کد خبر : 11989
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 اسفند 1398 - 0:08
-

به تعدادی کارگر ساده برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیازمندیم” | به قلم محمد کیانپور برجویی

به تعدادی کارگر ساده برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیازمندیم” | به قلم محمد کیانپور برجویی

“به تعدادی کارگر ساده برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیازمندیم” | به قلم محمد کیانپور برجویی . . جدای از همه ی شوخی های سیاسی بیاییم برای یکبار هم که شده جدی به این موضوع نگاه کنیم؛ اساساً چه می شد اگر ما بجای سه دکتر، مهندس، وکیل و یا… باآن همه رزومه و ادعا

“به تعدادی کارگر ساده برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیازمندیم” | به قلم محمد کیانپور برجویی
.


.

جدای از همه ی شوخی های سیاسی بیاییم برای یکبار هم که شده جدی به این موضوع نگاه کنیم؛ اساساً چه می شد اگر ما بجای سه دکتر، مهندس، وکیل و یا… باآن همه رزومه و ادعا و “انا رجل” گفتن هایشان، سه کارگر ساده ی روزمزد برای نمایندگی مجلس انتخاب می کردیم؟!

اول آنکه کارگر ساده، با آن دست های پینه بسته‌اش نه راه زد و بند می‌داند و نه راه لابی‌گری و دورزدن قانون. بخاطر سادگی‌اش، می توان انتظار داشت که چنان شفاف عمل کند که مرزهای صداقت و امانت داری جابجا شود! نه سیاسی کاری بلد است و نه فریب. هر چه که معتقد است را فریاد می زند، ظاهر و باطنش تفاوت نمی کند و در یک کلام پشت پرده ای ندارد.

دوم دیگر آنکه، یک کارگر ساده از فردای ورود به مجلس سبک زندگی‌اش از این‌رو به آن‌رو نمی شود و به زمین و زمان فخر نمی فروشد و به مردم به چشم رعیت نگاه نمی‌کند. ضمن آنکه برای استخدام یک کارگر ساده نیازی به حقوق ده الی پانزده میلیونی که نمایندگان مجلس دریافت می‌کنند نیست، با ماهی دو میلیون تومانِ ناقابل می شود بر صندلی های سبز مجلس نشاندشان. تا کارگر ساده ای بیاید و از زندگی ساده به زندگی تجملاتی و زد و بند و رابطه با دولت و پیمانکاران و گردن کلفت‌های مملکت آشنا شود چهارسال نمایندگی اش تمام شده و می‌شود کارگر ساده‌ی دیگری جایگزینش کرد.

سه دیگر آنکه، یک کارگر ساده نه از آرمان ها سوء استفاده می کند و نه حتی خود را مصداق چیزی می داند و برخلاف خیل عظیم نامزدها، نه تنها خود را حلقه ی اتصال زمین و آسمان نمی داند و ادعا نمی کند که اگر او وارد مجلس نشود اسلام به باد می رود و جهان اسلام با تهدید روبرو می شود، بلکه هیچ ادعایی هم نسبت به تخصص، شایستگی، صداقت، تعهد و… چنان که باقی نامزدها دارند، ندارد.

پس اینطور که معلوم است استخدام چند کارگر ساده به عنوان نمایندگان مجلس آنقدر ها هم موضوع نامربوطی نیست و می‌شود جدی اش گرفت!
این دور که از دستمان در رفت اما پیشنهاد می‌کنم برای دور بعدی، بجای این همه هزینه (اعم از مالی، آبرویی و زمانی) بیایید قدم رَنجه کنید و ساعت شش و نیم، هفت صبحِ روز انتخابات به میدان اصلی شهر (محل اصلی تجمع کارگران آماده بکار) بروید و سه تا از جوان‌ترین، کاری‌ترین و سربه‌زیر را انتخاب کنید و دستشان را بگیرید و با سلام و صلوات راهی بهارستان‌شان کنید.
.
.
.
#انتخابات #مجلس #مردم #کارگر_ساده
#مردم_سالاری #لیست_ناامید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.