کد خبر : 3392
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 - 0:51
-

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: مطالبه گری و دفاع از حقوق مردم یکی از مهمترین رسالت ائمه جمعه است

حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: مطالبه گری و دفاع از حقوق مردم یکی از مهمترین رسالت ائمه جمعه است

نمازجمعه آنقدر اهمیت دارد که خداوند در قرآن کریم، اهل ایمان را در روز جمعه به برپاداشتن نماز جمعه و دوری از هر سرگرمی و کاری که آن ها را از اقامه آن بازمی دارد، فراخوانده است.

خطیب جمعه شهرک طالقانی


حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی: مطالبه گری و دفاع از حقوق مردم یکی از مهمترین رسالت ائمه جمعه است
امام جمعه شهرک طالقانی گفت: : مطالبه گری و دفاع از حقوق مردم یکی از مهمترین رسالت ائمه جمعه است ، تریبون نماز جمعه تریبون مطالبه گری است و امام جمعه وظیفه دارد به وقتش تشویق و یا توبیخ و هشدار دهد مطالبه گری و دفاع از حقوق مردم یکی از مهمترین رسالت ائمه جمعه است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی، حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته؛ یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه را تقوا دانست و اظهار کرد: تقوا زمینه ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد شد. متاسفانه در فضای مجازی، دروغ، تهمت، شایعه و مسائلی از این قبیل رواج پیدا کرده که این گرفتاری ها را با داشتن تقوا می توان حل کرد.
وی افزود: تقوا را هم می توان در فضای مجازی لحاظ کرد، بدون دلیل و مدرک دیگران را متهم نکنیم و به آنان افترا نبندیم، چرا که روز قیامت از ما سوال خواهد شد، امروزه به وفور میبینیم که رسانه های معاند چگونه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و مسوولین دلسوز افترا می بندند زیرا توان رویارویی مستقیم ندارند و این چنین میخواهند ضربه بزنند.

هاشمی با اشاره به روز شهادت امام رضا(ع) بنابر روایتی؛عنوان کرد: امروز به روایتی روز شهادت امام رضا (ع)و روز زیارتی آن حضرت است، در فضیلت زیارت امام رضا(ع) فقط همین روایت کافیست که فرزند برومندشان جوادالائمه (ع) فرمودند”کسی که قبر پدرم رضا(ع)را در طوس با شناخت حق او (به اینکه حضرتش امام واجب الاطاعه است) زیارت کند، من نزد خدای تعالی بهشت را برای او ضمانت میکنم.
امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به فرارسیدن ۲۵ ذی القعده روز دحو الارض؛بیان کرد:روز زمین «دَحو» را برخی به معنای گسترش زمین از زیر کعبه می دانند، دحو الارض روز بندگی و اطاعت خداوند است، روز مرکزیت یافتن مکه و بیت الله الحرام است. چراکه مطابق روایات، اولین نقطه ای که از زیر آب سر برآورد، مکان «کعبه» شریف بوده است و خشکی های زمین از آنجا گسترش پیدا کرد. به همین دلیل است که شهر مقدس مکه، «ام القری» نیز نامیده میشود.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها اذعان کرد: ۲۸ تیرماه ۱۳۹۸ خبر توقیف نفتکش انگلیسی که قصد عبور از تنگه هرمز را داشت به سرعت در صدر خبری رسانه های دنیا قرار گرفت. این مسئله اقتدار ایرانی را بار دیگر به جهان نشان داد،این اقدام مقتدرانه ایران در واکنش به توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق که توسط مقامات محلی به دستور انگلیس صورت گرفته بود،یک گوشمالی و جواب دندانشکن به انگلیسی ها بود.
وی افزود: لندن هنوز در توهم دوران برده داری، سلطه استعماری و استثمار انگلیس بر کشورها بسر می برد. اما واقعیت این است که دوران ابرقدرتی انگلیس به سر آمده و راهزنی دریایی لندن در قرن ۲۱ دیگر جواب نخواهد داد، انگلیسیها باید به یاد داشته باشند که مدتهاست در خلیج فارس، دیگر ساعت ها به وقت انگلیس تنظیم نمیشود!
هاشمی در ادامه گفت: این را باید به گور ببرند که بتوانند ایران را تحت سلطه خود قرار دهند،در حال حاضربا وجود نیروی دریایی سپاه مستحکم،هر کشتی و نفتکشی که بخواهد از تنگه هرمز عبور کند باید مجوزخود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریافت کند و این یعنی اقتدار جمهوری اسلامی ایران و گفتمان مقاومت فعال که الحمدلله به نحو احسن جواب می دهد،سالهاست که مقام معظم رهبری مقاومت را گوشزد می کند و در حال حاضر به حول و قوه الهی به برکت ایده های قرآن و روایات و آموزه های اهل بیت ما توانستیم و ان شاالله به زودی نابودی اسرائیل را شاهد خواهیم بود.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به فرارسیدن پنجم مرداد چهلمین سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛خاطر نشان کرد:اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل و توسط آیت الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ در تهران اقامه شد و به همین دلیل پنجم مرداد ماه به عنوان روز نماز جمعه نام گذاری شد،نماز جمعه از موهبت های مهم الهی بر امت اسلامی و از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: روز مهمی که دشمنان سعی می کنند تریبون نماز جمعه که در واقع جای مطالبه گری و احقاق حق مردم ضعیف، محروم ومظلوم است را خدشه دار کنند. تریبون نماز جمعه که قریب به ۹۰۰ تریبون در کل کشور است یکی از دستاوردهای عظیم و برکت های انقلاب اسلامی است، تریبون نماز جمعه محل مبارزه با افراد زیاده خواه، مبارزه با مسوولین اشرافی گر،مدیران ناکارآمد و ضعیف که از انتقادات این تریبون ناراحتند، است.
هاشمی ادامه داد: در حق نماز جمعه و تبلیغ این فریضه ی مهم از سوی صداو سیما، رسانه ها،سازمان تبلیغات ،فرهنگ و ارشاد اسلامی،آموزش و پرورش، خطبا و روحانیت و ارگان های دولتی اجحاف شده است، رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه بارها این مهم را گوشزد کردند اما متاسفاته اهمیت چندانی به این فریضه الهی نمیشود، نماز جمعه ای که یک سوره کامل برای آن نازل شده و فریضه مهمی که با کمترین هزینه و امکانات اما در واقع یک رسانه عظیم و بزرگ است.
وی گفت: مدیران ارشد و مسئولین که باید در صف اول نماز جمعه حضور داشته باشند اما متاسفانه آنها را نمیبینیم، برخی از مسوولین از خطبه های نماز جمعه واهمه دارند، آیا اگر مدیری کارآمد و پاسخگو بود واهمه ای داشت؟ آیا از مطالبه گری حراس دارند؟ آیا آنها از بطن مردم نیستند؟ آیا با رای مردم انتخاب نشده اند؟ پس چرا آنها را در بین مردم نمی بینیم؟!

