کد خبر : 21945
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1399 - 17:26
-

بهداشت و امنیت روانی خانواده در شرایط کرونایی( شماره ۲)

بهداشت و امنیت روانی خانواده در شرایط کرونایی( شماره ۲)

بهداشت و امنیت روانی خانواده در شرایط کرونایی( شماره ۲) کرونا چگونه امنیت روانی کودکان را در محیط خانواده به مخاطره می اندازد؟ والدینی که بر اثر ضرورت، مدام پیام های هشدار دهنده ی بهداشتی به کودکان می دهند، باید بدانند کمترین پیامد تذکر ها و هشدارهای مداوم برای کودکان، اضطراب است. اما چگونه می

بهداشت و امنیت روانی خانواده در شرایط کرونایی( شماره ۲)

کرونا چگونه امنیت روانی کودکان را در محیط خانواده به مخاطره می اندازد؟

والدینی که بر اثر ضرورت، مدام پیام های هشدار دهنده ی بهداشتی به کودکان می دهند، باید بدانند کمترین پیامد تذکر ها و هشدارهای مداوم برای کودکان، اضطراب است. اما چگونه می توانم فرزندم را تشویق کنم که اقدامات احتیاطی مانند شستن دست، رعایت فاصله فیزیکی و… را رعایت کند، بدون اینکه لازم باشد به او هشدار دهم؟!

یکی از بهترین روش ها برای اینکه کودکمان را از ویروس کرونا و حتی سایر بیماریها در امان نگه داریم تشویق آن ها به شستشوی منظم دستهاست. و باز این سوال مطرح می شود که چگونه تشویق کنیم؟

نیازی نیست با گفتگوهای دلهره آور یا با صدای بلند هشدار یا تذمر دهیم. بلکه می توان این کار را با زمزمه ی ترانه ها و شعرهای مورد علاقه کودک انجام داد. و یا شستن دستها را به فعالیتی هیجان انگیز و لذت بخش تبدیل کنیم. به عنوان مثال به جای اینکه بگوییم “دستهایت را شستی،” بگوییم خُب حالا نوبت چیه؟ نوبت شستن دستهاست!

یا شعر بخوانیم و بگوییم با آب و صابون لیز، دستا میشن خیلی تمیز!

مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی پلیس خوزستان آماده ارائه خدمات مشاوره ای به صورت حضوری و تلفنی به عموم شهروندان می باشد.

تلفن پاسخگو: ۰۹۶۵۸۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.