کد خبر : 7586
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آبان 1398 - 13:49
-

تشنگی اهالی روستاهای مسجدسلیمان و اندیکا همچنان ادامه دارد

تشنگی اهالی روستاهای مسجدسلیمان و اندیکا همچنان ادامه دارد

شبکه خبری خوزستان// رئیس آبفای روستایی مسجدسلیمان در حالی اخیراً از پیشرفت هفتاد درصدی پروژه تأمین آب روستای حوزه گدار، چم فراخ، جهانگیری و لهبری در سال جاری خبر داد که مطابق برنامه زمان بندی انتظار می رفت برخی از این پروژه ها تا پایان شهریور ۹۷ به مرحله بهره برداری برسند. پیش از این

شبکه خبری خوزستان// رئیس آبفای روستایی مسجدسلیمان در حالی اخیراً از پیشرفت هفتاد درصدی پروژه تأمین آب روستای حوزه گدار، چم فراخ، جهانگیری و لهبری در سال جاری خبر داد که مطابق برنامه زمان بندی انتظار می رفت برخی از این پروژه ها تا پایان شهریور ۹۷ به مرحله بهره برداری برسند. پیش از این مقرر شده بود تا پروژه آبرسانی چم فراخ طی دو ماه انجام و ۲۲ روستای آن آبرسانی شوند.

به گزارش فارس، با وجود گذشت چهار دهه از انقلاب همچنان بسیاری از روستاهای مسجدسلیمان و اندیکا از نعمت آب شرب محروم هستند و علیرغم گذشت سالها از آغاز عملیات آبرسانی به این روستاها، موانع و مشکلات پیش روی این پروژه ها موجب گردیده که وعده ها در خصوص رفع یکی از نخستین نیازهای ساکنین روستاها محقق نشود. هم اکنون ۶۷ روستای مناطق مختلف مسجدسلیمان با تانکر و یا آب ناپایدار به این نیاز اولیه خود دسترسی پیدا می کنند. پروژه آبرسانی چم فراخ علیرغم این که قرار بود تا پایان شهریور سال ۹۷ به بهره برداری برسد اما با گذشت چهارده ماه از کلنگ زنی آن همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد و بنا به گفته طهماسبی رئیس آبفا روستایی مسجدسلیمان از آبرسانی به این منطقه سه کیلومتر دیگر باقی مانده است که با تامین لوله مورد نیاز این پروژه روند ادامه عملیات، تکمیل و بهره برداری از آن انجام خواهد گرفت. علاوه بر این به نظر می رسد که اهالی بسیاری از روستاهای دیگر مسجدسلیمان و اندیکا همچنان باید در انتظار بهره برداری از پروژه های آبرسانی به روستاهایی باشند که مدتهاست از کلنگ زنی آن گذشته است.

علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی ، اندیکا و هفتکل چندی پیش اظهار داشت: در بحث آبرسانی به روستاها از ۲ سال گذشته پروژه هایی شروع شده اما عملا مردم در این حوزه مشکل دارند. وی تصریح کرد: شهرستان اندیکا ۶۱۲ روستا دارد ولی واقعیت این است با وجود اجرای طرح های آبرسانی که توسط معاون اول رئیس جمهوری انجام شده اما ۱۰۷ روستای اندیکا همچنان دچار مشکل هستند.

این موضوع در بازدید اخیر نماینده مردم از اندیکا و نشست با اهالی برخی روستاها نیز بعنوان گلایه از سوی آنان مطرح شد و همچنان تاریخ مشخصی برای پایان دادن به آرزوهای چندین دهه از ساکنین روستاها مبنی بر تأمین آب شرب آنان تعیین نشده است. طی سالهای اخیر افزایش میزان مهاجرت مردم از روستاها به شهر به علل مختلف موجب گردیده تا پیامدهای این مقوله به شکل قابل توجهی بر تحولات اقتصادی، اجتماعی و جمعیتی جامعه و افزایش فقر در برخی مناطق شهری تأثیر بگذارد. ضمن این که تداوم مشکلات معیشتی در روستاها و عدم نگاه مسئولین و مدیران به رفع نیازهای اولیه نگرانی های زیادی را در جمع اهالی روستاها در پی خواهد داشت.

از این رو انتظار می رودتا ضمن بازنگری بیشتر در مشکلات و موانع محرومیت زدایی و توسعه روستاهای مسجدسلیمان و اندیکا و رفع چالش های مهم و حیاتی اهالی این مناطق از جمله آب شرب، زمینه ساز امید و آبادانی در نقاطی گردد که مهاجرت از روستا و به تبع آن رشد شهرنشینی و دیگر مسائل احتمالی ایجاد شده در پی آن را تنها چاره ادامه حیات خود اندیشه ننمایند.

 

۲۰۰ روستای بخش مرکزی اندیکا  هیچکدام از آب پایدار بهره‌مند نیستند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.