کد خبر : 22860
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آبان 1399 - 5:42
-

بازدید وزیر صمت از بزرگترین بندر واردکننده کالاهای اساسی کشور/ رزم‌حسینی: توزیع ذخایر راهبردی کالای اساسی شتاب می‌گیرد

بازدید وزیر صمت از بزرگترین بندر واردکننده کالاهای اساسی کشور/ رزم‌حسینی: توزیع ذخایر راهبردی کالای اساسی شتاب می‌گیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وضعیت ذخایر راهبردی کالای اساسی در انبارهای بنادر کشور خوب است و برای جلوگیری از رسوب و رسیدن کالای اساسی به مردم و واحدهای تولیدی، ترخیص کالا را سرعت دادیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر امام‌خمینی(ره)، ‌علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در ادامه‌ بازدید از بنادر بزرگ کشور با هدف اطلاع از آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری و ورود و خروج کالاهای اساسی کشور، از بندر امام خمینی(ره) خوزستان بازدید کرد.

وی درباره هدف از سفر به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با تاکید براینکه با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر ترخیص فوری کالای اساسی از بنادر کشور، از انبارها منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی بازدید داشتیم، اظهار داشت: وزارت صمت مسئول تامین کالای اساسی است. موجودی کالای اساسی در بنادر زیاد است که باید آن‌ها به سرعت ترخیص انجام شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

‌علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در ادامه‌ بازدید از بنادر بزرگ کشور با هدف اطلاع از آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری و ورود و خروج کالاهای اساسی کشور، از بندر امام خمینی(ره) خوزستان بازدید کرد.

وی درباره هدف از سفر به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با تاکید براینکه با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر ترخیص فوری کالای اساسی از بنادر کشور، از انبارها منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی بازدید داشتیم، اظهار داشت: وزارت صمت مسئول تامین کالای اساسی است. موجودی کالای اساسی در بنادر زیاد است که باید آن‌ها به سرعت ترخیص انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره حجم کالای اساسی در بنادر کشور افزود: وضعیت ذخایر راهبردی کالای اساسی در انبارهای بنادر کشور خوب است و مشکلی نداریم فقط باید برای جلوگیری از رسوب و رسیدن کالای اساسی به مردم و واحدهای تولیدی، سرعت می‌دادیم.

رزم‌حسینی درباره میزان ارز اختصاص داده شده به نهاده‌های کشاورزی گفت: دولت برای تامین انواع نهاده‌های کشاورزی نزدیک به ۶ میلیارد دلار در سال، تخصیص داده و تاکنون نزدیک به ۵ میلیارد دلار انواع نهاده‌های وارد کشور شده و به تدریج وارد شبکه توزیع بازارگاه جهاد کشاورزی شده است. وظیفه وزارت صمت تا نقطه صفر یعنی تحویل کالای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی است و شبکه توزیع، تامین مرغ و تخم‌مرغ بر‌عهده جهاد کشاورزی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره سود دلالان از فروش نهاده‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: ‌با توجه به شرایط کشور و جنگ اقتصادی، دولت در حال تدبیر برای رساندن کالای اساسی به نرخ ارزان‌تر به مصرف‌کننده واقعی است. ‌

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.