کد خبر : 39588
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 10:17
-

اخبار شهرداری اهواز

اخبار شهرداری های خوزستان

با حضور استاندار خوزستان و سایر مسئولان صورت گرفت: تجهیزات جدید ترافیکی شهر اهواز رونمایی شد

با حضور استاندار خوزستان و سایر مسئولان صورت گرفت: تجهیزات جدید ترافیکی شهر اهواز رونمایی شد
جمعیت و گستردگی که در اهواز وجود دارد معادل یک استان است و بیش از این نیازمند کار و فعالیت هستیم، در دوسال اخیر تلاش‌های زیادی شد اما به دلایل مختلف اهواز دارای مشکلات حمل و نقل زیادی است، در این خصوص باید نگاه خود را عوض کنیم.
به گزارش شبکه خبری خوزستان  آیین رونمایی از تجهیزات ترافیکی شهرداری اهواز و اعطای ۱۵۰ فقره تسهیلات نوسازی تاکسیرانی این شهر با حضور استاندار خوزستان، شهردار و فرماندار اهواز، اعضای شورای شهر و سایر مدیران استانی و شهری برگزار شد.
حسینی محراب استاندار خوزستان در این مراسم گفت: شهر اهواز وسعت زیادی دارد، باید تلاش کنیم تا بیش از این گسترش پیدا نکند، باید اتفاقاتی از نظر معماری در شهر رخ دهد و طراحی‌ها به گونه‌ای باشد که از انجام کارهای غیرقانونی جلوگیری شود و این امر نیازمند همراهی همه دست اندرکاران معماری و مهندسی شهری است.
علی اکبر محراب افزود: باید تلاش کنیم اگر جریانی در شهر ایجاد می‌شود شرایط سال‌های آینده از نظر خدمات شهری، آموزشی و بهداشتی نیز در آن دیده شود چرا که یکی از علت‌های وجود محرمیت‌ در اهواز گستردگی و وسعت آن است که ارائه خدمات را با مشکل روبرو می‌کند.
حسینی محراب استاندار خوزستان با اشاره به اینکه عقب ماندگی در اهواز به ویژه حوزه حمل و نقل زیاد است، ادامه داد: کم‌کاری‌ های صورت گرفته در گذشته روی هم انباشته شده و وضعیت اهواز را بحرانی کرده است، متروی اهواز بسیار زمان برد با این حال با مهیا شدن شرایط باید تلاش شود با تامین مالی این پروژه هرچه سریعتر به بهره‌برداری رسد.
وی با تاکید بر استفاده از امکانات منطقه آزاد اروند برای توسعه شهری اهواز تصریح کرد: در حوزه نوسازی تاکسیرانی باید همه با هم کاری کنیم تا علاوه بر نوسازی ناوگان، رانندگان جدید نیز به تاکسیرانی اضافه شوند و علاوه بر آن نیز رانندگان تاکسی شخصی نیز ساماندهی شوند و به خانواده‌ها آموزش داده شوند تا با توسعه حمل و نقل عمومی استفاده از آن نیز بیشتر شود.

احمد موالی زاده فرماندار اهواز نیز در این مراسم اظهار کرد: جمعیت و گستردگی که در اهواز وجود دارد معادل یک استان است و بیش از این نیازمند کار و فعالیت هستیم، در دوسال اخیر تلاش‌های زیادی شد اما به دلایل مختلف اهواز دارای مشکلات حمل و نقل زیادی است، در این خصوص باید نگاه خود را عوض کنیم.
وی افزود: پیگیری‌های زیادی از طریق وزارت کشور انجام شد تا بتوانیم این تجهیزات را تهیه و وارد اهواز کنیم با این حال این میزان تجهیزات برای اهواز بسیار اندک است، در حالی که در گذشته یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در اهواز فعال بود امروز این تعداد نزدیک به یک دهم این میزان اتوبوس در اهواز وجود دارد، انتظاری که مردم دارند بسیار فراتر از وضعیت موجود است.
فرماندار اهواز با اشاره به گله‌مندی شهروندان اهوازی از سیستم حمل و نقل عمومی، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از جابجایی مردم در سطح شهر با وسایل شخصی انجام می‌شود و کمتر شاهد استفاده از حمل و نقل عمومی هستیم، انتظار می‌رود صنایع، سازمان‌ها با تغییر نگاه و برنامه‌ریزی درست در همکاری با شهرداری اهواز کوشا باشند و به توسعه شهری کمک نمایند تا بتوانیم در جامعه امیدآفرینی ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه مشکلات شهری اهواز در سایر کلانشهرها وجود ندارد، تصریح کرد: اقداماتی که در زمینه بی آرتی و مترو انجام شده قابل تقدیر است با این حال باید به حد بالاتری برسیم و تا پایان سال شاهد رشد پروژه بی آر تی و پاسخگوی شهروندان اهوازی باشیم.

