کد خبر : 40800
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 5:15
-

اخبار استانداری خوزستان

اخبار خوزستان

تعیین دستگاه‌های معین برای مناطق ۸ گانه اهواز در زمان آبگرفتگی / صداقت و شفافیت در گزارش عملکرد دستگاه‌ها مبنا باشد 

تعیین دستگاه‌های معین برای مناطق ۸ گانه اهواز در زمان آبگرفتگی / صداقت و شفافیت در گزارش عملکرد دستگاه‌ها مبنا باشد 
نیاز داریم برخی امکانات و تجهیزات شرایط بحران را خریداری و دپو کنیم و این موضوع در دستور کار ستاد مدیریت بحران باشد.

شبکه خبری خوزستان استاندار خوزستان گفت: طبعاً با توجه به مشکلات پیش آمده در اثر آبگرفتگی‌ها برخی سوالات و ابهامات در افکار عمومی شکل می‌گیرد و لازم است دستگاه‌های ذیربط نسبت به روشنگری و رفع شبهات اقدام نمایند در عین حال رعایت صداقت و شفافیت در اعلام ارقام مربوط گزارش عملکردها یک اصل اساسی است که حتما باید رعایت شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان روز چهارشنبه به ریاست علی‌اکبر‌ حسینی‌محراب استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست گفت: تیمی جهت بررسی کوتاهی‌ها، قصورها و خطاهایی که که در آبگرفتگی شهر اهواز و بندر امام (ره) بروز داشته تشکیل شود و تذکرات و برخورد لازم برای پیشگیری از تکرار این اشتباهات صورت گیرد.

وی با اشاره به حجم بالای بارندگی‌ها تهیه و لزوم اجرای طرح ضربتی سوم شهرداری خطاب به مدیران عضو ستاد بحران استان گفت: علت قطع برق موتور پمپ‌ها در کوی علوی در ابتدای بارندگی مورد بررسی را قرار دهید و ژنراتور برای جلوگیری از قطع برق پمپ های تخلیه کننده تهیه شود.

استاندار خوزستان گفت: مدیریت بارندگی اخیر در مناطقی که تخلیه آب به سرعت انجام شد خوب بود گرچه در مورد برخی مشکلات فنی و خطاهای انسانی و بعضاً ناهماهنگی‌هایی که ایجاد شد نیاز به اصلاح و توجه وجود دارد.

وی افزود: اگر میشود کاری امروز انجام شود نباید به فردا موکول کنیم یا اگر بناست تسهیلاتی برای یک طرح ضربتی در نظر گرفته شود از همین امروز در دستور کار قرار گیرد.

حسینی محراب تصریح کرد: لایروبی نهر مارد توسط آبفا انجام شود همچنین ۵ پمپ جدید برای مناطق کوی علوی، الهادی و ولی عصر طی ۱۰ روز آینده تامین شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: تمهیدات و عملیات لازم جهت ترمیم مناطق بحرانی مستعد آبگرفتگی صورت گیرد؛ ژنراتور برق نیز برای مکان هایی که احتمال قطعی و از کار افتادن پمپ‌ها وجود دارد تامین شود.

حسینی محراب افزود: فهرست اقلام، امکانات و تجهیزات دستگاه های مختلف که میتوان در شرایط بحران مورد استفاده قرار گیرد طی مکاتبه ای با دستگاه‌ها جمع‌آوری و مشخص شود و در مناطق ۸ گانه شهری اهواز تقسیم کار بین دستگاهی صورت گیرد.

استاندار خوزستان افزود: طراحی دقیق و منسجم لجیستیکی نیروها و امکانات جهت امدادرسانی سریع و رفع آبگرفتگی ها در بارش های آینده برنامه‌ریزی شود.

حسینی محراب عنوان کرد: نیاز داریم برخی امکانات و تجهیزات شرایط بحران را خریداری و دپو کنیم و این موضوع در دستور کار ستاد مدیریت بحران باشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: طبعاً با توجه به مشکلات پیش آمده در اثر آبگرفتگی‌ها برخی سوالات و ابهامات در افکار عمومی شکل می‌گیرد و لازم است دستگاه‌های ذیربط نسبت به روشنگری و رفع شبهات اقدام نمایند در عین حال رعایت صداقت و شفافیت در اعلام ارقام مربوط گزارش عملکردها یک اصل اساسی است که حتما باید رعایت شود.

تعیین دستگاه‌های پشتیبان و معین برای مناطق ۸ گانه شهرداری در مواقع آبگرفتگی، سرعت بخشیدن به اجرای طرحهای فاضلاب و دفع آبهای سحی توسط آبفا و شهرداری، نصب پمپ های جدید در ایستگاه پمپاژ پیچوار از دیگر نکات و دستوراتی بود که توسط استاندار خوزستان خطاب به مسئولان ذیربط مورد تاکید گرفت.

استاندار خوزستان همچنین از زحمات گروه‌های جهادی، نیروهای بسیج و دستگاه‌های مختلف که در تخلیه سریع این حجم از بارش باران‌ها نقش ایفا کردند از جمله کارکنان شهرداری و آبفا، آب و برق، برق منطقه‌ای، توزیع برق، مناطق نفت‌خیز، شرکت ملی حفاری، پالایشگاه‌ها، بنادر و کشتیرانی، نیروی انتظامی، ستاد بحران استان و… و همچنین همراهی ائمه جمعه و مردم مناطق دچار آبگرفتگی و فرمانداری‌ها و بخشداری ها در شهرهای اهواز و بندر امام خمینی و رسانه ها و صدا و سیما قدردانی و تشکر کرد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.