کد خبر : 33035
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 13:47
-

اخبار اقتصادی

سید ابوالفضل حسینی

اقتصادی | در اقدامی عجیب، فروش خرمای تضمینی خوزستان به واحدهای صنعتی تهرانی!

اقتصادی | در اقدامی عجیب، فروش خرمای تضمینی خوزستان به واحدهای صنعتی تهرانی!
تعاون روستایی استان خرمایی را که با قیمت تضمینی خریداری کرده را به جای فروش به واحد‌های صنعتی و کارگاه‌های استان به واحدهای تهرانی فروخته است.

رئیس اتحادیه بسته‌بندی کنندگان و صادرکنندگان خرمای خوزستان گفت: تعاون روستایی استان خرمایی که با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری کرده را به جای فروش به واحدهای صنعتی استان به واحدهای تهرانی فروخته است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از فارس از اهواز، یعقوب خضری رئیس اتحادیه بسته‌بندی کنندگان و صادرکنندگان خرمای خوزستان با بیان اینکه خرید تضمینی خرمای اِستعمران توسط دولت به ضرر بخش خصوصی شد، اظهار کرد: دستور العمل خرید تضمینی به نحوی است که اگر دولت خواست خرید تضمینی کند باید اجازه دهد بخش خصوصی خرید مورد نیاز خود را انجام دهد و پس از آن اگر خرمایی باقی ماند دولت آن محصول را خریداری کند.

وی با بیان اینکه تولید خرمای اِستعمران امسال حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تن بود، افزود: امسال اداره تعاون روستایی حدود ۲۰ هزار تن و بخش خصوصی حدود ۷۰ هزار تن خرما خریداری کرد.

رئیس اتحادیه بسته‌بندی کنندگان و صادرکنندگان خرمای خوزستان گفت: معمولاً وقتی کالایی با قیمت تضمینی خریداری شود منتظر می‌شوند تا آن کالا تنظیم بازار ‌شود و سپس راهکاری برای فروش آن اندیشیده می‌شود.

خضری افزود: این در حالی است که بخش دولتی ۲۱ هزارتن خرمای تضمینی که با قیمت ۹ هزارو ۲۰۰ از کشاورز خریداری کرده را با ثمن بخس قیمت سه هزارو ۵۰۰ فروخته است.

وی با بیان اینکه خرمای اِستعمران برای مصارف صنایع و واحدهای تولیدی استفاده می‌شود، عنوان کرد: فروش خرما با قیمت پایین‌تر از قیمت توافقی ابتدا به بیت المال ضرر می‌رساند و هم بازار داخل را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

خضری بیان کرد: تعاون روستایی استان خرمایی را که با قیمت تضمینی خریداری کرده را به جای فروش به واحد‌های صنعتی و کارگاه‌های استان به واحدهای تهرانی فروخته است.

وی با اشاره به اشتغال ۶ هزار نفر در واحدهای فرآوری خرما،گفت: فروش خرمای مورد نیاز صنایع استان به استان‌های دیگر اشتغال واحدهای فرآوری خرما را به ویژه در شهرستان شادگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

خضری بیان کرد: دولت خرید تضمینی را از سال ۷۹ تا ۸۴ انجام داد و سالی حدود ۶ میلیارد تومان بار مالی مضاعفی را بر دوش دولت گذاشت.

وی افزود: خرید تضمینی خرما سبب پایین آمدن کیفیت خرما شد چرا که کشاورز مطمئن بود خرمای تولیدی‌اش خریداری می‌شود به همین دلیل تلاشی برای کیفیت آن نکرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.