کد خبر : 32846
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 بهمن 1400 - 9:02
-

جلسه هفتگی قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا شهرستان هندیجان برگزار شد

جلسه هفتگی قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا شهرستان هندیجان برگزار شد

    به گزارش خبرنگارما از شهرستان هندیجان در جلسه هفتگی قرارگاه کرونا شهرستان هندیجان، باحضور بهنام خضعلی معاون فرماندار هندیجان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان و با حضور مدیران، فرماندهان و اعضاء اصلی این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد. ابتدا  خضعلی معاون فرماندار در این جلسه

 

 

به گزارش خبرنگارما از شهرستان هندیجان در جلسه هفتگی قرارگاه کرونا شهرستان هندیجان، باحضور بهنام خضعلی معاون فرماندار هندیجان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان و با حضور مدیران، فرماندهان و اعضاء اصلی این ستاد در سالن جلسات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

ابتدا  خضعلی معاون فرماندار در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: طبق آمار شبکه بهداشت و درمان هندیجان شاهد افزایش مراجعات با علائم کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی هستیم، موارد مثبت هم به ۱۵ نفر درهفته گذشته رسیده است. ضروریست تمامی ادارات، ارگانها و همه اقشار مردم با جدیت به انسجام، تلاش و اراده روزهای آغازین مقابله با کرونا برگردیم. وی افزود:کرونای جدید به علت کوتاه بودن دوره بیماری نسبت به ویروسهای قبلی کرونا وعلائم شبیه به سرماخوردگی، توسط بسیاری از بیماران جدی گرفته نمیشود، اما این ویروس به علت سرایت بالایی که دارد در میان این کم توجهی ها با شدت در حال شیوع و بیمار کردن افراد جامعه است.

معاون فرماندار هندیجان درادامه اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ارائه خدمات در ادارات به افراد بدون گواهی معتبر واکسیناسیون کرونا ممنوع میباشد. در این راستا مقرر شده اداره شیلات به صورت هفتگی لیست مجوزهای لنج ها و قایق ها را به مرکز بهداشت هندیجان ارسال نمایند و درصورت عدم تزریق واکسن مجوز مربوطه صادر نخواهد شد. وی عنوان داشت: خوشبختانه با کمک ادارات بهزیستی و جهاد کشاورزی توانستیم تعداد زیادی از دریافت کننده های خدمات در این ادارات را تشویق به دریافت واکسن نماییم. خضعلی درپایان سخنان خودگفت: کمیته امداد نیز با هماهنگی مرکز بهداشت جهت تزریق واکسن مددجوهای خود، توسط تیم های سیاری واکسن اقدام نماید. میبایست سایر ادارات نیز از پتانسیلهای موجود خود جهت ترغیب مراجعین به تزریق واکسن استفاده نمایند. نباید در اقدامی که برای سلامت خود وهمچنین سایر افراد جامعه ضروری است کوتاهی کرد.

درادامه جلسه

دکتر رئیسی در مورد وضعیت واکسیناسون بیان داشت: تا پایان روز ۱۰ بهمن ماه تعداد ۵۷۸۱۳ دوز واکسن کرونا در شهرستان تزریق شده است. ۸۶ درصد از جامعه گروه هدف (شامل تمامی افراد بالای ۱۲سال)یک نوبت واکسن و ۷۴/۷۶ درصد نیز دو نوبت واکسن را تزریق کرده اند. درصد تزریق نوبت سوم در گروه هدف بالای ۱۸ سال نیز ۲۴/۰۴ درصد میباشد. وی افزود: متاسفانه درصورتی که ادامه روند واکسیناسیون با همین کندی پیش برود، هرگز به درصد مطلوب جهت ایمنی نسبی در جامعه و مقابله مناسب با پیک جدید کرونا نخواهیم رسید.

دکتررئیسی ادامه داد: ویروس اومیکرون بر خلاف تصورات روزهای آغازین، ویروس بسیار خطرناکی است و به علت قدرت سرایت بالا به شدت در حال گسترش است. درحالی که موارد بستری در میان مبتلایان این روزهای شهرستان پایین است، در کشورهای که هم اکنون در میانه پیک خود قرار دارند درصد شیوع بالای این ویروس موجب بالا رفتن موارد بستری، چندین برابر پیکهای قبلی شده است، مدیر شبکه بهداشت درمان هندیجان درپایان جلسه گفت :وضعیتی که برای کشورمان نیز قابل پیشبینی است. رعایت دستورالعملهای پیشگیری از ابتلا به کرونا و تزریق و تکمیل سه دوز واکسن، میتواند به خوبی از شدت  این بیماری بکاهد و آمار بستری و مرگ را تا میزان چشمگیری کاهش دهد.

خبرنگارناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.