کد خبر : 12630
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 - 13:52
-

با پیشگیری کرونا راشکست میدهیم

با پیشگیری کرونا راشکست میدهیم

تلاش‌های کادر درمان و گروه‌های پزشکی برای مقابله با بیماری کرونا در این روزها، بسیار ویژه و قابل ستایش و توصیف ناشدنی است، واقعا شاهد هستیم در برخی از بخش‌های بیمارستانی کادر درمان با اشتیاق چندین روز مستمر در حال خدمت رسانی به بیماران هستند و هیچ استراحتی ندارند. ابتلاى بعضى پزشکان، همچنان شور و

تلاش‌های کادر درمان و گروه‌های پزشکی برای مقابله با بیماری کرونا در این روزها، بسیار ویژه و قابل ستایش و توصیف ناشدنی است، واقعا شاهد هستیم در برخی از بخش‌های بیمارستانی کادر درمان با اشتیاق چندین روز مستمر در حال خدمت رسانی به بیماران هستند و هیچ استراحتی ندارند.

ابتلاى بعضى پزشکان، همچنان شور و شوق خدمت در چشمان بقیه موج می‌زند و سعى می‌کنند جاى خالى همکاران به چشم نیاید. در گوشه و کنار شهر، مطب‌ها و درمانگاه‌ها همچنان بار اصلى مراجعین را به‌دوش می‌کشند تا بار مراجعه به مراکز دولتى بسیار کاهش یابد. آن‌ها که هستند، همه پیام امید دارند.

مردم به شایعات عجیب و غریب توجه نکنند و استرس و اضطراب نداشته باشند. اگر مردم این هیجان و ترس را در رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری صرف کرده و تنها در مواقع ضروری از منزل خارج شوند، ظرف تنها دو هفته می‌توان چرخه انتقال را شکسته و از این بحران خارج شد.

قطع چرخه انتقال تنها راه نجات از ویرس است رعایت اصول بهداشت، پیشگیری، شست و شوی مکرر دست‌ها و ضدعفونی کردن مکان‌ها کمک زیادی برای قطع چرخه انتقال محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود که به مراکز درمان اعتیاد، توجه ویژه ای شود، چراکه معتادان به دلایل مختلفی از جمله ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن، عدم رعایت نکات بهداشتی، سوء تغذیه، استفاده مشترک از وسایلی مثل قلیان، داشتن بیماریهای ریوی و سرفه های مزمن و… احتمال ابتلا و انتشار بیشتری نسبت به جمعیت عادی دارند.

احترام بگذاریم به ایثار و جوانمردى پزشکان عزیزى که در کمال مظلومیت در شهر بى‌دفاع، بدون ماسک و محروم از حداقل‌ها، مردانه سوگند پزشکى خود را معنایى دوباره بخشیدند آن‌ها که در پایان کشیک‌ها در مراکز درمانى بیهوش افتادند، اما پیش چشمان بیماران لبخند بر لب داشتند و از امید گفتند؛ آن‌ها که در مطب‌ها و درمانگاه‌هاى خویش چراغ امید را فراسوى بیماران روشن نگاه داشتند.

تاریخ به فداکارى این پزشکان، پرستاران و همه خادمین مردم در این کارزار ناجوانمردانه سر تعظیم فرود خواهد آورد و نام‌شان در تارک کشور عزیزمان ایران اسلامی تا ابد خواهد درخشید.

داوودعبیداوی خبرنگار شبکه خبری خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.