کد خبر : 22731
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 - 17:17
-

انتقاد فرماندار شهرستان امیدیه برای سهولت رفت و آمد معلولان

انتقاد فرماندار شهرستان امیدیه برای سهولت رفت و آمد معلولان

انتقاد فرماندارشهرستان امیدیه برای سهولت رفت آمد معلولان: به گزارش خبرنگارما درجلسه مناسب سازی محیط به ریاست دکتر سید مهران رفیعی فرماندار امیدیه و تعدادی از معلولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک ها برگزار شد . به گزارش خبرنگارمااز شهرستان امیدیه دکتر سید مهران رفیعی فرماندار در این جلسه بر همکاری و تعامل بیش

انتقاد فرماندارشهرستان امیدیه برای سهولت رفت آمد معلولان: به گزارش خبرنگارما درجلسه مناسب سازی محیط به ریاست دکتر سید مهران رفیعی فرماندار امیدیه و تعدادی از معلولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک ها برگزار شد .

به گزارش خبرنگارمااز شهرستان امیدیه دکتر سید مهران رفیعی فرماندار در این جلسه بر همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و شهرداران شهرستان در خصوص مناسب سازی محیط را لازم و ضروری دانست .

وی ضمن انتقاد از عدم مناسب سازی معابر شهری برای سهولت در رفت و آمد معلولان اظهارکرد ؛

طبق ماده قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و جانبازان کلیه وزارتخانه ها ، موسسات ، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی و تولید و احداث ساختمانها و اماکن عمومی ، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان و جانبازان همچون افراد عادی فراهم شود.وی افزود: در حالی است که با وجود تصریح قانونی این امر هنوز به صورت کامل در شهرستان محقق نشده است و معلولان و جانبازان بسیاری برای تردد و کارهای روزمره خود با مشکلات فراوانی مواجه اند .

 

نماینده عالی دولت ادامه داد: البته این مناسب‌سازی محیط معابر شهری صرفاً به منظور استفاده معلولان و جانبازان نیست بلکه امروزه سالخوردگان بسیاری در شهرستان زندگی می‌کنند که می‌توانند به واسطه این مناسب سازی معابر به راحتی و بدون کمک دیگران در شهر تردد کنند .

 

دکتر رفیعی در ادامه پیشنهاد کردتصریح داشت: صدور پروانه ساخت برای ساختمان های جدید دولتی عمومی و مجتمع‌های بزرگ در شهرستان مشروط به مناسب سازی معابر برای معلولان جانبازان و کهنسالان شود .

 

دکتر رفیعی درپایان گفت : ضوابط ساخت و ساز ساختمان های عمومی و اداری باید جزو اولویت‌ها قرار گیرد محیط و معابر شهری هر چه سریعتر باید نیاز جامعه هدف (معلولان جانبازان و سالخوردگان ) را پاسخ دهد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.