کد خبر : 54949
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 بهمن 1402 - 10:00
-

اخبار دزفول

ایرنا

بهره برداری از نخستین خانه حمایتی بیماران اعصاب و روان خوزستان در دزفول

بهره برداری از نخستین خانه حمایتی بیماران اعصاب و روان خوزستان در دزفول
امسال به ۹۷ خانواده زیر پوشش بهزیستی دزفول برای ایجاد مشاغل خرد و کوچک بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.

 

شبکه خبری خوزستان / نخستین خانه حمایتی توانبخشی بیماران اعصاب و روان خوزستان روز چهارشنبه با حضور معاون اقتصادی استاندار، مدیرکل بهزیستی استان، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در دزفول به بهره برداری رسید.

 

به گزرش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایرنا، مدیرکل بهزیستی خوزستان در این آیین در دزفول گفت: خانه حمایتی بیماران روانی مزمن با ظرفیت نگهداری ۱۰ مددجو با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی زیرنظر بهزیستی در دزفول راه اندازی شده است.

 

مهران کریمیان با تجلیل از خیران دزفول افزود: حضور خیران نوع دوست و احساس مسوولیت اجتماعی در دزفول موجب شده تا این شهرستان، همه ساله رتبه نخست جذب مشارکت‌های مردمی در خوزستان را داشته باشد.

 

۵۳ مرکز و موسسه غیردولتی زیرنظر بهزیستی در دزفول فعال است.

 

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: هم اکنون ۵۳ مرکز و موسسه غیردولتی زیرنظر بهزیستی در دزفول فعال است که این ظرفیت موجب شده تا دزفول پس از اهواز دارای بیشترین مرکز غیردولتی اجتماعی در خوزستان داشته باشد.

وی افزود: پنج موسسه خیریه، ۱۲ مرکز مثبت زندگی در محلات، ۱۸ مرکز توانبخشی، ۱۲ مرکز مشاوره و سه مرکز ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی در دزفول فعال است.

 

کریمیان با اشاره به جمعیت زیرپوشش بهزیستی دزفول گفت: ۶ هزار و ۹۲۶ خانوار تحت پوشش بهزیستی دزفول است که از این تعداد چهار هزار و ۹۷۰ خانوار دارای معلول و یک هزار و ۹۵۶ خانوار نیز بی‌سرپرست، بدسرپرست و یا دارای آسیب اجتماعی هستند.

 

توانمندسازی و اشتغال مددجویان مهمترین دغدغه سازمان بهزیستی است.

 

مدیرکل بهزیستی خوزستان توانمندسازی و اشتغال مددجویان را مهمترین دغدغه سازمان بهزیستی دانست و تصریح کرد: امسال به ۹۷ خانواده زیر پوشش بهزیستی دزفول برای ایجاد مشاغل خرد و کوچک بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.

 

وی افزود: همچنین به ۹ خانم مددجوی سرپرست خانوار در دزفول یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض داده شده است.

 

کریمیان با اشاره به اقدام اساسی انجام شده برای خانه دار کردن خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی گفت: زمین احداث واحد مسکونی برای ۶۶۰ خانواده زیرپوشش بهزیستی دزفول در قالب طرح‌های مسکن ملی جانمایی شده است.

 

دزفول موفق ترین شهرستان خوزستان در راه انداری گروه‌های همیار است.

 

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به پرداخت ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض مسکن به ۱۰۰ خانواده زیرپوشش بهزیستی در دزفول طی سال گذشته گفت: کمک به ۳۷ خانواده برای احداث مسکن خود مالکی در روستاها و شهرهای دزفول و پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن به ۱۸ خانواده و وام قرض الحسنه ودیعه مسکن به ۳۵ خانواده از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

وی با اشاره به طرح ایجاد گروه های همیار برای ایجاد اشتغال زنان بی‌سرپرست در خوزستان افزود: دزفول یکی از موفق ترین شهرستان های خوزستان در راه انداری گروه های همیار است.

 

بر اساس این گزارش ، خانه حمایتی توانبخشی بیماران روانی مزمن “روان مهر ” ظرفیت نگهداری از ۱۰ بیمار مزمن اعصاب و روان را دارد که هم اکنون ظرفیت این خانه با نگهداری ۱۰ مددجو تکمیل است.

 

مرجان زمانی مدیر خانه حمایتی توانبخشی بیماران روانی مزمن “روان مهر” نیز با توجه به استیجاری بودن این مکان،‌ کمک به تامین هزینه‌های این خانه را از مسوولان حاضر در نشست خواستار شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.