کد خبر : 28697
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تیر 1400 - 19:02
-

اخبار هندیجان:

مصطفی شکیبافر

جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

جلسه ستاد کرونا و شورای سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

جلسه ستاد کرونا و شورای مت شهرستان هندیجان به صورت همزمان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد   به گزارش خبرنگارما ازهندیجان جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان باحضور بهنام خضعلی معاون فرماندار شهرستان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و حضور بخشداران، فرماندهان، مدیران

جلسه ستاد کرونا و شورای مت شهرستان هندیجان به صورت همزمان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد

 

به گزارش خبرنگارما ازهندیجان جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان هندیجان به صورت همزمان باحضور بهنام خضعلی معاون فرماندار شهرستان و دبیری دکتر داود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان و حضور بخشداران، فرماندهان، مدیران و سایر اعضاء این ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری هندیجان برگزار شد.بهنام

خضعلی معاون فرمانداردراین جلسه گفت: هر روزه خبرهای جدیدی از گسترش ویروس کرونا در کشور منتشر میشود، بیماری که دیگر برای ما ناشناخته نیست و میدانیم چه خسارتهایی میتواند ایجاد کند. از همه مدیران دستگاهها میخواهم با جدیت و صرف وقت در حوزه کاری خود، تمامی اقدامات مربوط به کرونا را بدون کم و کاست اجرا کنند. گشتهای مشترک ادارات در برنامه مقابله با کرونا میبایست با حضور کامل ادارات مربوطه انجام گیرد و با متخلفان و سهل انگاران دستورالعملهای کرونا با جدیت و بدون مماشات برخورد شود و هیچ متخلفی در هرجایی که باشد، عمدا یا سهوا نادیده گرفته نشود.

وی افزود: خوشبختانه دو برنامه سنگین انتخابات و آزمون کنکور در سطح شهرستان با مدیریت خوب و اجرای دقیق دستورالعملهای بیماری کرونا اجرا شد که از تمامی مجریان و دست اندرکاران مربوطه تقدیر و تشکر میکنیم.

معاون فرماندار هندیجان درادامه اظهار داشت: یکی از مبادی مهم ورودی شهرستان بندر سجافی است که از بابت ورود کرونای هندی بسیار حائز اهمیت میباشد. خوشبختانه این بندر به خوبی تحت کنترل و رصد میباشد و به شکل قابل قبولی سعی میشود تمامی افراد ورودی به کشور از طریق لنجهای تجاری مورد بررسی و مراقبت بیماری کرونا قرار گیرند. اولین حسن این اقدام حفظ سلامتی خود ملوانان است که با شناسایی سریع و به موقع بیماری از بدتر شدن حال بیمار و انتقال آن به اطرافیان جلوگیری خواهد شد. در ادامه از ورود بیماری و گسترش آن به کشور عزیزمان نیز جلوگیری میشود. درادامه دکترداودرئیسی

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: روند بیماری در شهرستان در روزهای اخیر الگوی ثابتی پیدا کرده است و به شکل مرتب و روزانه بیمار شناسایی میشود، در هفته اخیر تعداد ۵۷ مورد مثبت کرونا شناسایی شده است و در حال حاضر ۶ بیمار بد حال کرونا داریم که ۴ مورد در بیمارستان شهداء و ۲ مورد در بیمارستنهای خارج شهرستان بستری میباشند.

وی ادامه داد: آمار استفاده از ماسک در تمامی سطوح کاهش چشمگیری داشته به طوری که این آمار در میان مردم به ۵۵ درصد رسیده، از طرفی رعایت فاصله اجتماعی نیز به ۶۶ درصد کاهش پیدا کرده است. متاسفانه این کم توجهی ها، میتواند بسیار فاجعه ساز شود. برگزاری مراسمات عزا و شادی، تجمعات بزرگ و کوچک خصوصا در میان خانواده ها بدون رعایت دستورالعملها از دیگر چالشهای پیش رو در مقابله با این بیماری مخوف است.

 

دکتر رئیسی در مورد واکسیناسیون کرونا نیز بیان داشت: تا پایان روز ۱۴ تیر ماه در شهرستان هندیجان ۳۲۰۲ نفر هردو مرحله تزریق واکسن را انجام داده اند و برای ۲۲۷۲ نفر نیز مرحله اول تزریق واکسن اجرا شده است.به این ترتیب برای ۸ درصد جمعیت شهرستان، واکسیناسیون کرونا انجام شده است.

خبرنگارناصرحکیمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.