کد خبر : 7239
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 - 0:02
-

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: سیزده آبان روز تجلی فریاد مرگ بر آمریکای ملت ایران در پاسخ به دشمنی ها و خصومت های مستمر دولت مستکبر آمریکا است/ شفاف سازی در هزینه های بودجه شهرستان یکی از مطالبات ماست

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: سیزده آبان روز تجلی فریاد مرگ بر آمریکای ملت ایران در پاسخ به دشمنی ها و خصومت های مستمر دولت مستکبر آمریکا است/ شفاف سازی در هزینه های بودجه شهرستان یکی از مطالبات ماست

خطبه دوم نماز جمعه شهرک طالقانی مورخ ۱۰ آبان ماه ۹۸ حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: سیزده آبان روز تجلی فریاد مرگ بر آمریکای ملت ایران در پاسخ به دشمنی ها و خصومت های مستمر دولت مستکبر آمریکا است/ شفاف سازی در هزینه های بودجه شهرستان یکی از مطالبات ماست امام جمعه شهرک طالقانی

خطیب جمعه شهرک طالقانی

خطبه دوم نماز جمعه شهرک طالقانی مورخ ۱۰ آبان ماه ۹۸

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: سیزده آبان روز تجلی فریاد مرگ بر آمریکای ملت ایران در پاسخ به دشمنی ها و خصومت های مستمر دولت مستکبر آمریکا است/ شفاف سازی در هزینه های بودجه شهرستان یکی از مطالبات ماست
امام جمعه شهرک طالقانی گفت: شفاف سازی در هزینه های بودجه شهرستان یکی از مطالبات ماست، متاسفانه در چندروز گذشته هیچ کدام از مسوولین جز عده قلیلی در مراسم شهادت امام رضا(ع) که با حضور نماینده ولی فقیه در شهرک طالقانی برگزار شد،حضور نداشتند، از تمام نهادهای مهم هیچ مسوولی حضور نداشت؟ به چه دلیل حضور نداشتید؟مردم همیشه در صحنه هستند اما مسوولین در وقت پاسخگویی و شفاف سازی نیستند! از چه چیزی واهمه دارید؟

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با اشاره به رهنمودهای فرمانده کل قوا در دیدار با دانشجویان ارتش؛اظهار کرد: امنیت؛ مهم‏ترین داشته‏ی یک ملت است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سی سال گذشته، از امنیت با تعابیر گوناگونی در سخنان خود یاد کرده است از جمله: “زیر ساخت همه پیشرفت‏ها و مقدمه تحول و بروز استعدادها”،” رکن اصلی قوام کشور”، “عامل آرامش و اطمینان و سکینه ی مردم”، “عامل تحقق آرزوهای بزرگ” ، ” بستر مهم و حیاتی برای پیشبرد همه کارها”.در سخنرانی اخیر ایشان از امنیت، به عنوان ” مهمترین داشته ی یک ملت” نام بردند. عامل مهمی که بدون آن هیچ کار فکری،علمی ، تحقیقی ، فرهنگی و اقتصادی، به سامان نمی رسد.

وی افزود: نا امنی، بلای بزرگ جامعه و زندگی انسانها است و دشمنان ملت ها، همواره در صدد سلب امنیت از کشورهای مورد هدف و طمع خود بوده اند. این بزرگترین لطمه ای است که دشمن، به یک ملت، می تواند وارد کند. ایجاد نا امنی بدترین و خطرناک ترین نوع دشمنی دشمنان علیه یک ملت است، علت ناامن سازی کشورهای منطقه در روزهای اخیر به ویژه در عراق و لبنان، که همسایه و هم پیمان ما هستند، همین است. عوامل خباثت آمیز آشوب و نا امنی نیز، سرویس‏های اطلاعاتی غرب با پشتیبانی مالیِ برخی کشورهای منطقه، هستند.