همچنین سیاوش محمودی عضو شورای شهر اهواز نیز در این آیین گفت: از ابتدای دوره‌ی ششم شورای اسلامی شهر اهواز شفافیت، اصلاح ساختار و ثبات در مدیریت مورد توجه اعضا بوده و امیدوارم این امر تا پایان دوره تداوم داشته باشد، در دوسال اخیر تلاش‌های زیادی شد تا اتفاقات خوبی در شهر رخ دهد و در واقع دو سال آینده زمان محصول دهی و نمایش نتایج خواهد بود.
وی افزود: قطار شهری از سال ۱۳۸۵ در اهواز آغاز شد اما از سال ۱۳۹۴ تا کنون به تعطیلی کشیده شده است، اما با تلاش‌های مدیریت شهری در این حوزه یک موفقیت بزرگ برای اهواز رقم خورده و به زودی نیز قرارداد آن امضا و پروژه قطار شهری در اهواز ادامه پیدا می‌کند.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: مدیریت شهری برای توسعه و بهبود شرایط اهواز از ابتدای کار تا کنون برنامه‌ریزی داشته و بر اساس آن اقداماتی در حال انجام است و ثمرات آن را امروز و روزهای آینده مشاهده می‌کنیم، اهواز امروز نیازمند انسجام، همدلی، هماهنگی و پشتیبانی است.
وی با اشاره به خرید یکصد دستگاه اتوبوس دیگر در آینده نزدیک، اضافه کرد: یکی از عامل‌های اصلی آلودگی هوا مسئله حمل و نقل است و با توسعه حمل و نقل عمومی می‌توان در راستای کاهش آلودگی‌ها حرکت کرد، حمل و نقل عمومی یکی از مسائلی جدی بود که دولت نیز حمایت ویژه‌ای داشته و به زودی قرارداد بی‌سابقه‌ای در این خوزه در شهر اهواز منعقد خواهد شد.

محمودی تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهر هماهنگ و منسجم است اما پشتیبانی از شهر و شهرداری نیاز جدی امروز اهواز است و باید تلاش کنیم تا آنچه که حق شهر است به ویژه در حوزه عوارض آلایندگی، پرداخت شود اینکه این عوارض دیر پرداخت شود و یا در حوزه عمرانی هزینه نشود پسندیده نیست، امیداورم بتوانیم با حمایت از مدیریت شهری خدماتی شایسته ای به مردم اهواز انجام دهیم.