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد:نماز جمعه آنقدر اهمیت دارد که خداوند در قرآن کریم، اهل ایمان را در روز جمعه به برپاداشتن نماز جمعه و دوری از هر سرگرمی و کاری که آن ها را از اقامه آن بازمی دارد، فراخوانده است و می فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده اید! هنگامی که برای نماز روز جمعه ندا داده می شود، به سوی ذکر خدا بشتابید و خرید و فروش را رها کنید. اگر بدانید، این برای شما بهتر است».در احادیث و روایات هم بطور مفصل در فضیلت نماز جمعه و شرکت در آن و مذمت ترک نماز جمعه مطالب فراوانی به ما رسیده است. نماز جمعه کفاره گناهان، موجب نزدیکی به خدا، ضمانت بهشت، اجابت دعا، حرمت بدن نمازگزار بر آتش است و ترک آن نشانه غفلت و نابودی جامعه است. بعلاوه که نماز جمعه نماد اتحاد و وحدت و حرکت جمعی در اسلام و خطبه های آن موجب آگاهی نمازگزاران نسبت به منافع دین و دنیاست.

حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: مطالبه گری و دفاع از حقوق مردم یکی از مهمترین رسالت ائمه جمعه است ، تریبون نماز جمعه تریبون مطالبه گری است و امام جمعه وظیفه دارد به وقتش تشویق و یا توبیخ و هشدار دهد، اما متاسفانه برخی توقع تمجید و مداحی را از این تریبون دارند و معترض می شوند که چرا امام جمعه فلان مطلب را از تریبون گفت! در حالیکه نمی دانند این احساس تکلیف و از وظایف امام جمعه است که صدای مردم باشد، تریبون نماز جمعه زبان گویای مردم است قصد تخریب نداریم اما مطالبه گری میکنیم.

وی افزود: نماز جمعه، یکی از اجتماعات سودمند، چاره ساز و هدفدار است که هم نمایشگاه وحدت شکوهمند اسلام و هم پرورشگاه سیاست و تدبیر مسلمانان به شمار می آید، نهاد نماز جمعه کمترین هزینه برای نظام و در همین حال بیشترین خدمات را انجام می‌دهد .
وی یادآور شد: از اعضای نهاد امامت جمعه، ائمه جمعه موقت و اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه که بدون هیچ منتی در این مکان خدمت می کنند،صمیمانه تشکر می کنم ، رهبر معظم انقلاب میفرمایند: “خدمت به نماز جمعه، خدمت به دین و آگاهی است و وظیفه مردم و مسئولان تقویت نهادهای مقدس نماز جمعه است” اما برخی به دنبال تضعیف نماز جمعه هستند.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با انتقاد از توزیع سهمیه سفر مشهد در شهرستان بندرماهشهر؛متذکر شد: در دوسال گذشته برای سفر مشهد به شهرک طالقانی تعداد ۵۰۰ و ۴۰۰ نفراختصاص داده شده بود ،اما امسال فقط ۱۶۰ نفر سهمیه اختصاص یافته! سوال ما این است که این تقسیم بر چه اساسی است؟ اگر بر اساس نخبگان قرآنی است که شهرک طالقانی نخبگان زیادی تحویل جامعه داده است، اگر ملاک تعداد مساجد است که بیش از ۱۰مسجد و حدود ۲۵ کانون فعال فرهنگی در شهرک طالقانی وجود دارد، قریب به دوهزار نفرسهمیه به شهرستان بندرماهشهر اختصاص یافته اما فقط این تعداد برای شهرک طالقانی است،مگر نسبت جمعیت شهرک طالقانی چقدر است؟ بنده از همین جا اعلام می کنم که این تقسیم بندی ناعادلانه و سهمیه را قبول نخواهیم کرد و این بی عدالتی را نمی پذیریم.
خبرنگار استان خوزستان سیده نگین دیده بان نگین السادات

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.