کد خبر : 24603
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1399 - 19:44
-

برنامه های سالروز شهادت شهید سلیمانی بصورت مردم محور در شهرستان هویزه اجرا خواهند شد.

برنامه های سالروز شهادت شهید سلیمانی بصورت مردم محور در شهرستان هویزه اجرا خواهند شد.

    حجت الاسلام برهانی ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان ضمن گرامیداشت سالروز نهم دی و تسلیت ایام فاطمیه و همچنین اولین سالروز شهادت شهدای مقاومت,شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس از رویکرد مردمی برنامه ها خبر داد.   وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری

 

 

حجت الاسلام برهانی ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان ضمن گرامیداشت سالروز نهم دی و تسلیت ایام فاطمیه و همچنین اولین سالروز شهادت شهدای مقاومت,شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس از رویکرد مردمی برنامه ها خبر داد.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مد ظله العالی مبنی بر اینکه باید به شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب نگریست ,اظهار داشت: آنچه که جامعه ارزشی ما امروز به آن نیاز دارد ,شناختن ویژگی های مکتب حاج قاسم است.

 

حجت الاسلام برهانی افق نگری را یکی از ویژگی های مکتب حاج قاسم دانست و توضیح داد: شهید سلیمانی خود را متعلق به تمام ملت و آزادگان میدانست و هیچ وقت در چارچوب حزب خاصی حرکت نمیکرد بلکه با رعایت اصول و خطوط قرمز انقلاب از افق نگری بالایی برخوردار بود.لذا ایشان یک شخصیت کاملا فرا جناحی است.

 

ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه در شرح برنامه های مجموعه های مردمی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: بحمدالله مردم شهرستان هویزه همیشه جلو دار بوده اند و خود را جهت جاودانه ساختن یاد و خاطره شهدای مقاومت اماده نموده اند.

 

وی برنامه های سالروز شهادت شهید سلیمانی را در سه محور دانست و افزود: برنامه های امسال ما در سه محور (مجازی,حضوری,رسانه ای) خواهد بود که بیش از ۳۰ عنوان برنامه توسط مجموعه های مردمی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه در حال اجرا میباشد.

حجت الاسلام برهانی ,با اشاره به اجرای ختم حضوری و مجازی قران کریم توسط هیئات مذهبی و مساجد و برخی از مجموعه های اداری شهرستان خاطر نشان کرد: در زمینه اجرای پویش ختم قرآن کریم ,بحمدالله مردم استقبال خوبی کرده اند و بیش از ۲۰ ختم توسط مردم بصورت مسجد و هیئت محور در حال اجراست.

 

وی با اشاره به وضعیت زرد شهرستان گفت : در مناطق زرد تجمع ۳۰ نفر مجاز میباشد لذا یکی از برنامه های ما اجرای نشست های روشنگری حضوری توسط روحانیون مستقر در شهر و روستاها خواهد بود که همزمان با شب شهادت شهید سلیمانی در بیش از ده مسجد اجرائی خواهد شد.

 

حجت الاسلام برهانی یکی از صفات حاج قاسم سلیمانی را اهل مطالعه بودن دانست و افزود: در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی ,برنامه مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب سه دقیقه در قیامت با همکاری مدرسه علمیه رضویه هویزه و هیئت مذهبی شهید سلیمانی برگزار گردید که بحمدالله  حدود ۱۰۰ نفر در آن به رقابت میپردازند.

 

ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه ,برگزاری مجالس ترحیمی و یادبود توسط عشایر غیور بصورت مسجد محور را از مهمترین برنامه های مجموعه های مردمی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی دانست و عنوان کرد: من معتقدم که در هر منطقه باید طبق بافت فرهنگی مخصوص آن منطقه پیش رفت لذا بعلت اینکه عشایر و مناطق عرب نشین اعتقاد خاصی به مجالس ترحیمی و یادبود دارند,سعی کردیم که به یاد شهدای مقاومت مجالس ترحیمی متعددی با حضور خطبا و شاعران برگزار کنیم.

 

این مقام فرهنگی شهرستان هویزه آخرین برنامه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه را اجرای پویش دورهمی به یاد حاج قاسم دانست و اظهار داشت: اطعام طعام باعث میشود که تمام اعضای خانواده به یاد شهید سلیمانی باشند لذا پویش اطعام خانوادگی و اهدای سوره فاتحه و برخی سوره قرانی به روح سردار دلها در همین راستا خواهد بود.به این صورت که در روز شهادت شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس یک ولیمه خانگی توسط هر خانواده تهیه میشود و بعد از میل آن ,سوره های قرانی به همراه برخی توضیحات توسط سرپرست خانواده در مورد شهید سلیمانی و شخصیت وارسته ایشان پرداخته میشود.البته از خانواده ها خواسته شده که در صورت امکان به همیسایگان و به ویژه خانواده های نیازمند نیز اطعام صورت گیرد.

 

وی در خاتمه ,با ابراز تقدیر و تشکر از کلیه مجموعه های مردمی گفت: حاج قاسم جهت تامین امنیت و آسایش خانواده های ایرانی جانفشانی کرد ,پس جا دارد که خانواده های ایرانی یاد و خاطره ایشان را زنده نگه دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.