کد خبر : 36298
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 16:10
-

بیش از ۱۲۰ هزار مشمول غیرغایب از مرزهای ۶ گانه به کربلا مشرف شدند

بیش از ۱۲۰ هزار مشمول غیرغایب از مرزهای ۶ گانه به کربلا مشرف شدند

اهواز – شبکه خبری خوزستان – رییس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون، بیش از ۱۲۰ هزار زائر که مشمول غیرغایب بودند از مرزهای ۶ گانه زمینی و مرز هوایی کشور راهی کربلا شدند.

سرتیپ تقی مهری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شبکه خبری خوزستان در پایانه مسافری چذابه افزود:مشمولان غیرغایب خدمت سربازی می توانند با مراجعه اینترنتی به نشانی sakha.epolice.ir وثبت نام در این سامانه به صورت قانونی مجوز سفر یک ماهه به کشور عراق را داشته باشند.

وی گفت:مشمولان غایب برابر قانون و مقررات نمی توانند از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور به عراق بروند.

وی با بیان اینکه مشمولان غیرغایب بدون ثبت نام در سامانه سخا امکان خروج از کشور را ندارند افزود:برای مشمولانی که عازم کربلا هستند هیچ گونه وثیقه یا ودیعه ای دریافت نمی شود.

معاون وظیفه عمومی فراجا با بیان اینکه فرماندهی انتظامی کل کشور برای ارائه تسهیلات بهتر به زائران اربعین، هوشمندسازی سامانه ها به ویژه معاونت وظیفه عمومی برنامه ریزی کرد، افزود:اربعین امسال همه مشمولان خدمت سربازی شامل دانش آموزان، دانشجویان و طلاب بدون حضور فیزیکی و تنها از طریق سامانه هوشمند “سخا” آمادگی خود را برای سفریک ماهه به عراق اعلام کنند.

وی گفت: این آمادگی برای سفر یک ماهه به عراق از معاونت وظیفه عمومی به صورت خودکار به پلیس گذرنامه منتقل می شود.

سرتیپ مهری در ادامه با بیان اینکه برای سایر زائران اربعین، یک دوره زمانی ۲ ماهه ( محرم و صفر) سفر به عراق بدون روادید موافقت شده است، افزود:امسال شرایط سفر زائران اربعین به عراق نسبت به سال های گذشته آسان تر و روان تر شده است.

رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا در سفر به چذابه از بخش معاونت وظیفه عمومی پایانه مسافری چذابه دیدن کرد و درجریان اقدام های انجام شده برای عزیمت زائران اربعین حسینی که مشمول خدمت سربازی هستند قرار گرفت.

اربعین امسال پیش بینی شده پنج میلیون زائر از مرزهای ۶ گانه و مرز هوایی عازم کربلا شوند.

چذابه و شلمچه از مرزهای ۶ گانه زمینی کشور برای تردد زائران اربعین حسینی هستند.

۲۶شهریور روز اربعین حسینی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.