کد خبر : 7787
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398 - 14:25
-

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: دستگاه قضایی بندر ماهشهر با سوء تدبیرها، بی توجهی ‌ها و سوء مدیریت ‌ برخورد کند /امروزه اولویت اول و اساسی مناطق محروم، حاشیه نشین و کم برخوردار مسئله ایجاد اشتغال است

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: دستگاه قضایی بندر ماهشهر با سوء تدبیرها، بی توجهی ‌ها و سوء مدیریت ‌ برخورد کند /امروزه اولویت اول و اساسی مناطق محروم، حاشیه نشین و کم برخوردار مسئله ایجاد اشتغال  است

خطبه های نماز جمعه شهرک طالقانی مورخ ۸ آذرماه ۱۳۹۸ حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: دستگاه قضایی بندر ماهشهر با سوء تدبیرها، بی توجهی ‌ها و سوء مدیریت ‌ برخورد کند /امروزه اولویت اول و اساسی مناطق محروم، حاشیه نشین و کم برخوردار مسئله ایجاد اشتغال است امام جمعه شهرک طالقانی گفت: امروزه اولویت

خطیب جمعه شهرک طالقانی

خطبه های نماز جمعه شهرک طالقانی مورخ ۸ آذرماه ۱۳۹۸

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: دستگاه قضایی بندر ماهشهر با سوء تدبیرها، بی توجهی ‌ها و سوء مدیریت ‌ برخورد کند /امروزه اولویت اول و اساسی مناطق محروم، حاشیه نشین و کم برخوردار مسئله ایجاد اشتغال است
امام جمعه شهرک طالقانی گفت: امروزه اولویت اول و اساسی مناطق محروم، حاشیه نشین و کم برخوردار مسئله ایجاد اشتغال است، چرا که امروزه اشتغال جوانان کلید امنیت کشور است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرک طالقانی با اشاره به حوادث اخیر در نجف اشرف و کربلای معلی؛اظهار کرد: لنگرگاه ثبات، امنیت، وحدت و یکپارچگی ملت بزرگ عراق، مرجعیت عالیقدر شیعه است و بدون تردید مواضع حکیمانه ایشان و هوشیاری مردم در این کشور دوست و برادر، این بار نیز آرامش و امنیت را به ارمغان خواهد آورد.

وی افزود: چندی پیش ائتلافی از عربستان، اسرائیل و آمریکا شکل گرفت که در سه ضلع لبنان، عراق و ایران تحرکاتی را برای ضربه زدن به اصل ساختار آنها وارد کنند و به بهانه اعتراضات معیشتی افراد سازمان ‌یافته را در تجمعات عراق وارد کردند و برخی از نخبگان عراق هم از این حرکت‌ ها حمایت کردند اما زمانیکه دیدند، این عده دست به تخریب اموال عمومی زدند، متوجه توطئه و گول خوردن خود و مردم توسط این افراد شدند که خوشبختانه با ورود مراجع و گروه‌ های مختلف سیاسی این توطئه شکست خورد،همین حرکت توسط دشمنان در لبنان به راه افتاد که با مدیریت صحیح سیدحسن نصرالله مواجه شد.

هاشمی در ادامه گفت: اما در ایران حرکتی که در جهت گران شدن بنزین به راه افتاد علیرغم اینکه اعتراضات مردم برای گرانی به حق بود ولی عده‌ای سازمان یافته از اعتراضات مردم سوء استفاده و دست به حرکات و اغتشاشاتی زدند که الحمدلله مردم بصیر با فهمیدن توطئه و سوءاستفاده بیگانگان به سرعت صف خود را از آنها جدا کردند.

امام جمعه شهرک طالقانی عنوان کرد: دولت باید مردم را مَحرم خود می ‌دانست و قبل از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، آن را با مردم در میان می‌ گذاشت،دولت و مجلس شورای اسلامی چند سال برای مدیریت مصرف زمان داشتند، اما این کار را انجام ندادند، این طرح میتوانست به صورت پلکانی انجام بگیرد، مجلسی که در راس امور است اما متاسفانه بخشی از نارسایی ‌هایی که امروز در کشور وجود دارد به دلیل نوع نظارت مجلس بر امور است. رهبر معظم انقلاب نیز بر مدیریت مصرف سوخت تاکید داشتند و نه گرانی بنزین!

وی متذکر شد: مسئولانی که این تصمیم را اتخاذ کردید و تصمیم نظام تلقی شد و مردم هم با بزرگواری با این تصمیم برخورد کردند، بر شماست که نگذارید این تصمیم شرایط دشواری را بر مردم تحمیل کند، با نظارت قوی و برخورد قدرتمند اجازه ندهید به بهانه گران شدن یک کالا، صدها کالای دیگر گران شود، نگذارید به بهانه گران شدن بنزین افراد سوء ‌استفاده‌ گر برای منافع پَست و زود گذر دنیایی خود هر تخلفی را مرتکب شوند، این روزها نظارت ضعیف بر بازار مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده و مردم گله مندند.
سیدسلمان هاشمی خاطرنشان کرد: مسولین مربوطه بعد از تخصیص سهمیه ،نظارت خود را بر ناوگان حمل و نقل چه آژانس های داخل شهر و چه خارج از شهر و غیره شدت دهید. قیمت بعضی از کالاهای اساسی چند برابر افزایش پیدا کرده ، این هم از طرف فروشنده بی انصافی است و از هم طرف بازرسی یک ضعف تلقی می شود، از دستگاه قضایی بندر ماهشهر خواستاریم ضمن ادامه برخورد قاطعانه با فساد، اختلاس و افراد سود جو ، ضروری است با سوء تدبیرها، بی توجهی ‌ها و سوء مدیریت ‌ها هم برخورد قانونی شود.

