کد خبر : 20769
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 شهریور 1399 - 9:12
-

تلاشی برای کاهش میزان آلودگی و تسهیل حمل و نقل شهری

تلاشی برای کاهش میزان آلودگی و تسهیل حمل و نقل شهری

شبکه خبری خوزستان// ۲۲ سپتامبر مصادف با ۳۱ شهریور به عنوان روز جهانی بدون خودرو نامگذاری شده است . آلودگی شهرها ، گرم شدن زمین ، ترافیک های سنگین و تنبلی شهروندان سبب شده است تا یک روز در سال به عنوان روز بدون ماشین انتخاب شود و مردم به جای استفاده از خودرو ها

شبکه خبری خوزستان// ۲۲ سپتامبر مصادف با ۳۱ شهریور به عنوان روز جهانی بدون خودرو نامگذاری شده است . آلودگی شهرها ، گرم شدن زمین ، ترافیک های سنگین و تنبلی شهروندان سبب شده است تا یک روز در سال به عنوان روز بدون ماشین انتخاب شود و مردم به جای استفاده از خودرو ها از دوچرخه استفاده کنند و یا پیاده به محل کار خود بروند .

کمپین روز بدون خودرو اولین بار در سال ۲۰۰۰ مطرح شد . در ترغیب افراد به استفاده از دیگر وسایل حمل و نقل و شیوه های جابجایی به جای خودرو مفید بوده است . اگر با نگرش سیستمی به تردد یک خودرو توجه کنیم علاوه بر آلودگی آن از جمله آلودگی هوا و صوت می توان اثرات ریز و درشت متعددی را مورد توجه قرار داد . به عنوان مثال تصادفات جاده ای و هزینه های گوناگون این تصادفات و یا عوامل دیگری که شاید به ذهن شما برسد . در این روز خودرو سواران تشویق می شوند تا در سال یک روز از اتومبیل استفاده نکنند و فرصتی مناسب برای ترویج دوچرخه سواری و پیاده روی است .
از زمان پیدایش خودرو و تحول صنعت حمل و نقل ، جامعه انسانی همواره رابطه ای دوگانه با این وسایل نقلیه داشته است .

خودروها در کنار آسان کردن سفرهای درون شهری تاثیر به سزایی در آلودگی هوای شهرهای بزرگ دارند. به همین دلیل ۲۲ سپتامبر هر سال به عنوان روز جهانی بدون خودرو نامگذاری شده است و شهرهای مختلف در سراسر جهان سعی در متقاعد کردن شهروندان خود برای استفاده از وسایلی مانند دوچرخه و حمل و نقل عمومی برای سفرهای درون شهری دارند . تحقیقات نشان می دهد که در سفرهای کوتاه درون شهری استفاده از دوچرخه نه تنها به پالایش هوا کمک می کند بلکه زمان رسیدن به مقصد را کاهش خواهد داد . در این روز ساکنان هر شهر سعی می کنند خودروهای خود را در خانه بگذارند و با استفاده از روش های عبور و مرور جایگزین به مقصد برسند . از این طریق شهروندان می توانند با استفاده از تجربیات و مشاهدات خود در این روز ، در راه بهتر کردن وضعیت آلودگی هوا قدم بر دارند . به عبارت دیگر روز بدون خودرو تنها محدود به ۲۲ سپتامبر نیست بلکه تلاشی است برای انتقال این پیام که زندگی بدون استفاده از خودرو در جریان خواهد بود. امید است که فرهنگ سازی مناسب و عنایت تمامی اقشار جامعه از بوجود آمدن و یا گسترش معضلات مربوط به آلودگی های خودرو تا حد امکان جلوگیری شود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.