کد خبر : 37297
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 16:16
-

جشنواره ملی کتابخوانی دفاع مقدس در دزفول به کار خود پایان داد

جشنواره ملی کتابخوانی دفاع مقدس در دزفول به کار خود پایان داد

دزفول-شبکه خبری خوزستان- اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی کتابخوانی دفاع مقدس با عنوان در پناه نخل‌ها روز چهارشنبه با حضور مسوولان کشوری و استانی در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول و معرفی نفرات و کتابخانه های برتر برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان  مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان عصر چهارشنبه  در آیین اختتامیه اولین دوره جشنواره ملی کتابخانه دفاع مقدس (در پناه نخل ها) با محوریت شهید علی هاشمی در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول گفت: متاسفانه با وجود رشادت های رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس، این موضوع  مغفول مانده و ممکن است جوانان از  این حوزه آگاهی کافی نداشته باشند .

عباس حسین زاده افزود:  برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی بر اساس خلائی  که در کتابخانه های عمومی احساس می شد در دستور کار قرار گرفت زیرا دستگاه های مختلف فرهنگی اقدام به برگزاری برنامه های پراکنده در حوزه دفاع مقدس می کردند و این اقدامات جوابگو نبود .

وی ادامه داد: این جشنواره در قالب پنج رشته و در  سوم و چهارم خرداد رونمایی و اکنون به کار خود پایان داد که امیدواریم با همکاری مسوولان مربوطه سال‌های آینده نیز تداوم یابد.
حسین زاده افزود: ۱۴ هزار نفر در رشته های مختلف در این جشنواره  شرکت کردند که سه هزار نفر از  خارج استان و ۱۱ هزار نفر از داخل استان بودند .
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان اظهارداشت: دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه کتاب  و کتابخوانی عرصه را برای مسوولان فرهنگی دشوار می کند و باید برنامه های متنوعی برای این موضوع داشته باشیم.
وی با تاکید بر لزوم تبیین ایثارگری های دفاع مقدس افزود: گله مندی ها در حوزه کتاب، کتابخوانی و انتقال رشادت های دفاع مقدس بسیار زیاد است.
حسین زاده یکی از اهداف این جشنواره را تبیین دفاع مقدس و ثبت  تاریخ شفاهی جنگ دانست و گفت: رسالت ما در مقابل شهدا، جانبازان و ایثارگران زیاد است.

وی افزود: وضعیت فعلی و اغتشاشات  از کم سوادی است زیرا برخی ها  نمی خواهند کشور ما به اوج برسد.

امام جمعه دزفول نیز اظهار امیدواری کرد  بتوانیم در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام های موثری برداریم.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص غربت کتاب نیز اشاره کرد و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، همانطور که دولت مسوول وضع معیشت،  اقتصاد، سیاست،  فرهنگ و بهداشت مردم است مسوول وضع ذهنشان هم هست.
وی افزود: یکی از پرتکرارترین مطالبات مقام معظم رهبری کتاب و کتابخوانی است ولی مردم و مسوولان به این موضوع توجه نکرده اند .
امام جمعه دزفول نقش و اهمیت کتاب در ارتقای فرهنگ جامعه را بی بدیل دانست و گفت: بی توجهی به کتاب و کتابخوانی آثار زیانبار زیادی در سطح جامعه دارد .
وی با بیان اینکه کتابخوانی موجب تولید علم و نشاط و سرزندگی می‌شود، افزود: ظرف علم نه تنها پر نمی‌شود بلکه توسعه نیز پیدا می‌کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی بر ضرورت تشویق مردم به کتابخوانی تاکید کرد و  بیان داشت: طی یکسال گذشته، خواندن کتاب‌های مختلفی در خطبه های نمازجمعه به نمازگزاران پیشنهاد شده است.

امام جمعه دزفول تاکید کرد: وظیفه مسوولان فرهنگی بسیار سنگین است  و افرادی که توانایی ندارند این بار سنگین را به دوش بکشند، باید کنار بروند .
فرماندار ویژه دزفول نیز در این آیین از مسوولان امر که این فرهنگ زیبا را بنا کرده و متناسب با شرایط و جغرافیای خوزستان برنامه هایی تولید می کنند قدردانی کرد .
 علی فرهمندپور به بازخوانی وقایع دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: این جشنواره خردادماه آغاز شد که ۱۴ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند و امروز نفرات برتر معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: معرفی یک دزفولی به عنوان کتابخوان برتر کشوری نشان دهنده این است که کتاب و کتابخوانی در دزفول ظرفیت زیادی دارد .

دبیر شورای عالی جوانان کشور و معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل کتابخانه های خوزستان که مسوولان محلی دزفول در این آیین حضور داشتند .

در این آیین نفرات برتر جشنواره ملی کتابخوانی معرفی و  تجلیل شدند .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.