وی اظهار کرد: امروزه عملکرد مدیریت شهری را با شاخص کیفیت زندگی سنجیده می‌شود، مجموعه اقدامات انجام شده اگر در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندی باشد نشان دهنده اثرگذاری اقدمات است و حمل و نقل یکی از مولفه‌های مهم کیفیت زندگی است.
وی افزود: در اهواز اگر اقدامات اصولی، سازمان یافته و درست انجام نشود در ده سال آینده همانند کلانشهر تهران ترافیک و آلودگی هوا مهمترین دغدغه ما خواهد بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز ادامه داد: حوزه حمل و نقل سه رکن اساسی و مهم حمل و نقل شخصی، حمل و نقل همگانی و حمل و نقل پاک یا انسانی ، وجود دارد که شیوه‌های حمل ونقل هستند، در حمل و نقل همگانی شیوه‌های متنوع از جمله قطار شهری، بی آرتی و اتوبوس قرار دارند و حمل و نقل انسانی نیز خود شخص در حمل ونقل انجام شده مانند پیاده روی و دوچرخه سواری فعالیت می‌کند.
وی اضافه کرد: هرچقدر برنامه ریزی و تمرکز مدیریت شهری به سمت شیوه‌های حمل و نقل همگانی و بعد از آن حمل و نقل پاک باشد در شاخص کیفیت زندگی اثرگذاری ماندگار تری خواهد داشت، دوره‌ای در شهر اهواز با احداث تقاطع‌های غیر هم‌سطح مخالفت می‌شد چرا که این امر خلاف جریان ارتقای کیفیت زندگی است، هرچقدر که ما بتوانیم زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی ارتقا دهیم در شاخص کیفیت زندگی رشد کرده‌ایم.
در ادامه معاون حمل و نقل عمومی شهرداری اهواز نیز در این مراسم گفت: امروزه عملکرد مدیریت شهری با شاخص کیفیت زندگی سنجیده می‌شود، مجموعه اقدامات انجام شده اگر در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندی باشد نشان دهنده اثرگذاری اقدمات است و حمل و نقل یکی از مولفه‌های مهم کیفیت زندگی است.
حجت‌ا… سلیمانی افزود: در اهواز اگر اقدمات اصولی، سازمان یافته و درست انجام نشود در ده سال آینده همانند کلانشهر تهران ترافیک و آلودگی هوا مهمترین دغدغه ما خواهد بود.
وی ادامه داد: حوزه حمل و نقل سه رکن اساسی و مهم حمل و نقل شخصی، حمل و نقل همگانی و حمل و نقل پاک یا انسانی دارد که شیوه‌های حمل ونقل هستند، در حمل و نقل همگانی شیوه‌های متنوع از جمله قطار شهری، بی آرتی و اتوبوس قرار دارند و حمل و نقل انسانی نیز خود شخص در حمل ونقل انجام شده مانند پیاده روی و دوچرخه سواری فعالیت می‌کند.
وی اضافه کرد: هرچقدر برنامه ریزی و تمرکز مدیریت شهری به سمت شیوه‌های حمل و نقل همگانی و بعد از آن حمل و نقل پاک باشد در شاخص کیفیت زندگی اثرگذاری ماندگار تری خواهد داشت، دوره‌ای در شهر اهواز با احداث تقاطع‌های غیر هم‌سطح مخالفت می‌شد چرا که این امر خلاف جریان ارتقای کیفیت زندگی است، هرچقدر که ما بتوانیم زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی را ارتقا دهیم در شاخص کیفیت زندگی رشد کرده‌ایم.
سلیمانی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی مطالبه جدی شهروندان است، تصریح کرد: در زمینه قطار شهری اقدامات خوبی انجام شده و قرارداد بی آر تی منعقد شده است و امروز نیز بخشی از ناوگان ترافیکی خریداری شده رونمایی می‌شود با این حال ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به تنهایی از عهده‌ی شهرداری بر نمی‌آید و نیازمند همرایی افراد و سازمان‌های دیگر هستیم.
وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی مطالبه جدی شهروندان است، تصریح کرد: در زمینه قطار شهری اقدامات خوبی انجام و قرارداد بی آر تی منعقد شده است و امروز نیز بخشی از ناوگان ترافیکی خریداری شده رونمایی می‌شود با این حال ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به تنهایی از عهده‌ی شهرداری بر نمی‌آید و نیازمند همراهی افراد و سازمان‌های دیگر هستیم.
همچنین جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان نیز اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در چند سال اخیر، توانمندسازی خانواده‌های نیازمند است در خوزستان نیز سعی شد همگام با همه‌ی کشور این مسیر ادامه داشته باشد و با تلاش صورت گرفته اتفاقات خوبی در وضعیت اشتغال این خانواده‌ها رخ داد، توجه به رفاه و آسایش شهروندان به تنهایی وظیفه شهرداری نیست بلکه همه دستگاه‌ها به نحوی مکلف هستند تا در این مسیر شهرداری را همراهی کنند.
وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای وظایف خود سال گذشته نوسازی یکصد تاکسی را پذیرفت که تعدادی از آنها انجام و باقی نیز در حال انجام است برای سال جاری نیز یکصد تاکسی دیگر را نوسازی خواهیم کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: وقتی تاکسی‌ها نوسازی می‌شوند سه اتفاق رخ می‌دهد به گونه‌ای که ظاهر شهر زیبا، اشتغال ایجاد و درآمد رانندگان تاکسی با توجه به کاهش هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.