کد خبر : 45682
تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 - 13:42
-

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خوزستان :

روابط عمومی اتاق اصناف اهواز

بازرسی و نظارت بر بازار شب یلدا در خوزستان بصورت روزانه اجرا می شود

بازرسی و نظارت بر بازار شب یلدا در خوزستان بصورت روزانه اجرا می شود
مردم در سراسر استان خوزستان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری و یا با مراجعه حضوری به بازرسی اصناف شکایات خود را اعلام تا این گونه موارد با اولویت رسیدگی شوند.

 

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خوزستان عنوان کرد: بازرسی و نظارت بر بازار شب یلدا بصورت روزانه اجرا می‌شود.

 

 

شبکه خبری خوزستان / مدیر بازرسی و نظارت اصناف خوزستان با اشاره به مشارکت بازرسان اتاق‌های اصناف شهرستانها در گشت‌های مشترک شب یلدا، از برخورد جدّی با واحدهای صنفی متخلف خبر داد.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف اهواز، صفدر شاه ولی درباره «آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا» اظهار کرد: در مناسبت‌های مختلف ملّی ، مذهبی و… که بطور شاخص تقاضای کالاهای خاص و پر مصرف در سطح بازارافزایش پیدا می‌کند، مجموعه اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی مرتبط در سراسر استان خوزستان گشت‌هایی را با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط درحوزه بهداشت،تعزیرات حکومتی،اداره صنعت،معدن و تجارت،استاندارد،جهاد کشاورزی و فرمانداری ها برگزار می شود.

 

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خوزستان با اشاره به آغاز گشت روزانه بازرسان اتاق‌های اصناف در روزهای اخیر افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه شب یلدا، یکی از اهداف مهمّ این مدیریت افرایش نظارت و کنترل قیمت ها در سطح بازار شب یلدا بوده و بازرسان اصناف در سراسر استان خوزستان همه روزه در گشت‌های مشترک بازار، به خصوص در حوزه آجیل فروشان، خشکبار، قنادان ، قصابی ها ، مرغ فروشان ، میوه فروشان و سایر مراکز عرضه مایحتاج مردم شرکت و نظارت های لازم و جدّی را بر قیمت و توزیع کالا و خدمات واحدهای صنفی انجام خواهند داد. این نظارت‌ها تا پایان شب یلدا ادامه خواهند داشت.

 

وی با اشاره به نظام عرضه و تقاضا در بازار گفت: واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه های صنفی و دارای پروانه کسب معتبر در سطح بازار و اماکن تجاری به عنوان توزیع کنندگان و حلقه آخر رساندن کالا به دست مصرف کننده بوده و اجناس مورد عرضه را بر اساس سود متعارفی که قانون نظام صنفی و سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان اجازه داده، می باید به ‌فروش رسانند.

 

شاه ولی با بیان اینکه نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها در در حال انجام است، اظهار داشت: به‌طور ویژه تشدید نظارت بر بازار شب یلدا از بیستم آذرماه شروع شده است.لذا در برهه ای از زمان های خاص گاهی اوقات به دلیل افزایش تقاضای برخی از کالاها،اختلاف قیمت‌هایی در شبکه تهیه و توزیع کالا به وجود می‌آید که واحدهای صنفی نقشی درآن نداشته و تنها درحلقه آخر این چرخه و بعنوان توزیع کننده هستند.

 

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خوزستان در ادامه به برخورد با واحدهای صنفی متخلف تاکید کرد و گفت: در طول سال نظارت و بازرسی در کل استان بویژه کلانشهر اهواز توسط بازرسین اصناف انجام شده است. در بازرسی از واحدهای صنفی، نصب برچسب قیمت و ارایه فاکتورهای خرید و فروش واحدهای صنفی بر اساس سود مصوب آن صنف محاسبه و در صورت وجود تخلف گرانفروشی،کم فروشی و یا تقلب، بر اساس آنچه که در قانون مشخص شده است، پرونده تخلف تشکیل و توسط تعزیرات حکومتی حکم صادر و برخورد قانونی خواهد شد و حقوق مصرف کنندگان نیز به آنها پرداخت می‌شود.

 

وی یادآور شد: به منظور تسریع در رسیدگی به تخلفات بازار شب یلدا و سایر تخلفات اقتصادی مردم در سراسر استان خوزستان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری و یا با مراجعه حضوری به بازرسی اصناف شکایات خود را اعلام تا این گونه موارد با اولویت رسیدگی شوند. در شهرستانها نیز همه اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی دارای واحدهای بازرسی و بر این اساس قطعا با متخلفان برخورد جدّی خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.