کد خبر : 37759
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 - 10:18
-

توسعه هنرستان‌های همجوار صنعت در ماهشهر ضروری است

توسعه هنرستان‌های همجوار صنعت در ماهشهر ضروری است

اهواز- شبکه خبری خوزستان- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ساخت هنرستان های همجوار صنعت در شهرستان صنعتی ماهشهر باید توسعه یابد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان حمیدرضا خان محمدی سه شنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز شهرستان ماهشهر در فرهنگسرای فردوسی این شهرستان با اشاره به اینکه باید در ماهشهر از ظرفیت هنرستان ها برای پرورش نیروی متخصص استفاده شود بیان کرد: صنایع مستقر در این شهرستان چند واحد آموزشی را برای آموزش دانش آموزان پیشنهاد دادند که در حال تدوین کتاب این دروس هستیم.

وی گفت: به همین منظور نیاز است هنرستان های همجوار صنعت در این شهرستان برای پرورش نیروی با مهارت توسعه یابد. اگر نیروی با مهارت در شهرستان ماهشهر پرورش یابد دیگر نیاز به تامین نیروی متخصص خارج از منطقه نخواهیم بود.

خان محمدی تاکید کرد هر جا پتروشیمی ها ساخت مدرسه ای را آغاز کردند در اولویت اداره نوسازی مدارس قرار می گیرد تا با حمایت دولت به سرعت ساخته شود.

همیاری بی نظیر خیران در مدرسه سازی

وی در ادامه با تجلیل از خیران مدرسه ساز گفت: همیاری خیران در امر مدرسه سازی در هیچ جای دنیا سابقه ندارد و این کار بزرگ و ارزشمند را تنها در ایران شاهد هستیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارد گفت: ۹۰ درصد ساخت مدارس در خوزستان با کمک خیران انجام می شود که نشان از اعتماد مردم و خیران به نظام است.

وی اظهار داشت: این روزها که دشمنان به دنبال خدشه دار کردن نظام‌ اسلامی هستند خیران با کار ارزشمند خود پرچم اعتماد به نظام را به اهتزاز در آورده اند.
خان‌محمدی با بیان ایکه مهم ترین موضوع در امر آموزش و پرورش فضای فیزیکی است اظهار داشت: پیشران عدالت اجتماعی داشتن مدرسه و فضای آموزشی مناسب است.

وی از خیران مدرسه ساز خواست هر طرح مدرسه سازی در شهرستان ماهشهر را که ساخت آن با تاخیر مواجه می شود در کنار دولت تکمیل کنند.
خان محمدی ادامه داد: بنا به تاکید وزیر آموزش و پرورش صنایع نه تنها در ساخت مدارس بلکه در حل مشکلات مدارس و دانش آموزان نیز باید همیاری کنند اقدامی که آن را می توان “مدرسه یاری” نامید.

بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز ماهشهر امروز با حضور جمعی از خیران و صاحبان صنایع مدرسه ساز برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.