کد خبر : 36611
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 شهریور 1401 - 13:21
-

خدمات حوزه سلامت تا خروج آخرین زائر در مرز شلمچه ارائه می‌شود

خدمات حوزه سلامت تا خروج آخرین زائر در مرز شلمچه ارائه می‌شود

آبادان – شبکه خبری خوزستان – جانشین معاون عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: خدمات حوزه سلامت تا خروج آخرین زائر اربعین حسینی از مرز چذابه ادامه دارد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، اسماعیل فراهانی روز پنجشنبه در شلمچه افزود: کمیته بهداشت و درمان اربعین از کمیته‌های اصلی ستاد مرکزی اربعین است و هماهنگی‌ها و اقدامات مرتبط با ارائه خدمات حوزه سلامت زائران کربلای معلی را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: مسئولیت این کار برعهده سازمان اورژانس کشور گذاشته شده است و خدمات حوزه سلامت از ۱۲شهریور در مرز شلمچه آغاز شده و تا خروج آخرین زائر از مرز ادامه خواهد داشت.
جانشین معاون عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تمام توان و ظرفیت در مرز شلمچه و مسیر منتهی به آن حضور دارد و اقدامات بسیار خوبی ارائه داده است.

وی افزود: با توجه به حجم بالای مراجعات تعداد ۶۸ آمبولانس، هفت اتوبوس آمبولانس، سه فروند بالگرد، چهار دستگاه موتورلانس، یک دستگاه خودروی ارتباطات سیار و یک دستگاه تعمیرگاه سیار در مرز خدمات‌رسانی می‌کنند.
فراهانی کل مراجعه زائران در مرز شلمچه برای دریافت خدمات سلامت و درمانی تا امروز را ۸۰هزار و ۱۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: بیش از ۷۹هزار و ۴۰۰ از این تعداد در محل درمان و ۶۴۱ نفر نیاز به اعزام به بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر داشتند.
وی افزود: اغلب مصدومان ترافیکی بعد از دریافت خدمات درمانی ترخیص شدند و در حال حاضر۱۱ مصدوم (یک نفر در بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان، سه مصدوم در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان و هفت مصدوم نیز در بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر) تحت درمان هستند.

مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه در زمینی به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ مترمربع و زیربنای سه هزار مترمربع ساخته شده است.

این مرکز با ۲۴ تخت بستری و ۶۰ تخت بستری موقت دارای اتاق پزشک، بخش بستری زنان و مردان، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق احیاء(CPR)، داروخانه، واحد بهداشت (نمونه گیری)، هدایت عملیات فوریت‌های پزشکی، واحد مامایی و واحد تریاژ است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق میزبان زائران اربعین حسینی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.