کد خبر : 3352
تاریخ انتشار : جمعه 4 مرداد 1398 - 17:59
-

برگزاری هرچه با شکوه تر نکوداشت نورالله مومن نژاد در تهران + تصاویر

برگزاری هرچه با شکوه تر نکوداشت نورالله مومن نژاد در تهران + تصاویر

برگزاری هرچه با شکوه تر نکوداشت نورالله مومن نژاد در تهران + تصاویر شبکه خبری خوزستان | نکوداشت استاد نورالله مومن نژاد در فرهنگ سرای ارسباران تهران با شکوه هر چه تمام تر به مجری گری بانو پریچهر بهروان از گویندگان شهیر رادیو ایران برگزار گردید. خطبا و ادبا و شعرا پژوهشگران حوزه موسیقی و

برگزاری هرچه با شکوه تر نکوداشت نورالله مومن نژاد در تهران + تصاویر

شبکه خبری خوزستان | نکوداشت استاد نورالله مومن نژاد در فرهنگ سرای ارسباران تهران با شکوه هر چه تمام تر به مجری گری بانو پریچهر بهروان از گویندگان شهیر رادیو ایران برگزار گردید.
خطبا و ادبا و شعرا پژوهشگران حوزه موسیقی و سنن فولکلور ایلات لر خصوصا موسیقی با ساز کرنا در وصف نوازندگی کرنا و نقش تاریخی و موسیقیایی آن در بطن جامعه الوار خصوصا جامعه بختیاری مطالبی را ایراد کردند.

دکتر اردشیر صالحپور پژوهشگر و مورخ نامی کشور در خصوص موسیقی در ایلات وعشایر و نقش بسزای آن در متون جوامع بومی سخنان ارزشمندی را بیان کرد وی گفت: نوازندگان و کرنا به دستان از زمان شکل گیری طوایف در غمها و شادیها و جنگها بخش مهمی از زندگی آنان را تشکیل می دادند.
مهندس اریا عظیمی نژاد از هنرمندان برجسته و موسیقی کشور نیز بیاناتی را ایراد کردند هنرمندان محبوب فولکلور بختیاری چون جلیل ازاد نیز در این نکوداشت هنرنمایی کردند.
حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی نظرممبینی خطیب و ادیب سرشناس بختیاری بانو سریا داوودی حموله مورخ پژو هشگر کتب تاریخی و هنر و موسیقی ایلات و عشایر و عضو کنگره بین المللی آداب و سنن کشوری نمایندگان ادوار بختیاری نمایندگان ادوار الوار جامعه هنری کشور سردیارون و بزرگان و ریش سفیدان فعال ایلات و عشایر نقص تاثیر گذار بر نکوداشت بود.

پرویز دوید خسروی خبرنگار هنری تهران۳/۵/۹۸ فرهنگ سرای ارسباران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.