کد خبر : 35842
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مرداد 1401 - 3:36
-

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شادگان مطرح کرد؛

مرتضی صویلاتی

ثبت ۲۹۶ شکایت کارگری و کارفرمایی در شادگان

ثبت ۲۹۶ شکایت کارگری و کارفرمایی در شادگان
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شادگان گفت: طی چهار ماهه ابتدای امسال، ۲۹۶ شکایت کارگری و کارفرمایی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

یوسف شاوردی در گفتگو با خبرنگار ما در شادگان ، به تعداد دادخواست‌های واصله در چهار ماه نخست سال جاری در مراجع حل اختلاف اشاره کرد و اظهار کرد: ۲۹۶ شکایت کارگری و کارفرمایی در چهار ماهه امسال واصل شده که ۶۴ دادخواست در هیئت تشخیص منجر به صدور رأی شده است ، که ۳۰ مورد هم بدلیل عدم حضور خوانده یا هریک از طرفین دعوی تجدید دعوت شده اند.

وی افزود: تعداد پرونده‌های در دست اقدام و در حال صدور رای ۶۴ پرونده و تعداد پرونده‌های در حال بررسی و در حال صدور رای نیز ۲۳۲ پرونده هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شادگان اضافه کرد: کارگران برای ثبت شکایت خود در نظام جامع روابط کار می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و اطلاعات خود را به صورت جامع به ثبت برسانند.

وی یادآور شد: حوزه روابط کار به لحاظ ارتباط مستقیم با ارباب رجوع و آرای صادره به عنوان حق الناس بسیار مهم و حساس است.

شاوردی ادامه داد: این اداره داری یک هیات تشخیص می باشد و با توجه به تعطیلی های مکرر و عدم تشکیل جلسات جهت رفاه شهروندان گرامی این اداره دو نفر از کارشناسان خود را برای آموزش جهت عضویت در هیات تشخیص به اداره کل معرفی نموده است.

وی بیان کرد: آموزشهای لازم به این افراد معرفی شده ارائه شده است که پس از صدور اعتبار نامه نسبت به بررسی داد خواستهای ثبت شده توسط سه هیات رسیدگی لازم انجام خواهد شد که قطعا پس از گذشت مدت کوتاهی کلیه پرونده رسیدگی و رای مربوطه صادر خواهد شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شادگان ادامه داد: تمام تلاش ما و تاکیدات مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان مبنی بر اجرای مُرِّ قانون است که نهایت و غایت اقدامات ماست و آرا صادره برای هر دو طرف دعوی تاکنون با الزام به قانون بوده که این موضوع منجر به داشتن هیات های موفقی است که حسب تاکیدات مدیرکل استان با رعایت قانون ، مرضی رضای طرفین دعوی باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.