کد خبر : 36224
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 12:12
-

بیش از ۴۱هزار نفر در مرز شلمچه خدمات حوزه سلامت دریافت کردند

بیش از ۴۱هزار نفر در مرز شلمچه خدمات حوزه سلامت دریافت کردند

آبادان – شبکه خبری خوزستان – دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: از ابتدای شروع خدمات‌ رسانی به زوار اربعین ۱۴۰۱ تاکنون به ۴۱هزار و ۴۱۶هزار زایر در مرکز شهید سلیمانی شلمچه خدمات حوزه سلامت ارائه شده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان دکتر سیدنادر نقیبی دوشنبه اظهار داشت: از ابتدای شروع حرکت زائران اربعین تاکنون ۳۱۲بیمار برای ادامه درمان به بیمارستان‌های شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ اعزام و بیش از ۴۱هزار و ۱۰۰ نفر نیز در محل درمان شدند.
این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیشترین مراجعه‌کنندگان مرکز بهداشتی درمانی و فوریت‌های پزشکی حاج قاسم سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مستقر در مرز شلمچه را بیماران گرمازده و دارای علائم ضعف و بی‌حالی عنوان کرد و افزود: در این بازه زمانی به ۸۴مورد حادثه‌دیده ترافیکی نیز خدمات ارائه شده است.
وی بیان کرد:  تنها در تاریخ ۲۰ شهریورماه تعداد ۹هزار و ۸۲۳ نفر برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه در زمینی به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ مترمربع و زیربنای سه هزار مترمربع ساخته شده است.

این مرکز با ۲۴ تخت بستری و ۶۰ تخت بستری موقت دارای اتاق پزشک، بخش بستری زنان و مردان، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق احیاء(CPR)، داروخانه، واحد بهداشت (نمونه گیری)، هدایت عملیات فوریت‌های پزشکی، واحد مامایی و واحد تریاژ است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق میزبان زائران اربعین حسینی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.