کد خبر : 40416
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 19:08
-

اخبار شهرداری اهواز

اخبار شهرداری های خوزستان

جلسه مشترک شهرداری و شورای شهر اهواز تشکیل شد

جلسه مشترک شهرداری و شورای شهر اهواز تشکیل شد
کارکنان شهرداری و آبفا رزمنده های میدان بارندگی هستند.

شبکه خبری خوزستان / با هدف بررسی عملکرد شهرداری در بارش اخیر و نیز برنامه‌های در نظر گرفته شده جهت بارش های پیش رو در مناطق هشتگانه، ظهر امروز جلسه‌ای در صحن علنی شورای اسلامی شهر برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز، رضا امینی، شهردار اهواز با اشاره به جلسه امروز صبح در استانداری خوزستان با موضوع عملکرد شهرداری و آبفا اظهار داشت: در بارش اخیر ۳۵ نقطه آبگیر از سوی شهرداری اهواز شناسایی شده اما استانداری ۶۲ نقطه را آبگیر اعلام نمود که این میزان اختلاف به علت تفاوت در برداشت‌ها و نیز تعریف سطح آبگیری بوده است.وی ادامه داد: اصلاح ۱۴ نقطه در تعهدات شهرداری اهواز، ۱۳ نقطه در تعهدات آبفا و ۶ نقطه به صورت مشترک توسط شهرداری و آبفا بوده و آبگیری در دو نقطه به علت برون‌ریز آب‌های سطحی دیگر ادارات به خیابان‌ها بوده است.

وی با اعلام اینکه آنچه باعث پیشرفت بوده سرعت تخلیه خیابان‌ها و نقاط آبگیر بوده، اضافه کرد: اگرچه تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما در بارش اخیر زمان تخلیه مانداب بین ۲ تا ۱۲ ساعت بوده که به طور میانگین ۷ تا ۸ ساعت ارزیابی شده و نسبت به سال‌های گذشته شرایط رو به جلویی است.

امینی عنوان داشت به علت مسطح بودن شهر اهواز در سال‌های آینده پس از هر بارشی نیز مانداب خواهیم داشت اما تمام سعی و تلاش این است که با شناسایی نقاط آبگیر و برنامه‌ریزی در راستای رفع مشکل میزان تخلیه مانده به حداقل رسیده تا شرایط بهتری برای شهروندان رقم بخورد.

این مقام مسئول با بیان اینکه طبق برآوردهای سال ۹۹ میزان بودجه جهت حل و فصل آب‌های سطحی اهواز بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: هدف شهرداری آن است که شهروندان اهوازی مانند سایر شهروندان دیگر نقاط کشور از بارش رحمت خداوندی منعم گردند.

وی در ادامه با اشاره به جلسه ستاد بحران شهرداری در شب گذشته گفت: برای بارش پیش رو اقدامات در دو بخش مدیریتی و فنی خدماتی تقسیم بندی شده و هر معاون شهردار به همراه یک مدیر سازمان موظف هستند در کنار مدیر یکی از مناطق هشتگانه با سایر تجهیزات و نفرات خود حضور داشته و در صورت بروز هرگونه مشکلی اقدام نمایند.

امینی میزان احتمالی بارش پیش رو را ۴۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت: در این خصوص ۳۵ دستگاه مکنده ۳۶ تانکر، بیست و سه پمپ sp و یک سری پمپ رزرو تهیه و آماده به کار می‌باشند.

وی مناطق ۶ و ۸ را درگیرترین مناطق اهواز در بارش‌ها اعلام و عنوان داشت در این جهت سپتیک کوی علوی به صورت موقت در زمان بارش‌ها فعال خواهد شد و همچنین با همکاری آبفا در پیچوار با اضافه شدن چند پمپ فشار تخلیه آب باران افزایش می‌یابد.

همچنین امینی در بخش دیگری از سخنان خود به سایر مدیران مناطق هشتگانه دستور داد: از نظرات کارشناسی اعضای شورای اسلامی شهر بایستی استفاده کنند.

رزمنده های میدان بارندگی کارکنان شهرداری و آبفا هستند

سید محمدعلی پورموسوی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تقدیر و تشکر از زحمات سایر کارکنان شهرداری در بارش اخیر گفت: با درک صحیح از مشکلات و موانع موجود پذیرفته‌ایم تا مشکلی از مشکلات شهر را کمتر کنیم و در این راستا لازم است همه در حد توان خود تلاش نمایند.

وی با یادآوری ضرورت حضور نیروهای شهرداری در همه نقاط آبگیر اضافه کرد: حضور میدانی نیروها باید علاج بخش و در راستای حل مشکل آبگیری باشد.

پورموسوی همچنین پیشنهاد داد: اعضای شورای اسلامی شهر در زمان بارش و تا تخلیه کامل آب‌های سطحی به صورت میدانی حضور داشته باشند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.