کد خبر : 36587
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 شهریور 1401 - 9:20
-

توقیف محموله چوب قاچاق و دستگیری ۲ متخلف در پارک ملی کرخه

توقیف محموله چوب قاچاق و دستگیری ۲ متخلف در پارک ملی کرخه

دزفول – شبکه خبری خوزستان – رئیس پارک ملی کرخه گفت: محموله چوب قاچاق در جنگل قلعه نصیر توقیف و ۲ متخلف قطع درختان جنگلی دستگیر شدند.

محمد الوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان افزود: پس از گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر حضور متخلفان قطع درختان در جنگل قلعه نصیر شهرستان شوش، ماموران این اداره با اجرای عملیات کمین موفق به دستگیری ۲ متخلف و توقیف خودروی حامل درختان قطع شده توسط آنها شدند.

 وی به ممنوعیت هرگونه قطع و ریشه کنی درختان جنگلی اشاره کرد و گفت: متهمان پس از تحقیقات تکمیلی به همراه خوردی حامل چوب قطع شده به پاسگاه محیط بانی هدایت شدند.

رئیس پارک ملی کرخه بیان کرد: گستردگی مناطق جنگلی، تعدد راه‌های ورود و خروج به این عرصه‌ها و از طرفی سوء استفاده برخی مغرضان منجر به بروز چنین تخلفاتی شده است.

وی ادامه داد: تخریب زیستگاه و قطع درختان ارزشمند این اکوسیستم خط قرمز حامیان محیط زیست است که آموزش همگانی و برخورد قاطعانه با عاملان جرائم زیست محیطی می‌تواند در پیشگیری از این موارد نقش موثری داشته باشد.

الوندی از دستگاه‌های متولی توانمند و مردم خواست به سهم خود در آگاهی بخشی، یاری رسانی و حفظ محیط زیست ایفای نقش کنند.

پارک ملی کرخه در پنج کیلومتری غرب جاده ترانزیتی اندیمشک – اهواز در حوزه شهرستان شوش قرار گرفته‌ است.

این منطقه پس از یافتن آخرین بازمانده‌های گوزن زرد ایرانی در دهه ۱۳۳۰ ابتدا به عنوان پارک وحش و سپس براساس مصوبه شماره یک شورای عالی محیط زیست در سال ۱۳۴۹ به عنوان پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده تبدیل شد.

سپس در سال ۱۳۸۹ براساس مصوبه شماره ۳۳۷ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مندرج در روزنامه رسمی شماره ۱۹۱۶۲ مورخ ۲۳/۹/۱۳۸۹ بخش پناهگاه به عنوان پارک ملی ارتقا یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.