کد خبر : 53957
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 - 9:43
-

بیانیه مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت سوسنگرد در مراسم تشییع شهید سبحانی

بیانیه مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت سوسنگرد در مراسم تشییع شهید سبحانی

امروز در شهر مقاوم سوسنگرد، میعادگاه شهدا گردهم آمدیم تا در تشییع و انتقال پیکر پاک سرباز رشیدی از تبار شهدای وطن شرکت کنیم. سربازی قهرمان که از خود نام نیک و ماندگاری در تاریخ این شهر و کشور برجای نهاد. 

شبکه خبری خوزستان / به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان از خوزستان، در سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) و با حضور مسئولان، خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگران، فرماندهان فراجا و نیرو‌های مسلح، قشر‌های مختلف مردم و عشایر غیور منطقه، پیکر مطهر شهید «محمدرضا سبحانی» در شهر سوسنگرد تشییع و در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهر به خاک سپرده شد.
در همین راستا مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت سوسنگرد به مناسبت آئین تشییع و انتقال پیکر شهید سبحانی بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کردند؛
زمانی عشایر مجاهد عرب خطه سوسنگرد در مقابل استعمار پیر که قصد تعدی به این مرز و بوم داشت به مقاومت جانانه پرداختند. مردمی که گوش به فرمان مرجع دینی چون کوه استوار در برابر دشمن ایستادگی کردند و آن‌ها را از این سرزمین‌شان بیرون راندند.
دیگر بار تاریخ تکرار شد و جوانان برومند این مرز و بوم تحت فرمان ولایت فقیه برای دفاع از کشور در برابر متجاوزین بعثی مردانه جنگیدند و خون پاک خود را در راه حفظ وطن اهدا کردند.
سید «محمدرضا سبحانی» از شهدای ژاندارمری و اهالی بومی سوسنگرد بود که ششم مهرماه ۱۳۵۹ هنگامی که نیروهای بعثی عراق قصد عبور از رودخانه کرخه و محاصره شهر سوسنگرد را در منطقه خزعلیه داشتند با عده‌ای از اهالی بومی منطقه در برابر متجاوزان دلیرانه ایستادگی و مقاومت کرد و مجروح شد و به دست نیروهای بعثی به اسارت درآمد و پس از شکنجه، جسم کم جان او را آتش می‌زنند.
حاصل این نبرد جانانه و مقاومت بی نظیر خلق دستاوردهای بزرگی همچون امنیت و اقتدار امروز است که به آن می‌بالیم. اقتداری که اساس جبهه مقاومت در سرزمین‌های مختلف از جمله فلسطین شده است.
امروز ۷ بهمن ۱۴۰۲ در شهر مقاوم سوسنگرد، میعادگاه شهدا گردهم آمدیم تا در تشییع و انتقال پیکر پاک سرباز رشیدی از تبار شهدای وطن شرکت کنیم. سربازی قهرمان که از خود نام نیک و ماندگاری در تاریخ این شهر و کشور برجای نهاد. 
آمدیم تا پیکر مطهر این جوان دلیر را تا یادمان جدیدش بدرقه کنیم آن هم در بنایی که به نام متبرک اوست و میعادگاهی که در پایتخت غیرت به محفلی برای نسل جوان مبدل خواهد شد. امید آن که همه در مسیر شهدا قدم برداریم.
 مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت سوسنگرد 
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.