کد خبر : 36125
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 شهریور 1401 - 8:25
-

خطر خطر | پتروشیمی مسجدسلیمان و جاده ای که دیگر امن نیست / جاده لالی در تسخیر تریلی ها

خطر خطر | پتروشیمی مسجدسلیمان و جاده ای که دیگر امن نیست / جاده لالی در تسخیر تریلی ها
پتروشیمی مسجد سلیمان که سالهای سال افتتاح و بهره برداری از آن به طول انجامید معضل بسیار جدی و جدیدی را پیش روی مردم این مناطق گذاشته است .

پتروشیمی مسجد سلیمان که سالهای سال افتتاح و بهره برداری از آن به طول انجامید معضل بسیار جدی و جدیدی را پیش روی مردم این مناطق گذاشته است .

 

بی شک کسی با راه اندازی صنایع و کارخانه در مناطق محرومی مانند لالی و مسجدسلیمان مخالف نبوده و نیست اما به طور شفاف باید عنوان کرد علی رغم همه اشتغال و خدمات تولیدی که پتروشیمی مسجدسلیمان داشته و درآمدی که مشخص نیست به کدام سو می رود یکی از مشکلات به وجود آمده از سوی این مجتمع تولیدی به شدت گریبان مردم منطقه را گرفته است .

 

جاده مسجدسلیمان به لالی که وعده های دروغ مسئولان از استاندار تا فرمانداران و مدیران کل در راستای ۴ خطه کردن آن جز خیال باطلی نبود با اضافه شدن تریلی های حامل مواد تولیدی پتروشیمی به آن به طرز خطرناکی دچار ناامنی شده و ضریب افزایش سوانح رانندگی در آن به طرز فزاینده ای رشد کرده است .

در هر ساعت از شبانه روز که در این محور تردد صورت گیرد تریلی های فراوانی یا در حال انتقال محصولات پتروشیمی به شهرهای دیگر هستند و یا در حال مراجعه به پتروشیمی برای بارگیری ی باشند .

 

تاسف بیشتری که می توان در این موضوع خورد این است که عدم احداث پتروپالایش بختیاری که مطالبه اصلی مردم این مناطق می باشد به عنوان یکی از صنایع تولیدی و اشتغال زا می توانست با تغذیه از محصولات همین پتروشیمی ثروت فراوانی را به این منطقه محروم سرازیر کند که این مطالبه هم مانند جاده ۴ خطه این مسیر جز در آرزوی مردم جایی در امورات روزانه مسئولان استانی و کشوری ندارد .

 

مضاف بر حضور تریلی های فراوانی که سبقت گرفتن را در این جاده بسیار خطرناک کرده اند تردد هزاران نفر از افرادی است که در مشاغل مختلف این پتروشیمی فعالیت روزانه دارند و از شهرهای مختلف پیرامون پتروشیمی تردد روزانه دارند که این حجم از وسایل نقلیه در جاده ای که از استاندارد کافی برخوردار نیست موجب تهدید جانی برای شهروندان است .

 

در سال های گذشته سوانح بسیاری در این محور رخ داده از جمله برخورد یک اتوبوس حامل کارکنان پتروشیمی با یک تریلی که بیش از ده ها مصدوم برجای گذاشت و مضاف بر آن سوانح منجر به مرگی که در این جاده روی داد .

به نظر می رسد برای خروج از این بحران پتروشیمی مسجدسلیمان موظف است سرمایه های فراوانی که از راه بهره برداری از منابع نفت و گاز موجود در منطقه و با فروش محصولات خود به دست می آورد در راستای افزایش ایمنی جاده ای که به شدت مورد نیاز و حیاتی برای مجتمع پتروشیمی است اقدامات عمرانی از جمله ۴ خطه کردن و اصلاح پیچ و افزایش کیفیت بخشی به جاده را دستور کار خود قرار داده تا از بروز حوادث احتمالی پیشگیری کند .

 

تاخیر در اجرای این پروژه مهم مسئولیت هر گونه حادثه و سوانح رانندگی را متوجه مسئولان شهری و پتروشیمی می کند که شانه از زیر بار مسئولیت های اجتماعی خود خالی کرده اند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.