کد خبر : 19699
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهریور 1399 - 21:11
-

بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان ‌شهرستان ‌می‌شود

بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان ‌شهرستان ‌می‌شود

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛ حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، امیدیه و هندیجان در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین مشکل ما در منطقه، بحث معیشت مردم و بیکاری جوانان است. وی افزود: آمار بیکاری در ۵ سال اخیر از ۱۷ هزار به ۲۳

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، امیدیه و هندیجان در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین مشکل ما در منطقه، بحث معیشت مردم و بیکاری جوانان است.

وی افزود: آمار بیکاری در ۵ سال اخیر از ۱۷ هزار به ۲۳ هزار نفر افزایش پیدا کرده است و اولویت نخست بنده در مجلس حل معضل بیکاری است.

آقاجری در ادامه تاکید کرد: به صورت جدی در حال پیگیری برای راه‌اندازی فاز دوم منطقه ویژه و صنایع پایین دستی پتروشیمی در منطقه هستیم تا از طریق بتوانیم در بحث استخدامی گشایشی حاصل شود.

وی ادامه داد: حداقل هفته‌ای سه شرکت در منطقه ویژه پتروشیمی را برای بررسی وضعیت استخدامی‌ها بازدید می‌کنیم که استخدامی‌ها ساماندهی شده و حداقل بالای ۸۰ درصد افراد بومی استخدام شوند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵ رودخانه کرخه، دز، مارون(جراحی)، کارون و زهره در خوزستان است، عنوان کرد: حدود یک سوم آب‌های شیرین کشور در استان خوزستان است ولی متاسفانه خوزستان به خاطر سیاست‌های غلطی که در مرکز کشور اتخاذ و اجرایی می‌شود، مشکل آب دارد.

وی افزود: انتقال آب نه فقط از سرشاخه‌های کارون بلکه از رودخانه زهره، مارون صورت می‌گیرد و جلساتی مختلفی با وزیر نیرو داشتم.

آقاجری در ادامه گفت: فرسودگی شبکه آبرسانی در شهرهای بندر امام خمینی، ماهشهر، هندیجان، امیدیه و حوزه انتخابیه، سبب پایین آمدن کیفیت آب شده و مسئولان وزرات نیرو عنوان می کنند بودجه برای رفع مشکلات آب را نداریم.

وی با انتقاد از احداث  سد دوم مارون اظهار داشت: مردم هندیجان با بی‌آبی شدید مواجه هستند در روز گذشته رایزنی با وزیر نیرو داشتم که از سد کوثر مقداری آب برای هندیجان تخصیص دادند و معلوم نیست به خاطر بعد مسافت و زمین‌های کشاورزی شهرهای و روستاهای بالادستی، چه مقدار آن به هندیجان برسد.

وی به مقوله امنیت اشاره و بیان داشت: لازم است نیروی انتظامی و دادگستری با مقوله تیراندازی برخورد جدی کنند. همچنین ساختار نیروی انتظامی متناسب با جمعیت این حوزه انتخابیه نیست.مسئولان این کاستی‌ها را به استان گزارش دهند.

آقاجری با بیان اینکه در حال پیگیری مداوم مطالبات قانونی ارزش افروده و حق آلایندگی از استان هستیم گفت: شادگان در محدود آلایندگی ۲۵ کیلومتری قرار ندارد و اخذ حق آلایندگی از شهرستان ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) نیاز به بررسی دقیق و تجدیدنظر دارد.

این نماینده مجلس با انتقاد از اختصاص منابع شهرداری بندر امام خمینی به سایر اداره‌های شهرستان بیان کرد: برخی از خودروهای اداره‌ها در اختیار سایر کارکنان اداره‌های شهرستان است و این کار از لحاظ قانونی هیچ ضرورتی ندارد. چرا خودرو شهرداری بندر امام خمینی(ره) در اختیار مسئول دیگری در شهرستان ماهشهر باشد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) بیان داشت: در زمان انتخابات مجلس یازدهم عنوان کردم اگر تقسیم محدوده بر اساس معیار باشد بین سه تا شش ماه بندر امام خمینی شهرستان می‌شود و تمام کارهای کارشناسی وزارت‌ کشور برای شهرستان شدن بندر امام خمینی انجام شده است.

وی افزود: هفته گذشته پیگیری تسهیل کارهای شهرستان شدن بندر امام خمینی بودم و در تلاش هستیم که بندر امام خمینی با رعایت حق و حقوق قانونی تقسیم محدوده، انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.