کد خبر : 7242
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 - 8:02
-

امام جمعه اهواز: ‌دست دلالان و واسطه‌های زالو‌صفت از کشاورزی ‌خوزستان قطع شود

امام جمعه اهواز: ‌دست دلالان و واسطه‌های زالو‌صفت از کشاورزی ‌خوزستان قطع شود

امام جمعه اهواز: ‌دست دلالان و واسطه‌های زالو‌صفت از کشاورزی ‌خوزستان قطع شود نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ‌دست دلالان و واسطه‌های زالو‌صفت از کشاورزی ‌خوزستان قطع شود. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، نماز جمعه این هفته اهواز به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه

امام جمعه اهواز: ‌دست دلالان و واسطه‌های زالو‌صفت از کشاورزی ‌خوزستان قطع شود
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ‌دست دلالان و واسطه‌های زالو‌صفت از کشاورزی ‌خوزستان قطع شود.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، نماز جمعه این هفته اهواز به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

وی با اشاره به ضرورت امیدوار کردن مردم توسط دولت و ارائه قیمت تضمینی خرید برنج به صورت توافقی، اظهار داشت: کشاورزان با هزار امید برای جبران خسارت ناشی از سیل برنج کاشتند تا بله بخشی از خسارت‌ها جبران شود اما برنج کاری را تنها ویژه شمال کشور اعلام می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به حضور دلالان و آسیب‌های ناشی از حضور آنها به کشاورزی اشاره و ادامه داد: کشاورزان دست نیاز دراز کرده‌اند چراکه این گروه بر قیمت خرید یا اصل واردات تصمیم می‌گیرند.

وی بر قطع دست دلالان و واسطه‌های زالو صفت از کشاورزی استان خوزستان تأکید و گفت: دلالان و واسطه‌ها را باید مدیریت کرد و از دستگاه قضا در خوزستان دارخواست داریم که به این مسائل ورود کند.

‌موسوی‌فرد به ضرورت ارائه الگوی کشت و برنامه‌ریزی دولت در این راستا اشاره و بیان کرد: برنامه‌ریزی مستمر باید در زمینه کشت محصولات کشاورزی انجام شود که در صورت بی‌رویه بودن کشت یک محصول در کشور به کشاورزان هشدار و آنها را ساماندهی کرد.

امام جمعه اهواز به مبارزه دستگاه قضا با دلالان و واسطه‌های حوزه کشاورزی اشاره و عنوان کرد: باوجود ورود خوب قوه قضاییه اما برخی از مسئولان سعی در به حاشیه بردن این اقدامات دارند.
وی بر ضرورت خودرداری از اسراف و هدر رفت منابع به عنوان معضل ناگوار در کشورهای دنیا به ویژه جمهوری اسلامی ایران اشاره و گفت: هیچ نظامی و گروهی به اندازه شیعه از آیات و روایات درباره صرفه‌جویی بهره‌مند نیست و باید نسبت به این مسأله اهتمام داشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد در تبیین راهکارهای خودداری از هدر رفت منابع، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و ترویج آموزه‎های دینی نخستین مسأله است. ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تولید مواد غذایی با کیفیت از دیگر راهکارها در این زمینه است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به اتفاقات اخیر در کشورهای عراق و لبنان اشاره و عنوان کرد: دوران اشغال‌گری امریکا ریشه اتفاقات فعلی در عراق است و غالب تحلیل‌گران عراق بر علل فساد اقتصادی و مدیریت عراق یک نظر واحد دارند.

وی با بیان این‌که آمریکا اقتصاد کشورا را محدود به خود کرده است، ادامه داد: به نحوی اقتصاد را برنامه‌ریزی کرده که دسته‌بندی و طوایف مختلف برقرار شود که این مسأله سبب شده تا هر دولت در هنگام پای کار آمدن با یک سری سد در برابر راه خود مواجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد به آبگرفتگی در معابر سطح اهواز و دیگر نقاط خوزستان اشاره و بیان کرد: اقداماتی نظیر لایروبی به دلیل اتفاقات ناشی از سیلاب اخیر و پیش‌بینی‌های هواشناسی انجام شود. نقاط با اولویت شناسایی و در مناطق بحرانی پمپ‌های قوی تخلیه مستقر شوند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.