کد خبر : 7568
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آبان 1398 - 7:40
-

تشییع با شکوه پیکر پاک جانباز دوران دفاع مقدس در آبادان

تشییع با شکوه پیکر پاک جانباز دوران دفاع مقدس در آبادان

تشییع با شکوه پیکر پاک جانباز دوران دفاع مقدس در آبادان پیکر پاک و مطهر شهید احمد رخیصی از جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس در شهر آبادان تشییع شد. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، یکی دیگر از جانبازان ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس از شهرستان آبادان پس

تشییع با شکوه پیکر پاک جانباز دوران دفاع مقدس در آبادان
پیکر پاک و مطهر شهید احمد رخیصی از جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس در شهر آبادان تشییع شد.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، یکی دیگر از جانبازان ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس از شهرستان آبادان پس از تحمل سال‌ها تحمل در و رنج مجروحیت به فیض شهادت نائل آمد و آسمانی شد.

آئین تشییع پیکر مطهر این جانباز دلاور که شهید احمد رخیصی نام دارد با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام و بسیجیان در آبادان برگزار شد.

مردم آبادان با اجتماع در مسجد امیرالمومنین(ع) این شهر واقع در خیابان یک احمد آباد پیکر پاک شهید احمد رخیصی را در بر گرفتند و با او وداع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان و جمع دیگری از طلاب و روحانیون این شهرستان در آئین تشییع پیکر مطهر شهید احمد رخیصی حضور یافتند.

پس از برگزاری آئین تشییع، پیکر پاک شهید احمد رخیصی به گلزار شهدای آبادان منتقل شد و در جوار ۱۷۷ لاله گمنام این شهر آرام گرفت.

شهید احمد رخیصی در دوران جوانی همگام با دیگر رزمندگان اسلام در جبهه حضور یافت و در بهترین دوران زندگی خود به نبرد و مقابله با دشمن بعثی پرداخت.

این دلیرمرد خوزستانی به از سوی بسیج مستضعفین به عنوان یک بسیجی به جبهه‌ها حق علیه باطل اعزام شده بود در تاریخ یکم فروردین ماه سال ۱۳۶۰ در نبرد با دشمن به شدت مجروح شد و مدال با افتخار جانبازی را به گردن آویخت.
جانباز شهید احمد رخیصی در سال ۱۳۳۷ دیده به جهان گشود و در سن ۲۳ سالگی در منطقه عملیاتی آبادان به شدت مجروح شد که بیش از این دوری همرزمان شهید خود را تاب نیاورد و پس از ۳۸ سال تحمل رنج مجروحیت همزمان با سالروز شهادت حضرت امام حسین عسکری(ع) در روز چهارشنبه ۱۵ آبان ماه سال ۱۳۹۸ به آسمان پرکشید و به دوستان شهیدش پیوست.

شهرستان آبادان شهدای زیادی را به اسلام تقدیم کرده است که سرباز شهید عبدالرضا حمودی، خبرنگار شهید غلامرضا رهبر، آیت‌الله شهید محمدحسن شریف‌قنوتی، امیر سرلشکر سید علیرضا یاسینی، امیر سرتیپ شهید قاسم درآهکی، سردار شهید حسین امامی، شهید عبدالخالق عدنانی‌پور، شهید سید هادی پورهاشمی، شهید حامد هلالی، روحانی شهید کاظم سعیدی‌نیا، شهید عبدالرضا حمودی، سردار شهید سعید سیاح طاهری، شهید سید حسین پورهاشمی، شهید سید رضا ثابتی، شهید حمید طاهری، شهید جمال گودرزی، روحانی شهید احمد مکیان، شهید مدافع حرم عارف کایدخورده و جانباز شهید احمد رخیصی از جمله آنها هستند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.