کد خبر : 33001
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1400 - 8:00
-

مصطفی شکیبافر

بازی با جان مردم به سبک دامپزشکی خوزستان

بازی با جان مردم به سبک دامپزشکی خوزستان
از نظر کارشناسان حوزه سلامت، کشتار غیرمجاز دام و مصرف گوشت این نوع کشتارها، می‌تواند سلامت مردم را به خطر اندازد.

 

 

شبکه خبری خوزستان  | خطراتی در پروسه تهیه، انتقال، کشتار، توزیع و مصرف دام غیرمجاز وجود دارد که ممکن است دام بیمار، دام تب دار، دام با تغذیه نامناسب، دام مسن یا ماده و … توزیع شود و یا در توزیع و قیمت، تخلف صورت گیرد.

 

در موارد دیگر حتی ورود افراد به صورت غیربهداشتی به مراکز عرضه کشتار غیرمجاز دام می‌تواند باعث آلوگی فردی شود.

 

برخی از دام‌ها به دلیل نگهداری در شرایط بد، وضعیت نامناسب تغذیه و حمل و نقل در زمان عرضه، جزو دام‌هایی هستند که قابلیت کشتار نداشته و لاشه این دام ها علاوه بر کیفیت پایین، می تواند زمینه مناسبی برای فساد و انتقال بیماری باشد.

 

در کشتارهای غیرمجاز هیچ ممانعتی برای کشتار دام‌های بیمار یا ناسالم وجود ندارد و دام‌ها در کشتارهای غیرمجاز ممکن است مبتلا به بیماری‌هایی مانند کزاز، هاری، شاربن و… باشند که برخی از این بیماری‌ها می‌توانند در صورت تماس با دام، به انسان سرایت کنند.

 

به گفته کارشناسان، نزدیک به ۳۰ درصد وزن یک دام ضایعات غیر قابل مصرف است؛ ضایعاتی مانند خون دام، برخی اجزای درونی دام نظیر محتویات شکمبه و… در صورت دفع غیربهداشتی می‌تواند باعث آلودگی محیط و تکثیر و ازدیاد حشرات و حیوانات موذی شود.

 

حال این پرسش مطرح است که در استان خوزستان چگونه و تحت چه شرایطی این حجم از کشتار غیر مجاز دام در جاده های بین راهی و در حاشیه شهرهای بزرگ بدون نظارت دامپزشکی استان خوزستان در حال انجام است./ راوی جنوب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.