کد خبر : 37753
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آذر 1401 - 10:18
-

باکتری پنوموکوک عامل بیماری عفونی ذات الریه و سینوزیت

باکتری پنوموکوک عامل بیماری عفونی ذات الریه و سینوزیت

اهواز – شبکه خبری خوزستان – یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: ذات الریه و سینوزیت از جمله مهمترین بیماری های عفونی است که با باکتری پنوموکوک ایجاد می‌شود.

دکتر شکراله سلمان زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان بیان کرد: پنوموکوک یک باکتری است که عامل عفونت ذات الریه، سینوزیت و یا عفونت گوش است و از جمله عوارض عفونت‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا است.

وی افزود: باکتری پنوموکوک از باکتری‌های شایع است که علاوه بر اینکه عفونت‌های ویروسی زمینه ساز آن هستند به صورت خود به خودی نیز ایجاد می شود.

سلمان زاده ادامه داد: در افراد پر خطر از جمله بیماران مبتلا به آسم، دارای بیماری‌های مزمن ریوی، نقص سیستم ایمنی، مبتلا به سرطان و یا افرادی فاقد طحال بهتر است واکسن پنوموکوک تزریق کنند.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: بیماری آنفلوآنزا به خودی خود ویروسی است و نیازی به آنتی بیوتیک ندارد اما زمانی که عفونت ثانویه باکتریال را به دنبال داشته باشد استفاده از آنتی بیوتیک لازم است.

وی توصیه کرد: در هنگام ابتلا به عفونت های ویروسی نباید خودسرانه آنتی بیوتیک استفاده شود چون در صورت بروز عفونت های باکتریال از جمله پنوموکوک مقاومت ایجاد می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.