کد خبر : 61774
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 شهریور 1403 - 10:44
-

ایمن سازی دام های سبک در اندیکا علیه بیماری های آبله و PPR

ایمن سازی دام های سبک  در اندیکا علیه بیماری های آبله و PPR

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، رضا سلطانی افزود: همزمان با اجرای طرح سراسری واکسیناسیون آبله و PPR از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۸۰  هزار راس دام سبک بر علیه بیماری واگیر دار دامی در مناطق روستایی و عشایری ایمن سازی شد.

ایمن سازی دام های سبک  در اندیکا علیه بیماری های آبله و PPR

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا گفت: بالغ بر ۳۸۰هزار راس دام سبک در مناطق روستایی و شهرستانی علیه بیماری های آبله و PPR تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفت.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، رضا سلطانی افزود: همزمان با اجرای طرح سراسری واکسیناسیون آبله و PPR از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۸۰  هزار راس دام سبک بر علیه بیماری واگیر دار دامی در مناطق روستایی و عشایری ایمن سازی شد.

وی اظهار داشت: این حجم از واکسیناسیون با استفاده از توان اکیپ های بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی شهرستان اندیکا به صورت کاملا رایگان صورت پذیرفت.

سلطانی اضافه کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که گوسفند و بز به آن مبتلا می شوند، از علائم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفسی و سرفه، ذات الریه، التهاب روده ها و اسهال است.

وی تصریح کرد: همچنین بیماری آبله جزء بیماری‌های ویروسی و بسیار واگیر نشخوار‌کنندگان کوچک بوده که موجب ایجاد علائمی نظیر تب، ضایعات پوستی علائم تنفسی، اسهال، لاغری، سقط جنین می شود و همچنین موجب زیان‌های اقتصادی ناشی از کاهش تولید شیر، آسیب به کیفیت پوست و پشم،کاهش وزن می شود.

سلطانی در پایان از دامداران خواست همکاری لازم را با اداره دامپزشکی و اکیپ های واکسیناسیون داشته باشند و جهت هماهنگی و اطلاع از زمان واکسیناسیون دام خود به اداره دامپزشکی یا مراکز مایه کوبی مراجعه کنند.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.