هاشمی ادامه داد: مسئولان، مردم و نخبگان این کشورها باید هوشیار باشند و بدانند: اولا اولویت اول این کشورها، علاج نا امنی است. ثانیا مطالبات به حق مردم درسایه امنیت و ساختارهای قانونی به نتیجه می رسد، تلاش دشمن اکنون برهم زدن امنیت و درهم شکستن ساختارهای قانونی کشورها و در نتیجه ایجاد ناامنی و خلا قانونی و معطل ماندن این کشورها در درگیری‏ها و اختلافات است که آسایش و آرامش و آبادانی را ازبین خواهد برد، برای کشور ما هم از این فکرها کرده بودند. اما با به میدان آمدن هوشمندانه ی مردم و حضور نیروهای مسلح، خنثی و بی‏اثر شد.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت امام حسن عسکری(ع)،بیان کرد: امام حسن عسکری(ع)، خاتِم و پایان ‏دهنده‏ ی حرکت انسان ۲۵۰ ساله است و می‏بایست جامعه ‏ی اسلامی را برای شروع مرحله‏ی دوم عصر تأویل یعنی “عصر زعامت و مرجعیت” و مدیریت نواب عام بر جامعه ‏ی اسلامی، آماده نمایند. از این رو امام حسن عسکری(ع) برای استمرار و عدم وقفه در دوره‏ ی چهارم انسان ۲۵۰ ساله(دوران تلاش سازنده‏ی بلند مدت برای ایجاد حکومت الهی)، برنامه‏ای راهبردی که امروزه “مدیریتِ ‏آینده” نامیده می‏شود و از پیشرفته ‏ترین انواع مدیریت ‏هاست-، را طراحی و اجرا فرمود؛ و آن “نظریه ولایت فقیه” بود.
وی افزود: الگوی زعامت، مرجعیت و مدیریت نواب عام بر جامعه‏ ی اسلامی و به عبارتی دیگر پایه ‏ریزی نظریه ‏ی ولایت فقیه، هرچند از زمان ائمه پیشین(ع) مطرح و جنبه‏ ی علمی یافته بود- مثل مقبوله‏ ی عمربن ‏حنظله از امام صادق(ع) – اما در زمانه‏ ی امام عسکری(ع) هم جنبه‏ ای عملی‏تر از قبل یافت و شیعه به برکت این مدیریت‏ آینده ‏ی حضرت عسکری(ع)، نه تنها توانست در عصر غیبت، از خطر سقوط و انحطاط نجات یابد بلکه روزبه ‏روز به حیات بالنده و قدرت خود افزوده است و این مهم به برکت شبکه مدیریت نواب عام (فقهاء) بر جامعه‏ ی اسلامی که امروز پیشینه ‏ای یازده قرنی دارد و از جناب ابن ‏قولویه قمّی – تا امام خامنه‌ای حفظه ‏الله‏ تعالی امتداد داشته است، میسر بوده است.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها؛ سیزدهم آبان ماه را نماد استکبارستیزی دانست و گفت: سیزده آبان روز تجلی فریاد مرگ بر آمریکای ملت ایران در پاسخ به دشمنی ها و خصومت های مستمر دولت مستکبر آمریکا است، ۱۳ آبان هر سال ، یادآور سه رخداد مهم در تاریخ ایران اسلامی است، تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در ۱۳ آبان از جمله این رویداد هاست، این ها سه رویداد با یک هویت بودند که هر کدام در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند. هویت هر سه اتفاق (مبارزه با استکبار) بود و به همین دلیل، این روز به یاد ماندنی «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می شود.

وی افزود: ۱۳ آبان دو پیام داخلی و خارجی دارد؛ پیام داخلی آن این است که مقام و منزلت شهدا را ارج نهاده و قدردان ایثارگری آنان باشیم و در بعد خارجی هم اگر امنیت، استقلال، آزادی و شرف در مقابل استکبار و صهیونیسم داریم، مدیون شهدا می باشیم.

