کد خبر : 9699
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 دی 1398 - 9:12
-

حملات سنگین موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد و التاجی / سپاه: ده ها موشک شلیک شد/ دومین پایگاه امریکا هم هدف قرار گرفته است (+عکس)

حملات سنگین موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد و التاجی / سپاه: ده ها موشک شلیک شد/ دومین پایگاه امریکا هم هدف قرار گرفته است (+عکس)

در حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی عین‌الاسد و التاجی در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است مورد اصابت قرار گرفت. به گزارش شبکه خبری خوزستان ، برخی منابع خبری از حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌الاسد در عراق که محل

در حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی عین‌الاسد و التاجی در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است مورد اصابت قرار گرفت.

به گزارش شبکه خبری خوزستان ، برخی منابع خبری از حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، می‌دهند.

-سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفقیت آمیز به نام شهید سلیمانی با شلیک ده ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه عین الاسد را در هم کوبیدند.جزئیات این عملیات متعاقبا اعلام خواهد شد.
-‏ نیروهای مقاومت اسلامی عراق نیز همزمان با حمله بالستیکی ایران، هم اکنون در حال شلیک راکت به سمت پایگاه هوایی عین الاسد هستند.

-اولین راکت در ساعت ۱:۲۰ به وقت محلی به پایگاه هوایی ⁧ #عین_الاسد ⁩ برخورد کرد، همان لحظه‌ای که موشک آمریکایی ⁧ #قاسم_سلیمانی را هدف قرار داد!

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است. این فرودگاه در کشور عراق قرار دارد ولی دراختیار آمریکااست و در ارتفاع ۱۸۸ متری از سطح دریا واقع شده‌است.

– وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای رسماً هدف قرار گرفتن دست‌کم دو پایگاه در عراق که میزبان نیروهای آمریکا و ائتلاف است (عین‌الاسد و اربیل) را تأیید کرد.

پایگاه هوایی عین الاسد بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق است.

ترامپ در مورد پایگاه عین الاسد چند روز قبل گفته بود: ایالات متحده یک پایگاه بسیار ویژه و گرانقیمت در آنجا ساخته که بیلیون‌ها دلار هزینه برای این کشور داشته است
وی گفته بود: “ما آنجا(عراق) را ترک نمی‌کنیم، مگر اینکه آنها هزینه این پایگاه را بدهند”

– پس از حمله موشکی سپاه، طلا با جهش ۳۷ دلاری به قیمت ۱۶۱۱ دلار صعود کرد

– پس از پاسخ موشکی سپاه به ترور سپهبد قاسم سلیمانی تا این لحظه قیمت نفت حدود ۴ درصد جهش کرده است

بیانیه پنتاگون در مورد موشک باران پایگاه‌های آمریکایی در عراق

– در این بیانیه آمده مشخصا این موشک‌ها از ایران شلیک شده و حداقل ۲ پایگاه آمریکایی را هدف قرار داده‌اند

پنتاگون در حال بررسی اولیه خسارات است

با توجه به تهدید‌های ایران پایگاه‌های ما در حالت آماده باش کامل بودند و ما تمام اقدامات لازم برای محافظت از نیروهای خودی و متحدانمان را انجام داده‌ایم

همزمان با بررسی شرایط و پاسخمان به این حملات تمامی اقدامات لازم برای محافظت و از نیروها و منافع خودمان و متحدانمان را انجام خواهیم داد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.