کد خبر : 37750
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 - 10:17
-

توسعه فضای آموزشی در ماهشهر متناسب با جمعیت دانش آموزی این شهرستان نیست

توسعه فضای آموزشی در ماهشهر متناسب با جمعیت دانش آموزی این شهرستان نیست

اهواز- شبکه خبری خوزستان- فرماندار ماهشهر گفت: جمعیت دانش آموزی این شهرستان در پنج سال اخیر ۱۰ هزار نفر افزایش داشته این در حالی است که توسعه فضای آموزشی متناسب با رشد جمعیت دانش آموزی این شهرستان صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان فریدون بندری سه شنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدارس ساز این شهرستان در محل فرهنگسرای فردوسی ماهشهر که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد افزود: جمعیت دانش آموزی این شهرستان در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۴۳ هزار نفر بود که این آمار در سال تحصیلی جاری به ۵۳ هزار نفر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: به واسطه وجود صنایع مختلف در این شهرستان جمعیت دانش آموزی شهرستان ماهشهر به سرعت رو به افزایش است و برای تامین فضای آموزشی این تعداد دانش آموز باید چاره اندیشی کرد.

فرماندار ماهشهر گفت: ۱۰ هزار دانش آموز طی پنج سال اخیر به جمعیت دانش آموزی این شهرستان افزوده شده به همین منظور این شهرستان نیاز ویژه به توسعه فضای آموزشی و بهسازی مدارس فرسوده دارد.
بندری افزود: ماهشهر با وجود آنکه شهرستان بزرگی است و با وجود آنکه ۲۲ پتروشیمی در این‌منطقه فعالیت دارند اما از کمبود فضای آموزشی و وجود مدارس فرسوده رنج می برد.
وی گفت: تنها هفت پتروشیمی از این تعداد پتروشیمی که در ماهشهر مستقر هستند در امر مدرسه سازی همکاری می کنند.
بندری اظهار داشت: سرانه فضای دانش آموزی شهرستان ماهشهر ۳.۸ مترمربع است که از میانگین سرانه فضای آموزشی خوزستان که ۵.۲ مترمربع است بسیار پایین تر است.
فرماندار ماهشهر افزود:۳۰۰ کلاس درس در ماهشهر و ۲۰۰ کلاس در بندر امام خمینی کولر ندارند ضمن اینکه ۱۴ مدرسه این شهرستان به دلیل فر سودگی قابل استفاده نیستند.
مدیر آموزش و پرورش ماهشهر نیز گفت: ۵۳ هزار دانش آموز این شهرستان در ۳۰۰ مدرسه دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند.
عبدالخالق درویشی ادامه داد: ۷۲ درصد مدارس شهرستان ماهشهر نوساز بوده و یا مقاوم سازی شده اند اما مابقی مدارس این شهرستان فرسوده هستند.
وی افزود: شهرستان ماهشهر با وجود صنایع بزرگ همچنان نیازمند کمک برای ساخت مدرسه و بهسازی مدارس است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.