هاشمی تاکید کرد: از مسئولان و متولیان امر آموزش و پرورش خواستاریم که فرزندان جامعه را انقلابی و ارزشی بار بیاورند، چرا که جامعه امروز نیازمند افرادی انقلابی و متقی است، به فضل الهی راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان روز بزرگ فریاد ملت ایران علیه دشمنی های دیرینه آمریکاست و با حضور گسترده آحاد مردم بسیار با شکوه تر نسبت به سال های قبل برگزار خواهد شد.

امام جمعه شهرک طالقانی با انتقاد از وضعیت افزایش قیمت آب شرب سالم؛متذکر شد: مساله ای که این روزها گریبانگیر مردم شده است، افزایش قیمت آب تصفیه است، کماینکه قبلا در این زمینه به مسوولین اخطار داده بودم اما تا کنون حل نشده است و همگی از این قضیه گله مند هستیم.با توجه به نرخ تورم افزایش قیمت تا بیست درصد قابل قبول است اما بیشتر از این اجحاف و ظلم به مردم محروم منطقه است،چرا بعلت اهمال و کم کاری و عدم رسیدگی مسوولین، مردم ناچارند دو هزینه برای آب شرب غیر سالم و تصفیه پرداخت کنند در صورتیکه استان های همجوار از آب لوله کشی سالم برخوردارند!؟
وی یادآور شد: در شورای راهبردی قول هایی داده شده که تاکنون عملی نشده! بودجه ای که از شورای راهبردی برای مسابقات کشتی فرنگی تصویب شد به کجا رفت؟ این هزینه هایی که بدون برنامه ریزی و بدون هدف در بعضی جاها ضایع می شود تکلیف چیست؟ قسمت غربی شهرک طالقانی فاقد زیر ساخت های مناسب آب شرب است که برای رفع این معضل احتیاج به ۱۶ کیلومتر لوله کشی آب دارد و تکلیف بودجه آن چه می شود؟ متاسفانه یکی از بزرگترین معضلات شهرستان و شهرک طالقانی نبود بیل مکانیکی برای رفع شکستگی ها لوله های آب است آن هم در شهرستانی مثل بندرماهشهر!!!
سید سلمان هاشمی گفت: خبری از سوی فرماندار شهرستان به ما رسیده است که بزودی اداره برق با عقد تفاهم نامه ای از سوی شرکت پتروشیمی امیرکبیر در شهرک طالقانی مستقر خواهد شد، ان شاء الله امیدواریم این مورد بزودی محقق شود.

امام جمعه شهرک طالقانی خاطر نشان کرد: شفاف سازی در هزینه های بودجه شهرستان یکی از مطالبات ماست، متاسفانه در چندروز گذشته هیچ کدام از مسوولین جز عده قلیلی در مراسم شهادت امام رضا(ع) که با حضور نماینده ولی فقیه در شهرک طالقانی برگزار شد،حضور نداشتند، از تمام نهادهای مهم هیچ مسوولی حضور نداشت؟ به چه دلیل حضور نداشتید؟مردم همیشه در صحنه هستند اما مسوولین در وقت پاسخگویی و شفاف سازی نیستند! از چه چیزی واهمه دارید؟

وی متذکر شد: ما را از این ابهام و بلاتکلیفی خارج کنید، آیا در بودجه سال گذشته و امسال بودجه ای برای شهرک طالقانی در نظرگرفته شده است؟ آیا شهرک طالقانی جز این شهرستان است یا خیر! آیا از همان امکاناتی که برای زیباسازی مرکز شهرستان استفاده می کنید در شهرک طالقانی هم استفاده شده؟ این تبعیض است که ما را آزرده خاطر کرده است.

هاشمی در پایان گفت: سوال ما از مسوولین و متولیان امر این است،چرا بودجه شهرک طالقانی نسبت به ماهشهر ۴٫۵ درصد است؟ حق مردم این است که بدانند بودجه شهرشان چقدر است، فرق ما با دیگر شهرها چیست که تمام بودجه هایشان را بصورت علنی شفاف سازی می کنند!؟
خبرنگار استان خوزستان سیده نگین دیده بان ( نگین السادات )

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.