انجام می‌دادند که حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌فروختند ولی امروز جوانان همین کشور موفق به ساخت موشک مافوق صوت شده اند.

وی با اشاره به وضعیت امنیت کشور در سال‌های ابتدایی انقلاب و اقدامات گروه‌های تروریستی در شهر اهواز افزود: مردم و شیرزنان این مرزو بوم در آن سالها نترسیدند و میدان را ترک نکردند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: برخی انسان نماها ظالمانه کودک ۹ ساله را در شهر ایذه به شهادت رسانند و همان شب، این جنایت را به گردن گرفتند اما پس از واکنش افکار عمومی آن را به نیروهای نظامی نسبت دادند.

وی با اینکه امت حزب الله نباید در برابر این افراد کوتاه بیاید، افزود: ملت با آگاهی و شناخت در صحنه حاضر شده است و دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند خونی که در رگ ما است هدیه به رهبر ما است.

حجت‌الاسلام حاجتی با تاکید بر لزوم رفع نقایص و مشکلات موجود در کشور گفت: بخشی از فشار اقتصادی ناشی تصمیم گیری‌های عامدانه دولت‌های لیبرال گذشته است ولی مردم ما راه سعادت را بلد هستند و می‌دانند که قدم گذاشتن در راه مقام معظم رهبری راه انبیا است.

وی افزود: تحلیل ما این گونه است که هر موقع فشارها بیشتر شده یا شکست بزرگی برای دشمن و یا پیروزی بزرگی برای امت اسلامی در پیش است.

خطیب جمعه اهواز گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که کشور در حال قدرتمندتر شدن است و دانشمندان  ایرانی درهوش مصنوعی، نانوتکنولوژی، علوم پزشکی و پیراپزشکی پیشرفت کرده اند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.