کد خبر : 34133
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 فروردین 1401 - 22:09
-

محمد باقر عباسی

بازی با آمار گردشگران در خوزستان ممنوع

بازی با آمار گردشگران در خوزستان ممنوع

بازی با آمار گردشگران در خوزستان ممنوع از این‌رو قصه ملال‌آور نظام آماری میراث فرهنگی خوزستان مثل اقتصاد ، قصه‌ای نخ‌نما شده‌ای است که هر چه بوده بیشتر از اینها در این زمینه گفته شده است. قصه ملال‌آور نظام آماری مثل اقتصاد، قصه‌ای نخ‌نما شده‌ است که هر چه بوده بیشتر از اینها در این

بازی با آمار گردشگران در خوزستان ممنوع

از این‌رو قصه ملال‌آور نظام آماری میراث فرهنگی خوزستان مثل اقتصاد ، قصه‌ای نخ‌نما شده‌ای است که هر چه بوده بیشتر از اینها در این زمینه گفته شده است.

قصه ملال‌آور نظام آماری مثل اقتصاد، قصه‌ای نخ‌نما شده‌ است که هر چه بوده بیشتر از اینها در این زمینه گفته شده است. حالا دیگر جداول آماری نمونه ای از این گفتنی هاست که هرگز نیز به اجرا گذاشته نشده‌اند.
مقام معظم رهبری هم در این زمینه در دیدار بیست و سوم شهریور ماه سال ۹۵، خود با مسئولان ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن گفت: گاهی مراکز مختلف در خصوص نرخ بیکاری یا نرخ تورم و رشد اقتصادی ، آمارهای متفاوتی بیان میکنند که این مسئله موجب ایجاد بی اعتمادی در مردم میشود.
حضرت آیت الله خامنه ای ، آمار را ضرورتی قطعی و اصلی برای برنامه‌ریزی درخصوص منابع و نیازهای متنوع و گسترده‌کشور دانستند و افزودند: آحاد مردم عزیز برای آنکه تصمیم‌گیریها در کشور، «درست، به‌جا و کارآمد» باشد، هم در این طرح مهم شرکت کنند و هم آمار و اطلاعات مورد نیاز را به‌صورت دقیق در اختیار دستگاه‌های آماری قرار دهند و آمارها نیز همچنان‌که مسئولان گفته‌اند جنبه‌ی محرمانه دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه خطاب به متولیان آمار در کشور خاطرنشان کردند: در آمارها، هم باید وضعیت موجود تبیین شود و هم «روند تغییرات» شناسایی شود تا در روزگار کنونی که سرعت تغییرات در آن بسیار زیاد است، مسئولان و تصمیم‌گیران کشور بر اثر تغییر روندها غافلگیر نشوند.
ایشان با اشاره به اهمیت دقت و صحت آمارها، و ضربه‌ی سنگینی که‌امار غلط به کشور می‌زند، افزودند: متأسفانه کشور از لحاظ آمارگیری عقب است و حتی برخی مسئولان از حقایق و آمارهای واقعی در بعضی بخش‌ها مطلع نیستند.

حالا این قصه تو در تو و سریالی نظام آماری که زمانی بر سر اینکه چه نهادی اعتبار و اهلیت ارائه‌آمار را دارد، جنجال به پا شده بود، این روزها نیز به محلی برای مناقشه تبدیل شده است و بار دیگر به طور وضوح ردپای سیاست‌زدگی را می توان درآن مشاهده کرد.
وقتی اسحاق جهانگیری در زمینه میزان آمار اشتغال، از داده‌هایی می‌گوید که کاملا بر اساس محاسبات آماری مرکز آمار مغایرت دارد، آنگاه فارغ از هرگونه نگاه سیاسی، آنچه در این میان، خودنمایی می کند، نبود شفافیت است.
به همین دلیل، برای جامعه این پرسش مطرح می‌شود که چه کسی یا نهادی حرف واقعی میزند؟!…

به هر حال، آنچه که نظام آماری کشور به آن نیازمند است، کارآمدی آن، پاسخگویی، شفافیت در عملکرد و نبود انحصارگرایی است.
این همان نظام پیشرفته مستقل، کارآمد و به دور از هرگونه نگاه سیاسی است. نبض اقتصاد کشور نیازمند این است که اطلاعات به صورت جامع و بدون فیلتر و با یک وجود رویه مناسب در دسترس عموم قرار گیرد و در غیر این صورت انحصارگرایی ایجاد می‌شود که نه شفافیت در آن وجود دارد و نه قادر به پاسخگویی خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.