امام جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد: امروزه اولویت اول و اساسی مناطق محروم، حاشیه نشین و کم برخوردار مسئله ایجاد اشتغال است، چرا که امروز اشتغال جوانان کلید امنیت کشور است و انتظار می رود مسئولین مربوطه این مسئله را هرچه سریعتر حل کنند. جوانان سرمایه مملکت هستند با ایجاد اشتغال برای جوانان مشکلات بسیاری حل خواهند شد.اگر امنیت پایدار در کشور میخواهیم ،باید در مناطق حاشیه نشین، محروم و کم برخوردار اشتغال ایجاد کنیم.

وی افزود: تعطیلی بسیاری از قسمت های شهرک صنعتی بندرماهشهر درد آور است، نماینده مجلس،فرماندار و مسوولین شهرستان همت کنند و با رایزنی از طریق شرکت ها و اختصاص بودجه از شورای راهبردی این شهرک صنعتی را احیا کنند تا مشکل اشتغال جوانان بیشماری حل شود. اگر مسوولین دغدغه و همت داشته باشند، مشکل اشتغال جوانان حل خواهد شد اما اگر دغدغه نباشد کمافی السابق با این مشکل روبرو خواهیم بود. امید است که گوش شنوایی برای این حرفها که درد دل شما مردم است باشد و دیگر شاهد بیکاری و فقر جوانانمان نباشیم.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات؛بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی که دیده بان هوشیار انقلاب هستند، چند سالی است در سخنان، بیانات، پیام ‏ها و سیاست های ابلاغی خود، موضوع راهبردی و فوق العاده مهمِ شبکه اطلاعات را مورد توجه و مطالبه مکرر خود از دولت ها قرار داده اند.یکی از فرمایشات معظم له : فضای مجازی خیلی مهم است. در مسئله‏ ی فضای مجازی، آنچه از همه مهم ‏تر است، مسئله‏ ی “شبکه‏ ی ملّی اطّلاعات “است. متأسّفانه در این زمینه کوتاهی شده، کاری که باید انجام بگیرد، انجام نگرفته است.مشاهده کردید که اغتشاشات اخیر، شرایطی را پدیدآورد تا شورای عالی امنیت ملی از وزارت ارتباطات بخواهد، استفاده از اینترنت به جهت جلوگیری از سوء استفاده دشمن در شکل دهی و ساماندهی گروه های آشوبگر، برای مدتی محدود شود.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات یکی از بزرگترین زیرساخت‏های کشور است که شاید در مقایسه با سایر زیرساخت‏ها (سیستم حمل و نقل، سیستم آب و برق و گاز سراسری و . . . ) بیشترین نفع را به کشور خواهد رساند چرا که در واقع بخش زیادی از فضای مجازی (که در داخل کشور و روی شبکه ملی خواهد بود) با هزینه بسیار بسیار ناچیزی به مردم ارائه خواهد شد.دشمن درصدد ضربه زدن به کشور است و یکی از بسترهای اصلی وی فضای مجازی و ضربات فنی است و لذا این شبکه ملی می‏تواند جلوی چنین ضرباتی را بگیرد.

هاشمی ادامه داد: هر بخش از داده ‏های کشور که از مرز خارج می‏شود در اختیار دشمن است و دشمن از طریق تحلیل همین داده‏ ها می‏تواند شناخت دقیقی از جامعه به دست آورده و به وسیله این شناخت ضربات امنیتی و . . . به مردم وارد کند. در واقع بدون شبکه ملی اطلاعات، تمام داده‏ های فضای مجازی ما به راحتی در اختیار سرویس های اطلاعاتی بیگانه خواهد بود.

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: اگر شبکه ملی اطلاعات پیاده سازی شود یک بازار کار عظیم در ایران ایجاد می‏شود به گونه ای که تمام جوانان و سرمایه‏ های علمی کشور می ‏توانند به تولید برنامه ،سرویس ، خدمات ،نرم افزار و محتوا در این شبکه بپردازند و به جای استفاده از مشابه‏ های خارجی، نمونه ‏های داخلی استفاده شود. هزاران کسب و کار و شغل در این حوزه ایجاد شده و گردش عظیم مالی روی خواهد داد.

وی تاکید کرد: با پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات بسیاری از موارد آسیب زننده فضای مجازی قابل کنترل خواهد بود. بطور مثال مفاسد اخلاقی، مفاسد اقتصادی و کلاهبرداری‏ های مجازی و بسیاری از جرم و جنایت هایی که در بستر فضای مجازی و به دلیل نبود شبکه ملی اطلاعات رخ می‏دهد به راحتی مدیریت شده و در نتیجه آسیب‏ها تا حد زیادی کاهش می‏یابد، لذا باید دولت و شورای عالی فضای مجازی ،اینترنت ملّی را راه اندازی کنند .

  1. حجت الاسلام هاشمی در پایان عنوان کرد: ان شاء الله در روزهای آتی شاهد کلنگ زنی ساختمان اداره برق به همت فرماندار، مدیر عامل و هیئت مدیره شرکت پتروشیمی امیرکبیر در شهرک طالقانی خواهیم بود. همچنین برای بازسازی مرکز اورژانس ۱۱۵ در ورودی شهرک طالقانی قول های مساعدی از سوی مدیرعامل پتروشیمی مارون داده شده که ان شاءالله بزودی کارهای بازسازی آن شروع خواهد شد.
    خبرنگار استان خوزستان سیده نگین دیده بان( نگین السادات )
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.